اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری خبر داد

رفع نشتی خطوط لوله انتقال گاز 10 تا 18 اینچ آغاجاری

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: عملیات ترمیم و رفع نشتی خطوط لوله 10 تا 18 اینچ گاز در حوزه فعالیت این شرکت با رعایت کامل استانداردهای زیست‌محیطی انجام شد.

رفع نشتی خطوط لوله انتقال گاز 10 تا 18 اینچ آغاجاری

به گزارش خبرگزاری فارس از امیدیه به نقل از مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، بیژن خدری اظهار داشت: رفع نشتی و ترمیم خط لوله 18 اینچ گاز پازنان به طرف کارخانه گاز و گاز مایع 200 در پی کاهش ضخامت این خط براثر خوردگی، همچنین قرار داشتن در مسیر و بستر آبرفتی صورت گرفت.

وی افزود: در این عملیات بیش از 23 کیلومتر از این خط ضخامت سنجی و تمیزکاری و به نصب و جوشکاری غلاف شش متری روی خط اقدام شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری خاطرنشان کرد: این خط لوله با تلاش و همکاری بخش‌های مختلف عملیاتی از جمله واحد تعمیرات خط لوله انجام شد که با توجه به این که خوراک کارخانه گاز و گاز مایع 200 و انتقال مایعات گازی از این خط استحصال می‌شود، این خط پرشتاب و در کمتر از 10 ساعت ترمیم و در مدار تولید قرار گرفت.

خدری با اشاره به رفع نشتی هم‌زمان خطوط لوله گاز 10 اینچ ایستگاه تقویت فشار گاز 200 و 16 اینچ گاز مربوط به "ول هد کلاسترهای کرنج " که به سبب طغیان رودخانه و خوردگی بیرونی دچار نشتی شده بود، گفت: این خطوط به دلیل انتقال 12 هزار بشکه مایعات گازی به شرکت‌های پایین‌دستی با وجود پراکندگی و سخت‌گذر بودن با بسیج و هماهنگی بخش‌های عملیاتی در مدت 24 ساعت مرمت شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری درباره تامین تجهیزات کاربردی در مبارزه با آلودگی‌های نفتی در آب‌ها گفت: با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی رودخانه‌ها که می‌تواند به آبزیان، مزارع و حاشیه‌نشینان خسارت وارد کند‌، همچنین وقوع آتش‌سوزی احتمالی و وارد شدن خسارت به تاسیسات مجاور رودخانه‌ها، این شرکت اقدام به تامین این تجهیزات کرده است.

وی افزود: در گستره فعالیت شرکت، افزون بر هفت کیلومتر خطوط لوله نفت، گاز، گاز مایع و نفتا در مجاورت دره‌های منتهی به رودخانه‌ها قرار گرفته یا از روی رودخانه‌های مارون، جایزان، رامشیر و سویره عبور داده شده که با وجود اعمال تمهیدات لازم برای پیشگیری از حوادث، به لحاظ وجود عوامل گوناگون، احتمال بروز حوادثی نظیر نفت‌ریزی از آنها اجتناب‌ناپذیر است.

خدری اضافه کرد: با استناد به تجارب گذشته در صورت مقابله نکردن به موقع در کنترل و مهار آلودگی‌های به وجود آمده می‌تواند تبعات زیست‌محیطی سنگینی به همراه داشته باشد، این مهم، تهیه تجهیزات مذکور را ضرورت بخشیده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: با وجود این تجهیزات این شرکت برای مقابله با مشکلات احتمالی ناشی از نشت نفت در رودخانه‌ها و جلوگیری از آسیب‌ رسیدن به آبزیان، مراتع و تاسیسات حواشی آمادگی کامل دارد و این امکان فراهم شده است که بتواند در نزدیک‌ترین زمان ممکن به جمع‌آوری نفت رها شده در رودخانه و زمین‌های اطراف اقدام کند.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با مرکزیت شهرستان امیدیه، با تولید نفت سبک و سنگین از هشت ‌میدان نفتی برای تامین خوراک پالایشگاه‌های داخلی و صادرات یکی از پنج شرکت تابع شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است.

این شرکت راهبری عملیات، تولید و  انتقال نفت و گاز را با فعالیت مستمر 12 واحد بهره‌برداری، دو تلمبه‌خانه نفت، دو پالایشگاه گازمایع، شش کارخانه گاز و گاز‌مایع، 18 ایستگاه تقویت فشار و تزریق گاز و چهار واحد نمک‌زدایی به عهده دارد.

انتهای پیام/م30/و4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول