اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اختصاصی فارس

توافق جدید کشورهای مخالف سوریه برای انجام عملیات و ارسال اسلحه به این کشور

خبرگزاری فارس: عناصر امنیتی و اطلاعاتی، آمریکا، فرانسه، ایتالیا و برخی عناصر سعودی، اسرائیلی و لبنانی با برگزاری نشستی در آنکارا به بررسی جزئیات نحوه ورود به مرحله جدید حمایت از معارضان مسلح در سوریه برای براندازی دولت در این کشور پرداختند.

توافق جدید کشورهای مخالف سوریه برای انجام عملیات و ارسال اسلحه به این کشور
به گزارش خبرنگار فارس در سوریه، برخی عناصر امنیتی آمریکا، لبنان، ترکیه، فرانسه و کادر نظامی سفارت عربستان در آنکارا نشستی را برگزار کردند تا طی آن هماهنگی‌های لازم برای رساندن محموله‌های اسلحه سعودی و اسرائیلی قاچاق شده به لبنان و ترکیه به دست تروریست‌ها در اراضی سوریه صورت گیرد.
 
بر اساس این گزارش، این هماهنگی‌ها در راستای انجام جنایات وحشیانه در سوریه و شعله‌ور کردن آتش فتنه در این کشور صورت گرفته است.

در نتیجه این هماهنگی‌ها، عرصه داخلی سوریه شاهد انجام عملیات‌های خرابکارانه از جمله شلیک موشک به سوی موسسات دولتی و اماکن عمومی، قاچاق موشک‌های دوش‌پرتاب به دمشق، حلب و سایر شهرهای سوریه و تشکیل گروه‌های انتحاری متعدد خواهد بود. 

گروه‌هایی که برای انجام این عملیات‌ها وارد خاک سوریه خواهند شد، شامل برخی عناصر اطلاعاتی خواهند بود که در راستای منافع و اهداف دستگاه اطلاعاتی آمریکا در میان مقامات ارشد معارض در برخی دولت‌های عربی و اسلامی فعالیت می‌کردند. علاوه بر این افراد، برخی گروه‌های آموزش دیده دراسرائیل و ترکیه تحت نظارت دستگاه‌های اطلاعاتی فرانسوی و ایتالیایی نیز عازم سوریه خواهند شد. 

شکست‌ کادرهای اسرائیلی، ترکی و فرانسوی در ایجاد اختلال در تماس‌های دولت سوریه و فرکانس‌های ارتباطی میان یگان‌های امنیتی این کشور موجب شد تا این‌طرف‌ها اتاق‌های عملیاتی مشترک در مرزهای ترکیه و لبنان علیه سوریه تشکیل دهند.
 
انتهای پیام/ق
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول