اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

بیانیه تحلیلی جبهه متحد اصولگرایان به مناسبت حماسه نهم دی‌ماه

9 دی ‌تجلی "کل یوم عاشورا" و حاصل تدابیر بی‌نظیر رهبر حکیم انقلاب‌ بود

خبرگزاری فارس: جبهه متحد اصولگرایان در بیانیه‌ای تاکید کرد که ‌حماسه ماندگار ۹ دی ۸۸، حاصل تدابیر بی‌‌نظیر و نقش محوری رهبر حکیم انقلاب و بصیرت عمومی مردم و تجلی کل یوم عاشورا بود.

9 دی ‌تجلی "کل یوم عاشورا" و حاصل تدابیر بی‌نظیر رهبر حکیم انقلاب‌ بود
به گزارش خبرگزاری فارس، جبهه متحد اصولگرایان با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد یوم الله ۹ دی تاکید کرد: شکل‌گیری حماسه ماندگار ۹ دی ۸۸، حاصل تدابیر بی‌نظیر و نقش محوری رهبر حکیم انقلاب و بصیرت عمومی مردم بود. ایشان ضمن بستن راه هرگونه پیشروی بر فتنه‌گران با تاکیدات مستحکم بر قانون، مسیری تدریجی در روشنگری را در پیش گرفتند و ضمن صحبت مداوم با مردم، خواص جامعه را نیز نسبت به مسئولیت تاریخی و مهمشان آگاه ساختند.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

ماجرای عبرت آموز فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی مساله‌ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت و حوادث آن را تقویمی نمود. اتفاقات در هم تنیده ایام دفاع مقدس ۸ ماهه (۲۲ خرداد تا ۲۲ بهمن ۱۳۸۸) نیازمند ژرف‌اندیشی و بازخوانی چندباره است.

جزئیات آن حاوی درس‌هایی گرانسنگ برای همگان بوده، الگویی تجربه شده از چگونگی فتنه‌انگیزی دشمنان خارجی نظام و روش مقابله با آن را پیش چشم ما گشوده نگاه خواهد داشت. تنها توجه به ریشه‌ها و علل وقوع فتنه ناکام ۸۸ و نیز چگونگی غلبه بر آن، می‌تواند جامعه را از فتنه‌های پیچیده‌تر آینده که قطعا تکراری نخواهند بود، مصون دارد؛ همچنانکه بر اساس نظر امام خامنه‌ای- ادام الله توفیقاته- درباره حوادث تیرماه ۷۸ کوی دانشگاه تهران، چنانچه آن اتفاقات درست و کامل ریشه یابی می‌شد، بیماری فتنه اخیر نمی‌توانست چندین ماه جامعه را دچار عوارض آن نماید.

تدقیق در این مهم جزء وظایف مهم نخبگان حوزوی، دانشگاهی و سیاسی است تا به دور از شعارزدگی و با رصد واقع بینانه تمام جزئیات، از ابعاد گوناگون به کالبدشکافی فتنه ۸۸ بپردازند و نتایج کاربردی آن را برای مقابله با فتنه‌های آینده به جامعه عرضه نمایند.

یکی از موثرترین مولفه‌ها در خاموش شدن آتش فتنه نظام سلطه، شکل‌گیری حماسه عظیم و ماندگار امت مومن و انقلابی ایران در ۹ دی بود. یوم الله ۹ دی تجلی "کل یوم عاشورا" پس از گذشت ۱۴ قرن بود. اسلام که در قرن نخست با ریخته شدن خون حسین (ع) در کربلا استقامت یافت، در قرن ۱۵ با آتش گرفتن خیمه‌های عزای او در تهران حفظ و حراست گردید؛ با این تفاوت که اکثریت مردم در عاشورای سال ۶۱ امام زمان خود را تنها گذاشتند و حرمت خیام او را هم نگاه نداشتند، اما این بار خیل متراکم مردم با تبعیت از نایب حسینی نسب امام زمان خود، هتک حرمت به خیمه عزای حسین (ع) را نیز برنتافتند و در کمتر از سه روز طومار امویان زمان را در هم پیچیدند.

شکل‌گیری حماسه ماندگار ۹ دی ۸۸، حاصل تدابیر بی‌نظیر و نقش محوری رهبر حکیم انقلاب و بصیرت عمومی مردم بود. ایشان ضمن بستن راه هرگونه پیشروی بر فتنه‌گران با تاکیدات مستحکم بر قانون، مسیری تدریجی در روشنگری را در پیش گرفتند و ضمن صحبت مداوم با مردم، خواص جامعه را نیز نسبت به مسئولیت تاریخی و مهمشان آگاه ساختند.

"اصرار بر اولویت بندی مسائل"، "دعوت به صبر و بصیرت"، "درخواست برای اتخاذ موضع شفاف"، "ترسیم صحنه مقابله انقلاب و ضد انقلاب"، "رعایت انصاف"، "تاکید بر خارجی بودن ریشه فتنه" و "تلاش مجدانه برای نجات سران داخلی فتنه" از مهمترین اصولی بود که مقام معظم رهبری در پیش گرفتند تا سیاست اصولی نظام در "جذب حداکثری و دفع حداقلی" محقق شود و در نتیجه، اکثریت ۴۰ میلیون رای دهنده در انتخابات دهم ریاست جمهوری حتی هواداران نفر دوم، نزدیک به ۲۰۰ روز بعد با حضور در خیابان‌های سراسر کشور، حماسه ۹ دی را بیافرینند و مرهم زخم فتنه شوند.

۹ دی یوم الله شد، چون مردم با انگیزه الهی بطور فراگیر و خودجوش و نه با دعوت افراد و گروه‌ها، فراتر از دسته‌بندی‌های سیاسی به صحنه آمدند. ۹ دی یوم الله شد، چون جلودار مردم مومن و بسیجی ایران، روحانیت آگاه و بیدار بود؛ روحانیتی که در مرکز دینی ایران دو روز زودتر به صحنه آمده، بار دیگر شهر مقدس قم را بعنوان پایتخت بصیرت ایران معرفی کردند. ۹ دی یوم الله شد چراکه حضور جوانان و نقش آفرینی نسل سوم انقلاب، آنچنان چشمگیر بود که پویایی و رویش‌های انقلاب را به رخ دشمنان مدعی فرسودگی نظام کشید؛ از این روست که می‌توان ۹ دی را یوم الله نسل سوم انقلاب نامید.

جبهه متحد اصولگرایان ضمن افتخار به حضور بزرگانی چون آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی که از جلوداران مبارزه عملی با فتنه ۸۸ و از پرچمداران اصلی افشای فتنه‌گران و روشنگری درباره خواص مردود فتنه بودند، معتقد است برای بزرگداشت سالگرد این حماسه باشکوه، باید پیام‌های اصلی مردم در خلق آن را مورد توجه قرار داد که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

۱- حضور مردم در ۹ دی نمایشی تاریخی از وحدت و انسجام ملی و اعلام آمادگی برای فداکاری در راه آرمان‌های انقلاب بود.

۲- جریان به اصطلاح اصلاح‌طلب با افراط رهبران خود و دست زدن به اقدامات ساختارشکنانه و قانون‌گریزی، به فاصله ۸ ماه هواداران خود را از دست رفته و در مقابل خود دید تا تمامی جریانات و افراد بدانند مسیر انحراف از آرمان‌های انقلاب و فریبکاری در جذب آرای مردم به بن بست خواهد رسید و در آینده نیز هرگونه تلاش برای ایجاد چالش امنیتی در نظام با هزیمتی جبران‌ناپذیر مواجه خواهد شد.

۳- مطالبات و شعارهای راه‌پیمایی‌های سراسر کشور برخاسته از ایمان دینی و غیرت انقلابی مردم بود، نه برگرفته از حب و بغض‌های شخصی و خطوط و سلایق سیاسی.

۴- فریاد بلند مردم در ۹ دی برخی خواص به خواب رفته را بیدار کرد اما برای کسانی که خود را به خواب زده بودند، فایده‌ای در بر نداشت و سبب انزوای بیشتر آنها شد.

۵- تاخیر و سکوت در اعلام موضع شفاف از سوی برخی خواص به بهانه اختلافات سیاسی و شخصی و در نتیجه تحلیل نادرست از صحنه و ندیدن مصالح بزرگتر، ممکن است حتی بطور ناخواسته نتیجه عمل آنها را به سود فتنه‌‌گران و منحرفین از انقلاب رقم بزند.

جبهه متحد اصولگرایان با گرامیداشت مجدد سالروز حماسه یوم‌الله ۹ دی از عموم مردم بصیر و صبور ایران اسلامی دعوت می‌نماید با مشارکت گسترده در مراسم مختلف بزرگداشت این روز به یاد ماندنی، وحدت و انسجام خود را بار دیگر در مقابل چشم جهانیان به نمایش گذارند تا بیش از پیش امیدبخش ملت‌های مسلمان خط مقدم بیداری اسلامی در ادامه مقاومتشان برابر نظام سلطه جهانی باشند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول