اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار/ رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

جلوگیری از واردات یک میلیارد دلاری ‌200 هزار شغل ایجاد می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین مهم‌ترین معضل کنونی جامعه را بیکاری برشمرد و گفت: با جلوگیری از واردات یک میلیارد دلاری، می‌توان 200 هزار شغل بدون نیاز به سرمایه‌گذاری ایجاد کرد.

جلوگیری از واردات یک میلیارد دلاری ‌200 هزار شغل ایجاد می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سردار محمدرضا نقدی ‌در جمع دانشجویان و اساتید بسیجی آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: برای حل معضل بیکاری فقط اعطای تسهیلات و سرمایه‌گذاری کافی نیست، بلکه باید با فرهنگ‌سازی، مردم را به مصرف کالاهای داخلی دعوت کنیم زیرا با هر یک میلیارد دلار صرفه‌جویی در واردات 200 هزار شغل ایجاد می‌شود.
نقدی در مورد چگونگی نقش‌آفرینی بسیج در ایجاد اشتغال و کمک به دولت برای حل معضل بیکاری خاطرنشان کرد: بسیج می‌تواند با تبلیغ و تبیین موضوع برای مردم، فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی و خودداری از مصرف کالاهای وارداتی را به فرهنگ حاکم بر الگوی مصرف مردم تبدیل کند تا بدون هیچگونه افزایش سرمایه‌گذاری، شاهد حرکتی جهشی در ایجاد شغل برای جوانان باشیم.
وی از واردات 55 هزار دلاری کالاهای خارجی خبر داد و گفت: اگر از تولیدات داخلی درست استفاده کنیم علاوه بر اینکه نیازی به ورود کالاهای خارجی در کشور نداریم می‌توانیم صادرات محور نیز باشیم و از این طریق اشتغال ایجاد کنیم.
نقدی با اشاره به ظرفیت‌های بالای آذربایجان‌شرقی از لحاظ علمی و صنعتی افزود: بر اساس اعلام شورای علمی بسیج تنها 10 درصد پایان‌نامه‌ها در حل مسائل کشور سهم دارند و در این راستا باید اساتید و دانشجویان با تولید علم و حل مشکلات صنعتی و جلوگیری از واردات، گام‌های اساسی و مهمی را بردارند.
وی با اشاره به جنبش نرم افزاری و تولید علم گفت: ما اگر بخواهیم در زمینه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و فناوری به استقلال کامل برسیم و بی‌اعتنا به استکبار جهانی ارتقا و رشد یابیم باید مرزهای دانش و فناوری را در هم بشکنیم تا بتوانیم سربلند و سرافراز زندگی کنیم.
نقدی افزود: اگر بخواهیم الگوی تحول علمی نتیجه‌اش، تحول اسلامی باشد باید الگویی را انتخاب کنیم که ریشه در اندیشه ناب اسلامی داشته باشد.

*استکبار جهانی از رسیدن پیام ملت ایران به جهانیان واهمه دارد

‌رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تحریم‌ها، تهدیدها و توطئه‌های آمریکا همه از سر زبونی و درماندگی است، استکبار جهانی از اینکه پیام ملت ایران به جهانیان برسد واهمه دارد.
‌نقدی‌ اظهار داشت: هزینه کم و اثرگذاری بیشتر فضاهای سایبری نسبت به جنگ سخت که امروزه همه ما شاهد این مسئله هستیم بیانگر اهمیت این موضوع در میان ملت‌ها و دولت‌هاست.
وی افزود: خوشبختانه در کشور ما نیز در این حوزه کارهای بزرگی انجام گرفته که تشکیل ارتش سایبری توسط بسیج از نمونه این کارهاست و بسیجیان باید با ورود به این مقوله به صورت مستمر و پیش‌رونده در فضای مجازی حرکت کنند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: دشمن زمانی از خلأ موجود در این فضا استفاده کرده و جنگ‌های روانی بسیاری علیه ما تحمیل کرد ولی امروزه خوشبختانه دیگر ما در موضع دفاع سایبری نیستیم و با ورود بسیج به این عرصه همچنین با ایجاد سایت‌ها، وب سایت‌ها و ازدیاد ترافیک خبری بسیج، حرف‌های زیادی برای گفتن در این موضوع داریم.
نقدی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از تلاشگران و سربازان فضای سایبری از آنان خواست با بالا بردن هرچه بیشتر علوم خود در این زمینه همیشه آمادگی خود را برای مقابله با توطئه‌ها و حرکت‌های خزنده دشمن در فضای مجازی حفظ کنند.
وی تاکید کرد: ملت ایران ملتی است که ثابت کرد می‌تواند مستقل از ابرقدرت‌ها و بلکه در جبهه رویارویی با آنها ایستادگی کرده و یک زندگی تعالی‌بخش را سامان دهد.
‌نقدی افزود: ایران تاکنون توانسته در علم، فناوری، فرهنگ، صنعت و اقتصاد پیشرفت کند و این مسئله را ملت بسیجی ما به همه دنیا نشان داد و امروز دنیا با همین الگو به بیداری رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه ریشه بسیج، ولایت، کربلا و عاشوراست، گفت: بسیج درس فداکاری، ایثار و جانفشانی را در مکتب حسین بن علی(ع) آموخته و میوه شیرین امروزش بیداری اسلامی است.
‌نقدی تصریح کرد: شاید برخی بگویند که انقلابمان را در درون مرزهایمان محدود کنیم، چه فایده دارد که برای دیگران کاری انجام دهیم اما ما کار داریم، انسانیت ما اقتضا می‌کند که با به درد آمدن هر یک از اعضای جامعه بشری، دل ما به درد آید و حرکت کنیم.

*دنیا برای ‌آزاد شدن از دست طاغوت‌ها نیاز بیشتری به بسیجیان دارد

‌رئیس سازمان بسیج مستضعفین ‌با بیان اینکه جریان بسیج یک جریان انسان ساز است، گفت: امروز دنیایی که می‌خواهد از دست طاغوت‌ها آزاد شود برای رفع شبحات خود نیاز بیشتری به بسیجیان دارد.
‌نقدی ‌با اشاره به اهمیت تشکیل حلقه‌های صالحین در دانشگاه ها، هدف از تشکیل حلقه های تربیتی صالحین را سازندگی، ارتقای بصیرت، متعالی شدن معرفت و تغییر وضع اخلاق و رفتار و پاسخگویی به شبهات برشمرد و گفت: ‌بسیجیان با تشکیل این حلقه‌ها در استمرار خودسازی خود حرکت کرده و به همین دلیل جریان بسیج یک جریان انسان‌ساز است.
وی افزود: امروز دنیایی که می‌خواهد از دست طاغوت‌ها آزاد شود برای رفع شبهات خود نیاز بیشتری به بسیجیان دارد.
سردار نقدی انقلاب اسلامی ایران را الگویی بهتر برای بیداری مردم جهان دانست و افزود: تمام ایدئولوژی‌های دست ساخته بشر به مدیریت شیطان غرب و استکبار در حال سرنگون شدن است و مردم جهان با الگو قرار دادن مردم ایران خواستار تعیین سرنوشت خود و مبارزه با نظام‌های سلطه خواه و سرمایه‌داری غرب هستند.
وی عزت و شرافت انقلاب اسلامی ایران را مدیون خون شهدا دانست و افزود: شهدا با الهام گرفتن از مکتب امام حسین(ع) و نهضت عاشورایی با ایثار و فداکاری در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی کرده و موجب پیروزی این کشور شدند.
سردار نقدی همچنین با اشاره به اینکه راه بسیجیان، دانشجویان و اساتید سخت‌تر از راه شهدا است، افزود: همانگونه که مردم و این انقلاب به عنوان یک‌ الگوی اسلامی در جهان شناخته شدند باید برای اسلامی شدن در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی با تلاش بسیار گام‌های مهمی در کشور و مراکز علمی برداشته شود.
رضا رمضانی مسئول سازمان بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی در این همایش از سازماندهی دانشجویان بسیجی و حلقه‌های صالحین در این استان خبر داد و تعداد حلقه صالحین دانشجویی را 480 حلقه اعلام کرد.
این همایش در دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز با حضور فرماندهان، مسئولان، اساتید و دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی برگزار و پرسش و پاسخ از برنامه‌های جنبی آن بود.

*استقامت در پرتو ولایت پیروزهای بزرگی را برای ایران رقم زده است

‌رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در پرتو استقامت ملت در مسیر نورانی ولایت، امروز انقلاب اسلامی به دور پیروزی‌های بزرگ رسیده است.
‌نقدی ‌اظهار داشت: فعالیت کارگران و مهندسان بسیجی در حلقه‌های صالحین باعث بالا رفتن اعتماد به نفس و اندیشه اسلامی در فضای کسب و کار همچنین تولید و متعاقباً بهبود مراکز تولیدی و صنعتی می‌شود.
وی افزود: همه ما باید با تاسی از فرمایشات گهربار ولی‌امر مسلمین در سال جهاد اقتصادی به ساختن مملکت خودکفا اسلامی تلاش کنیم و در این امر کارگران و مهندسان بسیجی باید از پیشقراولان جهاد اقتصادی باشند.
نقدی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: حلقه صالحین صرفاً یک ایده فرهنگی نیست، شرکت‌کنند‌گان آن می‌توانند در تمام زمینه‌هایی که منجر به بالا رفتن بینش دینی، سیاسی و حتی صنعتی آنان باشد به آموزش، بحث و گفت‌وگو بنشینند.
ریاست سازمان بسیج مستضعفین همچنین تصریح کرد: امروزه ایران به عنوان یک کشور الگو در جهان مطرح است و این مسئله مسئولیت ما را سنگین و خطیر کرده است.
وی افزود: این امر موجب شده که ما همیشه در به‌روز نگهداشتن خود از لحاظ اطلاعات فرهنگی، دینی، سیاسی و غیره تلاش کرده و به عنوان یک نماد الگویی برای جهانیان همیشه پویا و اثرگذار باشیم.
نقدی در ادامه اظهار داشت: در پرتو استقامت ملت در مسیر نورانی ولایت، امروز انقلاب اسلامی به دور پیروزی‌های بزرگ رسیده است و هر روز خاکریزی از دشمنان اسلام و بشریت فرو می‌ریزد و هر پیروزی، بیداری‌ها و پیروزی‌های بیشتر را رقم می‌زند.
وی تصریح کرد: در چنین شرایطی برای حفظ و استمرار این موفقیت‌ها باید با هوشیاری بالا، کنترل احساسات، جلوگیری از رفتارهای افراطی و نشان دادن ظرفیت کافی، حرکت روی نوار پیروزی را ادامه دهیم.
نقدی تصریح کرد: امروز پیروزی‌های بزرگ انقلاب اسلامی بدون وقفه ادامه دارد و جمعیت‌های بزرگ مردم جهان با سرعت، جذب منطق و صلابت انقلاب اسلامی می‌شوند و ما را الگو قرار داده‌اند.
وی گفت: زورآزمایی‌های آمریکا، اروپا و ایادی داخلی‌شان با انقلاب اسلامی نیز بی‌نتیجه بوده و تنها راه باقیمانده آنان برای اینکه بتوانند جلوی جریان بزرگ پیوستن مردم دنیا به انقلاب اسلامی را بگیرند، انجام رفتارهای غیرموجه و انداختن آن به گردن انقلاب و افراطی جلوه دادن و خراب کردن چهره ماست.
انتهای پیام/ش10‌
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول