اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

ششمین روز از ثبت‌نام برای رقابت بزرگ /13

صدر:لیست جبهه پایداری و جبهه متحد یکی خواهد بود

خبرگزاری فارس: شهاب‌الدین صدر گفت: احتمال قوی بیش از 90 درصد لیست دو جبهه(متحد و پایداری) در سراسر کشور مشترک خواهد بود و در تهران نیز احتمالا بر روی یک لیست توافق خواهند کرد.

صدر:لیست جبهه پایداری و جبهه متحد یکی خواهد بود
به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس مستقر در ستاد انتخابات کشور، شهاب‌الدین صدر نماینده مردم تهران و نائب رئیس مجلس هشتم که صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی داوطلب کاندیداتوری شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا گروه‌ها و احزاب با شما برای قرار گرفتن اسم‌تان در لیست آنان رایزنی کرده‌اند یا خیر؟‌ گفت: یک سری گروه‌ها و جبهه‌های سیاسی از بنده برای قرار گرفتن در لیست‌شان دعوت کرده‌اند که البته بعدا اعلام می‌شود.

وی در پاسخ دیگری مبنی بر اینکه آیا جبهه متحد با جبهه پایداری به وحدت می‌سند یا خیر گفت: مجموعه مطالبی که از سوی اعضای دو جبهه مطرح می‌شود، سمت و سوی وحدت دارد. جبهه متحد با توجه به ساختار خود فرصت خوبی برای اتحاد اصولگرایان است چرا که جامعتین و نیز شخصیتی همچون آیت‌الله مهدوی کنی بر فرایند این جبهه نظارت دارند.

صدر تاکید کرد: جبهه پایداری نیز در جهت گفتمان اصولگرایی و انقلاب حرکت می‌کند و گرچه اختلاف سلیقه‌هایی با جبهه متحد دارد اما در مجموع جزو اصولگرایان است.

نائب رئیس مجلس هشتم در خصوص احتمال مشترک بودن لیست‌های جبهه‌های متحد و پایداری در سراسر کشور به خصوص تهران نیز گفت: احتمال قوی بیش از 90 درصد لیست دو جبهه در سراسر کشور مشترک خواهد بود و در تهران نیز احتمالا بر روی یک لیست توافق خواهند کرد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه عملکرد مجلس هشتم راچگونه ارزیابی می‌کنید گفت: این مجلس که قاطبه آن را اصولگرایان تشکیل می‌دهد در راستای انقلاب و فرامین رهبری عملکرد خوبی داشت وحتی موضع‌گیری‌هایش علیه دشمنان انقلاب مورد تائید رهبری قرار گرفت. گرجه در این مجلس اختلاف نظرهایی وجود دارد.

صدر افزود: برخی چالش‌ها بین دولت و مجلس موجب نگرانی مردم شده بود که البته طبیعی است چرا که قوا از یکدیگر مستقل‌اند.

وی با بیان اینکه شاید مجلس هشتم صد در صد مطلوب نبود اما در ابعاد نظارت و تقنینی خوب عمل کرد، افزود: یکی از بخش‌هایی که در مجلس هشتم به آن خوب عمل شد بحث نظارت بود که به صورت جدی و فعال پیگیری می شد و می‌شد گفت از همه مجالس دیگر در این حوزه‌ فعال‌تر بود و به سرعت طرح‌ها و لوایح نیز بیشتر بود و به سرعت بیشتر در مجلس پیگیری می‌شد.

نماینده مردم تهران در مجلس هشتم به برخی چالش‌های دولت و مجلس در خصوص ارائه بودجه در سال گذشته و امسال اشاره کرد و گفت: البته این چالش‌ها به دلیل تاخیر بود که از سوی دولت در خصوص ارائه بودجه به مجلس صورت گرفت. و احتمالا با توجه به تاخیری که دولت در ارائه بودجه 91 دارد، بررسی آن در مجلس به پس از انتخابات و به صورت دو دوازدهم صورت گیرد.

این عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران درباره استراتژی اصلاح طلبان گفت: همه نیروهای دلسوز این کشور علاقمند به سرنوشت کشور هستند و باید تلاش کنند تا انتخابات باشکوه برگزار شود چرا که پس از فتنه 88 دشمنان تلاش کردند که میزان مشارکت پایین بیاید، اما ما همواره باید تلاش کنیم تا مشارکت مردم بالا و حداکثری باشد.

وی افزود: برداشت من از نیروهای انقلاب این است که در انتخابات شرکت می‌کنند و حتی در رایزنی‌هایی که با برخی اقلیت‌های مجلس داشتیم آنها نیز به سرنوشت کشور حساس هستند و در انتخابات ثبت‌نام می‌کنند.

صدر تاکید کرد: ‌نباید رفتارها به گونه‌ای باشد که موجب تضعیف نظام باشد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول