اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش:

تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در نظام جدید آموزشی تغییر نمی‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: آغاز و پایان سال تحصیلی و همچنین تعطیلی روزهای پنج‌شنبه در نظام جدید آموزشی که از سال آینده اجرایی می‌شود تغییر پیدا نمی‌کند.

تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در نظام جدید آموزشی تغییر نمی‌کند
محی‌الدین بهرام‌ محمدیان در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: سال تحصیلی آینده از اول مهر ماه آغاز و تا آخر خرداد ماه ادامه پیدا می‌کند و در نظام آموزش ابتدایی ساعات آموزشی 25 ساعت در هفته است.
وی با اشاره به ایجاد پایه ششم ابتدایی و ساماندهی 850 ساعت کلاس درس به صورت رسمی، ابراز داشت: 100 ساعت آموزش رسمی غیرکلاسی را نیز برای دانش‌آموزان این پایه در نظر گرفته‌ایم.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: 50 ساعت از این آموزش‌ها به صورت متمرکز و با اولویت‌ برنامه‌های پرورشی پیش‌بینی شده و 50 ساعت دیگر نیز ساعات رسمی غیرکلاسی خواهد بود که مراکز استان‌ها شهرستان‌ها و مدارس برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند.
وی شایعه حذف شدن تعطیلات تابستانی و نوروزی را کذب محض توصیف کرد و افزود: بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش در مقطع ابتدایی پنج‌شنبه‌ها تعطیل است و مدیران مدارس موظف هستند 25 ساعت آموزش رسمی را در پنج روز ساماندهی کنند.
این مسئول روال آموزش در مقطع متوسطه را نیز همچون شرایط فعلی اعلام کرد و گفت: در این زمینه کوچک‌ترین تغییر و تحولی را شاهد نیستیم.
 
رسانه‌ها ابزار همراهی در اجرای تحول بنیادین هستند

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: معتقدم رسانه‌ها کمک‌کار خوبی در تبیین اهداف تحول بنیادین هستند و گزارشات به موقع و دقیق آنها از فرآیند اجرا و سیاست‌گذاری در نظام تحول آموزش و پرورش  می‌تواند به این مجموعه کمک کند.
وی اضافه کرد: رسانه‌ها می‌توانند خانواده‌ها را در جریان تغییرات جدید نظام آموزشی قرار داده و اسباب آگاهی و تعامل خوب همکاران فرهنگی را با مجموعه آموزش و پرورش  در اجرایی شدن نظام جدید مهیا کنند.
این مسئول ادامه داد: اگر این اطلاع‌رسانی‌ها شفاف، به موقع و همراه با صداقت و به دور از جهت‌گیری خاص سیاسی باشد بهترین کمک‌کار ما خواهد بود.
معاون وزیر آموزش و پرورش هرگونه تغییر کلی در کتب درسی را منوط به اجرای برنامه درس ملی توصیف کرد و گفت: ما برای سال تحصیلی آینده در برخی از کتب درسی در مقطع متوسطه تغییرات جزئی داریم و در برخی از رشته‌های فنی و حرفه‌ای نیز تالیفات جدید ارائه می‌کنیم.
وی تصریح کرد: در این عرصه بر اساس اسناد تحولی قرار است در پایه دوم ابتدایی کتاب‌های درسی تغییر پیدا کرده و برای پایه ششم ابتدایی نیز کتاب‌های جدید همسو با پایه پنجم در راستای تکمیل، تعمیق و تثبیت این نظام آموزشی تالیف شده و دو عنوان کتاب کار و فناوری و کار و پژوهش به مجموعه کتاب‌ها افزوده شود.
بهرام محمدیان فعالیت سرگروه‌های آموزشی را در فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی با هدف تالیف و چاپ کتاب‌های کمک آموزشی و تولید محتوا یادآور شد و افزود: ما از تجربیات سرگروه‌های آموزشی به عنوان تشکل علمی – تخصصی عرصه تعلیم و تربیت در تولید و نشر مجلات رشد برای معلمان استفاده می‌کنیم و از راهنمایی‌های این مجموعه بهره می‌گیریم.
وی از شکل‌گیری باکس ویژه معلمان برای تعامل علمی و تخصصی در رشته‌های مختلف با سرگروه‌های درسی و ارائه مطالب جدید و نو خبر داد و ابراز داشت: خود گروه‌های آموزشی این بستر را فراهم کرده‌اند تا در یک روند مطلوب بتوانیم ثمردهی را در این بخش شاهد باشیم.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از پیش‌بینی تامین اعتبار اجرای تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش  خبر داد و گفت: در این باب ردیف مستقلی در بودجه سال آینده به دولت و مجلس پیشنهاد شده تا با تصویب آن بتوانیم برنامه‌ها و کارهای نظام تحول بنیادین را شکل اجرا ببخشیم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول