اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفارت آمریکا در بیروت و فرزند خدام بر روند قاچاق سلاح به سوریه نظارت می‌کنند

خبرگزاری فارس: یک مقام امنیتی لبنانی اعلام کرد که سفارت آمریکا در لبنان با همکاری فرزند معاون رئیس جمهوری سابق سوریه بر روند قاچاق سلاح از مرز لبنان به سوریه نظارت دارند.

سفارت آمریکا در بیروت و فرزند خدام بر روند قاچاق سلاح به سوریه نظارت می‌کنند
به گزارش فارس، یک مقام امنیتی لبنانی به روزنامه الدیار این کشور اعلام کرد که سفارت آمریکا و کادر امنیتی آن در بیروت بر منطقه بقاع متمرکز شده‌اند و فعالیت‌هایی با همکاری «جهاد عبدالحلیم خدام» فرزند عبدالحلیم خدام معاون رئیس جمهوری سابق سوریه انجام می‌دهند.

به گزارش این روزنامه، عوامل سفارت آمریکا روز گذشته اقدام به فیلمبرداری و عکس‌برداری از زوایای مختلف محیط بیمارستان ریاق کردند به طوری که کار امنیتی بیمارستان برخورد کرد و ماموران نیروی امنیتی داخلی کشوری را فرخوان کرد اما عوامل سفارت آمریکا مکان را ترک کردند و به بیروت بازگشتند.

این مقام امنیتی همچنین فاش کرد: اطلاعاتی روشن و قطعی از فعالیت جهاد عبدالحلیم خدام فرزند عبدالحلیم خدام در بقاع در منطقه شتورا داریم و شهروندان عادی هم این فعالیت را حس می‌کنند. وی و افراد همراه او در شهرک قب الیاس تصادف کردند و در یکی از خودروها مدارکی به دست آمد که متعلق به جهاد عبدالحلیم است.

به گفته این منبع، تنها جهاد خدام نیست که بر روند فعالیتهای مشکوک در بقاع اشراف دارد بلکه برخی لبنانی‌ها نیز به وی کمک می‌کنند تا فعالیت‌های آنان علیه سوریه پیش برود.

بنا بر این گزارش، شهر شتورا محل فعالیت عناصر اطلاعاتی بین‌المللی شده است که به صورت آشکار در بحران سوریه نقش دارند. برخی شرکت‌های صوری در این مکان وجود دارد که به همراه عناصر وابسته به دستگا‌ه‌های اطلاعاتی برخی کشورهای بر قاچاق سلاح به خاک سوریه نظارت می‌کنند.

سوریه از ماه مارس گذشته شاهد فعالیت گروه‌های مسلحی است که از جانب کشورهای غربی و منطقه‌ای حمایت مالی و تسلیحاتی می‌شوند.

انتهای پیام/.++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول