اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج:

کارآفرینان ترکیه‌ای را برای سرمایه‌گذاری در کردستان دعوت کردم

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج در سفر به استانبول، تجار، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان ترکیه‌ای را برای تجارت و سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی و صنعتی به کردستان دعوت کرد.

کارآفرینان ترکیه‌ای را برای سرمایه‌گذاری در کردستان دعوت کردم
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدسعید نقشی‌زادیان که در اتاق بازرگانی و صنایع استانبول و برای صنعتگران، تجار و کارآفرینان و نیز مسئولان اتاق استانبول سخن می‌گفت، تصریح کرد: ما در اینجا از حمایت و پشتیبانی و حمایت دولت و بخش خصوصی برخوردار هستیم و اطمینان می‌دهیم با این پشتوانه که اتاق سنندج دارد، فضای مناسبی برای فعالیت شما در کردستان فراهم می‌کنیم.
وی اظهار امیدواری کرد: مذاکرات و گفت‌وگوی طرفین به تعاملات سازنده بین اتاق‌های سنندج و استانبول بینجامد .
اتاق بازرگانی و صنایع استانبول 300 هزار عضو دارد و دارای پیشینه‌ای 230 ساله است و یکی از پنج اتاق بزرگ جهان است که نقش انکارناپذیری در تجارت آسیا و اروپا دارد.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج زمینه‌های همکاری‌های تجار ترکیه‌ای را صنعت، معدن و کشاورزی خواند و اطمینان داد که سرمایه‌گذاران با حمایت و همکاری‌های بخش خصوصی و دولتی می‌توانند فضای کسب و کار بدون دغدغه‌ای را در کردستان راه‌اندازی کنند.
نقشی‌زادیان از متعالی بودن موقعیت تجار و بازرگانان در استانبول تمجید کرد و با اشاره به درج حدیث «الکاسب حبیب‌الله » در مساجد پرشمار استانبول، این نگاه را نشانه شأن بلند تجار و تجارت در ترکیه خواند.
وی همکاری‌های بخش خصوصی دو اتاق را در تعمیق روابط بین دو کشور سازنده خواند و با تجلیل از میزبانی شایسته مسئولان اتاق استانبول، اظهار امیدواری کرد: به زودی توافقنامه همکاری‌های دو اتاق سنندج و استانبول نهایی و به امضا برسد.
 
* استقبال ترک‌ها از دعوت به کردستان

در جریان دیدار هیئت اقتصادی تجاری کردستان با مقامات و اعضای اتاق بازرگانی و صنایع استانبول«اسرافیل کورآلای» از مقامات ارشد اتاق استانبول، با ابراز خرسندی از دیدار هیئت تجاری کردستان از این اتاق، اظهار امیدواری کرد این دیدار تاثیر مثبت و سازنده‌ای بر روابط اتاق‌های سنندج و استانبول برجای گذارد.
وی گفت: اتاق استانبول با تنظیم روزهای همکاری با کشورهای جهان،  پروژه های خود را در راستای ایفای مسئولیتش به انجام می‌رساند.
اسرافیل کورآلای عضو ارشد هیئت مدیره اتاق استانبول، گفت: بدون شک با پتانسیل‌های موجود باید روابطمان را ارتقا دهیم.
وی با اشاره به اینکه اتاق‌های بازرگانی مسئولیت مهمی را در ارتقای جایگاه کسب و کار به عهده دارند، تاکید کرد: براین باورم هم ما و همه شما در تحکیم روابط فیمابین سهم بزرگی را بر عهده داریم.
به گفته «کورآلای» امضای پروتکل همکاری‌های اقتصادی بین ایران و ترکیه موجب روند رو به رشد تجارت بین دو کشور شده است.

* تاکید بر همکاری بخش خصوصی کردستان و استانبول

رایزن اقتصادی ایران در آنکارا نیز گفت: روند رو به رشد تجارت بین ایران و ترکیه انگیزه و بستر کار تجارت بین بخش خصوصی دو کشور را بیش از پیش فراهم کرده است.
فراز چمنی با تمجید مقامات اتاق استانبول برای میزبانی هیئت تجاری کردستان، اظهار امیدواری کرد: مذاکرات تجار استانبول و کردستان سازنده و اثر بخش باشد.
وی گفت: سیاست کلی دولت حمایت از سرمایه‌گذاری ترکیه در ایران است و ما از تشکل‌های بزرگ اقتصادی چون اتاق استانبول می‌خواهیم نقش رهبری خود را در تعاملات تجاری ایفا کند.
رایزن اقتصادی ایران ادامه داد: روند تجارت بین ایران و ترکیه در چهار سال گذشته صعودی بوده و این رشد ما را بر انگیخته که زمینه و بستر همکاری‌های بخش خصوصی و دولتی دو کشور را بیش از گذشته فراهم کنیم.
 
* اهدای نشان اتاق‌های سنندج و استانبول

در دیدار هیئت اقتصادی کردستان از اتاق بازرگانی و صنایع استانبول، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج نشان بلورین اتاق سنندج را به رسم یادبود به «اسرافیل کور آلای» عضو  هیئت مدیره اتاق استانبول اهدا کرد.
نشان اتاق سنندج تندیس حکاکی شده میدان آزادی سنندج منقوش به آرم اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج بود.
اسرافیل کورآلای عضو ارشد هیئت مدیره اتاق استانبول نیز سینی منقوش به کاشی استانبول نشان اتاق استانبول را به نقشی‌زادیان اهدا کرد.

دیدارها و مذاکرات دو جانبه تجار بخش خصوصی

در ادامه برنامه‌های هیئت تجاری کردستان به ترکیه، تجار کردستانی با طرف‌های تجاری خود در استانبول مذاکره کردند.
در این دیدارها که با میزبانی اتاق استانبول و با همکاری بخش‌های اقتصادی سفارت ایران در آنکارا و کنسولگری ایران در استانبول برگزار شد، طرف‌های تجاری بر سر مسائل فیمابین مذاکره کردند.
در این مذاکرات سه ساعته افزون بر 45 مذاکره تجاری در زمینه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و تجاری و گردشگری صورت گرفت.
تهیه ماشین‌آلات واحدهای صنعتی، تهیه مواد اولیه، مکانیزاسیون واحدهای مرغداری، قطعات یدکی، فرآوری تولیدات کشاورزی، صنعت ساختمان و تجارت عمومی و گردشگر زمینه‌هایی بود که مورد مذاکره قرار گرفت.
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول