اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

توسط حسین فدایی

گزارش اصل ۹۰ درباره 9 دی و فتنه ۸۸ در صحن علنی قرائت شد

خبرگزاری فارس: گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره فتنه ۸۸ و ۹ دی در حالی در صحن علنی قرائت شد که تاکنون متن این گزارش مهم برای انعکاس در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

گزارش اصل ۹۰ درباره 9 دی و فتنه ۸۸ در صحن علنی قرائت شد
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حسین فدایی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) گزارش کمیسیون متبوعش در خصوص فتنه ۸۸ و ۹ دی را قرائت کرد.

در این گزارش در خصوص مسائل مختلف فتنه ۸۸ و دخالت بیگانگان در این موضوع و عاشورای ۸۸ و تجمع عاشورائیان در ۹ دی مباحثی مطرح شد.

فدایی پس از پایان قرائت این گزارش، گفت: با توجه به اینکه در آستانه ۹ دی ماه قرار داریم و مجلس باید موضع خودش را در سپاسگزاری از این یوم‌الله بیان می‌کرد، با عجله این گزارش را تدوین کرده و در صحن علنی قرائت کردیم.

وی با بیان اینکه این گزارش دو لایحه است، یکی از این لوایح، گزارش قرائت شده در جلسه علنی امروز است و لایحه دوم نیز بیش از ۷۰۰ صفحه است.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خاتمه متذکر شد: حدود ۵ هزار سند در کمیسیون اصل ۹۰ وجود دارد که در اختیار نمایندگان قرار خواهد گرفت.

به گزارش فارس، پس از قرائت این گزارش، نمایندگان مجلس به چاپ و تکثیر نشدن این گزارش و عدم قرار دادن آن در اختیار نمایندگان مجلس انتقاد کردند؛ پیرو این اعتراضات، باهنر نایب رئیس اول مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست ساعتی از صحن علنی را برعهده داشت، در پاسخ به نمایندگان تاکید کرد: از روابط عمومی مجلس می‌خواهیم که این گزارش را چاپ و تکثیر کند و در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

لازم به ذکر است، تا لحظه انتشار این خبر درحالی که حدود یک ساعت از قرائت این گزارش گذشته است، تاکنون متن این گزارش در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. در حالی که طبق روال همیشگی، متن گزارش‌های کمیسیون‌های مختلف که در صحن علنی قرائت می‌شود، در اختیار رسانه‌ها برای انعکاس قرار می‌گرفت.

پیگیری‌های خبرنگار فارس حاکی از آن است که متن این گزارش مهم کمیسیون اصل ۹۰ با دستور هیئت رئیسه مجلس برای چاپ ارسال شده است اما نمایندگان برای اخذ این گزارش باید به کمیسیون اصل ۹۰ مراجعه کنند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول