اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی سومین همایش طب و قضا:

قانون مجازات با نتایج دومین همایش طب و قضا اصلاح شد

خبرگزاری فارس: دبیر علمی سومین همایش طب و قضا گفت: با توجه به نتایج دومین همایش طب و قضا، برنامه آموزشی برای قضات و پزشکان قانونی با مشارکت معاونت آموزشی قوه قضاییه و سازمان پزشکی قانونی تدوین و اجرایی شد.

قانون مجازات با نتایج دومین همایش طب و قضا اصلاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا قره‌داغی ظهر امروز در نخستین روز از سومین همایش سراسری طب و قضا در هتل پردیسان مشهد در جمع مهمانان این همایش اظهار داشت: مهم‌ترین هدف همایش طب و قضا اعتلای تعامل پزشکان قانونی و قضات در راستای خدمت‌رسانی بهتر به مردم بوده و با توجه به پیشنهادات همکاران قضایی و پزشکی قانونی دو موضوع صدمه مغزی، زندگی نباتی و مرگ مغزی، خسارات مازاد بر دیه و هزینه‌های درمانی مصدومان به عنوان محورهای همایش سوم انتخاب شد.
وی با اشاره به برگزاری همایش‌های پیشین در این زمینه گفت: دو همایش قبلی نشان داد که برگزاری این همایش در جهت افزایش تعامل بین پزشکان قانونی و قضات برای خدمت‌رسانی بهتر موثر است و ریاست قوه قضاییه در برگزاری سومین همایش طب و قضا تأکید ویژه داشته و معاونت آموزشی قوه قضائیه و تمامی دادگستری‌های کشور از همکاری و مساعدت برای برگزاری این همایش دریغ نکرده است.
وی ادامه داد: نتیجه این نشست‌ها تحت عنوان توصیه‌های کاربردی دومین همایش سراسری طب و قضا برای تعامل بهتر میان قضات و پزشکان قانونی در جهت خدمت‌رسانی بهتر و پیشگیری از اطاله دادرسی تهیه شد.
قره‌داغی زمان تشکیل جلسات کمیته‌های علمی را از تیرماه امسال عنوان کرد و اظهار داشت: با محوریت زندگی نباتی، مرگ مغزی و خسارات مازاد بر دیه تشکیل شدند و همچنین دو کمیته علمی در استان‌های خراسان رضوی و آذربایجان شرقی با محوریت زندگی نباتی، دو کمیته علمی در استان‌های مازندران و فارس با محوریت مرگ مغزی و دو کمیته علمی در استان‌های فارس و آذربایجان غربی با محوریت خسارات مازاد بر دیه برگزار شدند.
دبیر علمی سومین همایش سراسری طب و قضا در ارتباط با تعداد مقالات و نتایج داوری آنها گفت: از کل مقالات 150 مقاله به دبیرخانه همایش رسید که از این تعداد 99 مقاله پذیرفته شده و 29 مقاله به صورت سخنرانی و 70 مقاله به صورت پوستر در زمان برگزاری همایش ارائه می‌شود.
قره‌داغی با ذکر این مطلب که مرگ مغزی مرگی است که از نظر عرف پزشکی در تمام دنیا به معنی مرگ تعریف می‌شود، بررسی قانونی و علمی تکلیف ادامه درمان این فوت شدگان حائز اهمیت بوده و باید بر حسب نظر اعضای کمیته ها نسبت به کاربردی و یا اجرایی نمودن قوانین مردم به آنها به طرق مقتضی اقدام شود.
مدیرکل تشریح و صحنه جرم با اشاره به پوشش بیمه‌ای در خصوص مصدومان حوادث گفت: با فراهم کردن پوشش بیمه‌ای برای این موارد می‌توان با ایجاد صندوق ویژه‌ای این مصدومان را تحت پوشش قرار داد و بدینوسیله هزینه‌های مازاد را پرداخت نمود.
وی افزود: از دیگر مواردی که در این زمینه باید مورد بحث و بررسی قرار داد می‌توان به این که آیا مصدومی که دچار وضعیت زندگی نباتی شده است دیه متعلقه فقط مربوط به از بین رفتن کارکرد مغز می‌شود و یا باید به سایر اختلالات ایجاد شده ناشی از آن نیز پرداخت نمود و یا پرداخت دیه به سایر اختلالات نیز ضروری است. که این موارد با توجه به میزان فراوانی و اهمیت مورد توجه و بررسی قرار گیرد.
این همایش به مدت سه روز از هفتم تا نهم دی‌ماه در هتل پردیسان مشهد برگزار می‌شود.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول