اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور عالی فرمانده کل سپاه در اختتامیه جشنواره اشک انار

اطلاعات شاعران عرصه دفاع مقدس به روز شود

خبرگزاری فارس: مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اطلاعات شاعران عرصه دفاع مقدس به روز شود.

اطلاعات شاعران عرصه دفاع مقدس به روز شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، کمیل کهنسال ظهر امروز در پایان جشنواره اشک انار در جمع شاعران جوان دفاع مقدس اظهار داشت: هنرمندانی که مبلغ فرهنگ ایثار و شهادت هستند باید خدا را شکر کنند که قلمشان در این مسیر می‌چرخد.
وی تصریح کرد: جایگاه دفاع مقدس بسیار رفیع و بلند است و شاعران جوان این ظرفیت را دارند که با کسب اطلاعات بیشتر پا به این عرصه بگذارند.
مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با اشاره به مضامین ارزشمند شعر در قالب دفاع مقدس یادآور شد: شاعران باید این نکته اساسی را به یاد داشته باشند که انقلاب اسلامی ایران به پشتوانه فرهنگ عاشواریی به ثمر رسید و شعرهایی که در رسای دفاع مقدس سروده می‌شود باید متاثر از فرهنگ عاشورا باشد.
کهنسال تاکید کرد: عاشورا زوایای پنهانی دارد که آشکار شدن همه زوایای آن نیاز به زمان دارد، ولی نمونه بارز آن ظهور و بروز انقلاب اسلامی ایران بود که این فرهنگ توسط امام(ره) برای مردم ایران بازخوانی شد.
وی ادامه داد: امام با معرفی فرهنگ عاشورا برای ملت حقیقت‌جو انقلاب اسلامی این فرهنگ را در کشور زنده کرد و به پشتوانه این فرهنگ بود که رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس در برابر ادوات و سلاح‌های سنگین سربلند و پیروز شدند.
مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد: رزمندگان اسلام صحنه‌های جنگ را با حضور در صحنه عاشورا قیاس کردند و فرمان ولی فقیه زمان خود را فرمان امام حسین(ع) قلمداد کردند و برای پیروزی در جنگ و اثبات حقانیت خود، جان خود را در راه انقلاب اسلامی ایران نثار کردند.
وی خطاب به شاعران جوان یادآور شد: شاعران دفاع مقدس برای اینکه بهتر حال و هوای دفاع مقدس را به زبان شعر درآورند نیاز دارند نسبت به مسائل دفاع مقدس آگاهی داشته باشند.
مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با اشاره به آثار ماندگار رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران درباره دفاع مقدس تاکید کرد: این آثار با دقت و با تمام وجود، ابعاد مختلف دفاع مقدس را به تحریر درآورد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول