اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اخوان المسلمون مصر:

دولت آینده مصر مجری سیاست‌های آمریکا و اسرائیل نخواهد بود

خبرگزاری فارس: جماعت اخوان المسلمون مصر به عنوان حزب پیروز در دو مرحله انتخابات پارلمانی مصر تاکید کرد که دولت آینده این کشور مجری آمریکا و اسرائیل نخواهد بود.

دولت آینده مصر مجری سیاست‌های آمریکا و اسرائیل نخواهد بود
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری مفکره الاسلام، "محمد جمال حشمت" عضو هیئت عالی حزب آزادی و عدالت در مصر وابسته به اخوان المسلمون این کشور تاکید کرد که دولت آینده مصر دولت وحدت ملی و وفاق خواهد بود و همه در این دولت حضور خواهند داشت و اولویت در تشکیل این دولت بر مبنای شایسته سالاری خواهد بود.

حشمت تاکید کرد که نگرانی‌های اسرائیل اهمیتی برای ما ندارد و کسی نمی‌تواند در امور داخلی مصر دخالت کند، وی تاکید کرد که دولت آینده بر اساس اراده مردمی شکل خواهد گرفت و بر مبنای مشروعیت بین‌المللی بنا گذاشته خواهد شد، اگر توطئه‌ای در این میان از خارج از کشور وجود داشته باشد نیز این مصری‌ها هستند که با اعتماد به نفس با آن مقابله خواهند کرد، وی تاکید کرد که کسی نمی‌تواند اراده خود را بر مصر تحمیل کند.

از سوی دیگر اکرم الشاعر عضو مجلس ملی از حزب آزادی و عدالت نیز گفت که هر مسئول مصری باید میهن پرست باشد و اسرائیل باید از آن بترسد، چه این فرد اسلامگرا باشد یا نباشد.

وی در گفتگو با مجله المصریون گفت: آن زمانی که رئیس جمهور مصر یا نخست وزیر آن دبیر دولت آمریکا یا اسرائیل باشند، به سر آمده است، چرا که ملت مصر بعد از انقلاب آزاد شده است و از کسی نمی‌ترسد، ما این قدرت را داریم که نخست وزیر خود را انتخاب کنیم و در صورت اشتباه کردن او را از قدرت عزل کنیم، مانند همان چیزی که در مورد عصام شرف روی داد.

دکتر محمد البلتاجی دبیر حزب آزادی و عدالت نیز باز شدن هر گفتگو با اسرائیل در دوره کنونی از طریق سفیر این رژیم بویژه بعد از انتشار شایعات در مورد باز شدن باب گفتگوها از سوی سفیر اسرائیل با اخوان المسلمون را رد کرد.

البلتاجی تاکید کرد که تعهد اخوان المسلمون به تعهدات بین‌المللی تا زمان انتخاب پارلمان مشروع و تشکیل دولت خواهد بود و بعد از آن این توافقنامه‌ها از سوی پارلمان منتخب مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول