اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

معاون هماهنگ‌کننده دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت

اگر به دنبال اعتماد عمومی هستیم باید صداقت داشته باشیم

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ‌کننده دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر به دنبال اعتماد عمومی هستیم باید صداقت داشته باشیم.

اگر به دنبال اعتماد عمومی هستیم باید صداقت داشته باشیم
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به قشم رضا سیف‌اللهی معاون هماهنگ‌کننده دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام طی سخنانی در همایش امنیت در ایران ۱۴۰۴ که امروز در جزیره قشم برگزار شد، اظهار داشت: سرمایه اجتماعی امروز در دنیا مسئله بسیار مهمی است؛ سرمایه اجتماعی به معنای اعتماد بین مردم و توانایی همکاری آنها در جهت یک هدف مشترک با حاکمیت است.

وی افزود: راهبردهایی که موجب افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود در چشم‌انداز ۱۴۰۴ وجود دارد؛ چون در ایران مردم هویت دینی دارند، سنجش سرمایه اجتماعی باید با رویکرد دینی باشد.

سیف‌اللهی ادامه داد: اگر وارد رویکردهایی شویم که دین را نادیده بگیرد، شکست می‌خوریم و این مسئله‌ای است که باید به آن توجه کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امنیت تعاریف مختلفی دارد، گفت: بشر به طور طبیعی نیازمند آسایش و امنیت است.

وی ادامه داد: جوامع انسانی نیازمند آرامش هستند و خداوند هم یکی از فلسفه‌های مهم عبادت خودش را تأمین امنیت ذکر می‌کند.

سیف‌اللهی اظهار داشت: دشمن بنا به اهمیتی که سرمایه اجتماعی دارد و بنا به مقوله‌هایی که از سرمایه اجتماعی در کشور ایران دیده می‌شود از آن هراسناک است.

وی خاطرنشان کرد که دشمن بر روی مقوله سرمایه اجتماعی در ایران سرمایه‌گذاری کرده است.

سیف‌اللهی با بیان این مسئله که از دیدگاه قرآن امنیت روانی و فردی و اجتماعی بیان شده است، گفت: نمی‌توان امنیت اجتماعی را به امنیت نظامی محدود کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام امنیت اجتماعی را دارای متغیرهای مختلف معرفی کرد و اظهار داشت: آن کسی می‌تواند امنیت ملی پایداری را درست کند که متغیرهای امنیت اجتماعی را به خوبی بشناسد.

سیف‌اللهی ضمن تاکید بر لزوم اطاعت از خدا و رسول او افزود: بر اساس آیات قرآن اگر جنگ و نزاع کنیم سرمایه اجتماعی شکل نمی‌گیرد.

وی یادآور شد: ملتی که تشکیل سرمایه اجتماعی ندهد، امورش از مدار خارج می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مشورت سرمایه اجتماعی را به همراه دارد، اظهار داشت: توکل به خدا باید در تصمیمات جامعه در نظر گرفته شود.

سیف‌اللهی افزود: اگر بخواهیم اعتماد عمومی را به وجود آوریم باید حرف حق را بزنیم و عقلانیت و صداقت داشته باشیم.

وی تدبیر و مدیریت صحیح را لازمه اعتماد عمومی دانست و خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی نمونه‌ای از استفاده از سرمایه اجتماعی در کشورمان است.

معاون هماهنگ‌کننده دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وقتی امام خمینی(ره) سرمایه اجتماعی را وارد جنگ کرد، به موفقیت دست پیدا کردیم در غیر این صورت همان ابتدا شکست می‌خوردیم.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول