اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک بافت‌شناس و متخصص آزمایشگاه:

بافت‌های غیرمجاز گوشتی مورد قضاوت کیفی قرار گیرد

خبرگزاری فارس: بافت‌شناس و متخصص آزمایشگاه همکار سازمان ملی استاندارد گفت: پیشنهاد می‌شود که بافت‌های غیرمجاز گوشتی مورد قضاوت کمی و کیفی قرار گیرد.

بافت‌های غیرمجاز گوشتی مورد قضاوت کیفی قرار گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مصطفی غنی در همایش یک روزه بافت‌شناسی و کاربرد آن در فرآورده‌های گوشتی اظهار داشت: بافت‌هایی همچون طحال، ریه، رحم و سنگدان در حالی مورد قضاوت کیفی قرار می‌گیرد که بافت‌هایی که به طور طبیعی چسبیده به گوشت باشد و قابل جداسازی نباشد مثل پوست پشت مرغ یا پوست بال مرغ مورد قضاوت کمی قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه فرآورده‌های گوشتی به سه گروه پایین‌تر از 50 درصد،50 تا 70 درصد و بالای 70 درصد تقسیم‌بندی می‌شود، بیان داشت: در گروه نخست گوشت‌ها اگر در چهار قطعه در ابعاد 500 میکرون یعنی در هفت لام مورد آزمایش پوست دیده شود این نمونه سوسیس و کالباس مورد پذیرش استاندارد نیست.
بافت‌شناس و متخصص آزمایشگاه همکار سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه در همین گروه اگر در سه قطعه با ابعاد 200 میکرون استخوان یا رگ و پی مشاهده شود، این فرآورده گوشتی با استاندارد منافات دارد، افزود: فرآورده‌های گوشتی 50 تا 70 درصد اگر در پنج قطعه، پوست و در چهار قطعه استخوان و رگ و پی مشاهده شود، این محصول استاندارد نیست.
وی ادامه داد: در فرآورده‌های گوشتی بالای 70 درصد، اگر در هفت قطعه پوست و در پنج قطعه به ابعاد 300 میکرون، غضروف و رگ و پی مشاهده شود، مورد پذیرش استاندارد نیست.
بافت‌شناس و متخصص آزمایشگاه همکار سازمان ملی استاندارد گفت: از آنجایی که بیشترین اعتراض در ارتباط به بافت‌های غیر مجاز از جمله پوست، استخوان و غضروف است پیشنهاد داده می‌شود بافت‌های غیرمجاز بر اساس استاندارد 2303 به دو گروه کیفی و کمی تقسیم‌بندی شود.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول