اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سخنرانی سردار جعفری

یادواره شهید میثمی در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) از برگزاری یادواره شهید میثمی 15 دی‌ ماه پس از نماز مغرب و عشاء در مدرسه فیضیه قم خبر داد.

یادواره شهید میثمی در قم برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهدی مهدوی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس اظهار کرد: ایام‌الله 19 دی، سالروز قیام تاریخی مردم ولایت‌مدار و دین‌باور، بصیر و آگاه است.
وی خاطر نشان کرد: مردم فهمیده، آگاه و انقلابی ایران در سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین روزهای آغازین پیدایش انقلاب اسلامی قیام خود را به منصه ظهور رسانده و وفاداری خود را به نظام اثبات کردند.
فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب گفت: روحانیت بصیر، فهمیده و آگاه همواره پیشگام و پیشکسوت پرچمداری حرکت‌های عظیم بوده و در برهه‌های مختلف تاریخ نقش تاریخی خود را به خوبی ایفا کردند.
وی خاطر نشان کرد: مردم با پرچمداری روحانیت آگاه، قبل و پس از پیروزی انقلاب توانستند به تهدیداتی که متوجه نظام بود، پاسخ دهند.
مهدوی‌نژاد عنوان کرد: ما وظیفه داریم از مقام شامخ شهدا همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند قدردانی، تجلیل و تعظیم کنیم.
وی با اشاره به برنامه‌های سپاه علی بن ابیطالب(ع) به منظور تجلیل از مقام شهدای روحانی گفت: هر سال از مقام یک شهید شاخص از سوی فرماندهی کل قوا تجلیل می‌شود و در سال گذشته شهید خرازی تجلیل شد.
فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) از برگزاری یادواره شهید میثمی در قم خبر داد و افزود: این یادواره در استان قم به دلیل مرکزیت حوزه در این شهر 15 دی ‌ماه پس از نماز مغرب و عشاء در مدرسه فیضیه برگزار می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: در این یادواره آیت‌الله مصباح‌یزدی و سرلشگر جعفری، فرمانده کل سپاه سخنرانی می‌کنند.
مهدوی‌نژاد عنوان کرد: یادواره شهید میثمی 29 دی در اصفهان به عنوان زادگاه این شهید و ششم بهمن در استان تهران به عنوان ستاد مرکزی یادواره در تالار وزارت کشور برگزار می‌شود.
مهدوی‌نژاد برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع دفاع مقدس و عکس با موضوع شهدای روحانیت در دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این یادواره ذکر کرد.

* شهید میثمی
شهید میثمی در شب‌های عملیات پشتوانه خوبی برای فرماندهان بود و به عنوان نماینده امام خمینی(ره) در قرارگاه خاتم الانبیاء به ایفای مسئولیت پرداخت و از سال 59 وارد جنگ شد.
وی مسئولیت نمایندگی امام خمینی(ره) در فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده داشت و پیش از پیروزی انقلاب یک محکومیت پنج ساله داشت و 30 ماه در اسارت در زندان اصفهان بود و توسط مردم اصفهان در سال 57 آزاد شد.
مقام معظم رهبری فرمودند «این روحانی شهید تلاش و مجاهدتی بزرگ و دشوار را در میدان‌های نبرد بر عهده داشت و زندگی این شهید فرشته‌گونه بود».
شهید محلاتی در وصف شهید میثمی گفت: «این شهید گویی 90 سال عمر کرده و یک بار از دنیا رفته و دوباره به دنیا آمده است».
آیت‌الله حائری شیرازی نیز درباره وی گفته است: نخستین بار که از زندان آزاد شده بود به نظرم پیری جوان و نوجوانی سالخورده آمد. این شهید بزرگوار مسئولیت‌های بزرگ در میدان‌های نبرد را به طور عاشقانه انجام می‌داد و شهادت پاداش سعادتمندی برای زندگی فرشته‌گونه او بود.
شهید میثمی با اصابت ترکش به ناحیه سر در عملیات کربلای پنج 65 پس از سه روز بستری در بیمارستان در 12 بهمن، شب شهادت حضرت زهرا(س) به شهادت رسید.
انتهای پیام/ج20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول