اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس‌جمهور:

تمام هنرمندان صنایع‌ دستی ایلام بیمه می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: تمام هنرمندان صنایع‌ دستی ایلام بیمه می‌شوند.

تمام هنرمندان صنایع‌ دستی ایلام بیمه می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ایلام، روح‌الله احمدزاده اظهار داشت: تمام فعالان و هنرمندان صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی استان ایلام تا پایان دولت دهم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار خواهند گرفت.
وی ادامه داد: اکنون 4 هزار نفر در استان ایلام در رشته‌های مختلف هنرهای سنتی و صنایع دستی مشغول به فعالیت‌اند که درصد زیادی از آنها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.
این مسئول اضافه کرد: با تاکید رئیس جمهور تمام هنرمندان صنایع دستی ایلام تا پایان دولت دهم بیمه خواهند شد.
احمدزاده تصریح کرد: در حال حاضر 30 رشته هنر سنتی و صنایع دستی در ایلام فعال است .
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت:  حفظ، نگهداری و تقویت رشته‌های مختلف صنایع دستی یکی از مهمترین و ضروری‌ترین برنامه‌هایی است که در دستور کار سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور قرار دارد. 
احمدزاده با تاکید بر ایجاد تعاونی‌های فعال و پویای صنایع دستی در ایلام یادآور شد: به هر میزان که تعاونی‌ها در حوزه اشتغال و تولید صنایع دستی فعال شوند سازمان میراث فرهنگی نیز از طریق تسهیل در فرآیند صدور مجوز و همچنین ارائه تسهیلات یارانه‌ای از آن‌ها حمایت خواهد کرد.
معاون رئیس‌جمهور با اشاره به قدمت و تاریخ دیرینه استان ایلام نیز گفت: در کاوش‌های صورت گرفته در این استان به بخش مهمی از فرضیه‌ها و تحقیقات علمی قابل مطالعه دست پیدا کرده‌ایم که بخشی از آن‌ها مربوط به دوره قبل از اسلام و بخشی دیگر نیز مربوط به دوره بعد از اسلام است.
وی همچنین با اشاره به بافت‌ها و بناهای تاریخی موجود در استان ایلام اظهار داشت: احیا و مرمت بافت‌ها، محوطه‌ها و بناهای تاریخی در استان ایلام در دستور کار سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور قرار دارد.
معاون رئیس جمهور با بیان مهمترین اهداف سفر به استان ایلام خاطر نشان کرد: بررسی و پیگیری مصوبات سه دوره گذشته سفر هیئت دولت به استان ایلام از مهمترین اهداف این سفر است.
وی اظهار داشت: این استان در حوزه گردشگری مذهبی، سلامت، طبیعی و همچنین گردشگری تاریخی دارای پتانسیل‌های مناسبی است و یکی از استان‌های مطلوب برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری تلقی می‌شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در طول 6 سال گذشته دولت نگاه ویژه‌ای به استان ایلام خصوصا در حوزه گردشگری داشته و طی این سال‌ها زیرساخت‌های گردشگری در استان ایلام به نحو مطلوب تقویت شده و رشد کرده است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به قابلیت‌های بی‌بدیل استان ایلام در حوزه‌های گوناگون گردشگری این امیدواری وجود دارد که استان ایلام به یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری در کشور تبدیل شود.
انتهای پیام/ز30/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول