اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پس از اعتراض مخالفان خارج‌نشین سوریه به هیئت

روسیه: سخنان هیئت ناظران سوریه اطمینان‌بخش است

خبرگزاری فارس: پس از آنکه مخالفان خارجی دمشق پیشاپیش به سخنان و نتیجه بازدید ناظران اتحادیه عرب از شهرهای سوریه اعتراض کردند روسیه اعلام کرد که سخنان رئیس ناظران اطمینان‌بخش است.

روسیه: سخنان هیئت ناظران سوریه اطمینان‌بخش است
به گزارش فارس، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای، پاسخ اعتراض مخالفان دمشق به هیئت ناظران اتحادیه عرب در سوریه را داد.

پس از آنکه ناظران سوریه اعلام کردند که دولت سوریه تمام امکانات را برای تردد آنان در شهرها و نقاط مختلف سوریه فراهم کرده است و مانع بادید آنان از هیچ نقطه‌ای در سوریه نشده است، برهان غلیون رئیس شورای مخالفان سوریه مدعی شد که سخنان این افراد سوء تعبیر می‌شود و بهتر است موضوع به شورای امنیت سپرده بشود.

به گزارش شام‌پرس، وزارت خارجه روسیه دربیانیه خود گفت: با توجه به سخنان علنی محمد احمد مصطفی الدابی رئیس هیئت ناظران سوریه در اولین دیدار خود از شهرهای سوریه در شهر حمص، به نظر می‌رسد وضعیت خوب و اطمینان بخش است.

الدابی با اشاره به تبلیغ نگرانی برخی کشورها درباره سوریه، اعلام کرده بود که وی در شهر حمص چین ترسناکی ندیده است و البته برای گزارش نهایی زمان بیشتری نیاز است.

طبق توافق دمشق و اتحادیه عرب بر سر پروتکل اعزام ناظران عرب به سوریه، 50 ناظر از سه‌شنبه گذشته (26 دسامبر) وارد سوریه شدند و قرار است طی یک ماه از شهرهای سوریه بازدید و گزارش نهایی را به دبیر کل اتحادیه عرب تسلیم کنند تا مقدمه‌ای باشد برای حل بحران سوریه.

انتهای پیام/.++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول