اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

پنجمین روز از ثبت‌نام برای رقابت بزرگ/15

طلا: مستقل نیستم/ بعدا متوجه می‌شوید با چه گروهی می‌آیم

خبرگزاری فارس: فرماندار سابق تهران در پاسخ به این که مستقلا در انتخابات شرکت می‌کند یا خیر؟ گفت: مستقل نیستم اما بعدا متوجه می‌شوید که با چه گروهی در انتخابات شرکت می‌کنم.

طلا: مستقل نیستم/ بعدا متوجه می‌شوید با چه گروهی می‌آیم
به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس مستقر در فرمانداری تهران، حسین طلا فرماندار سابق تهران صبح امروز چهارشنبه در پنجمین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات آینده مجلس پس از نام‌نویسی در فرمانداری تهران به میان خبرنگاران آمد و در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شما با چه گروهی در انتخابات شرکت خواهید کرد، اظهار داشت: جزو جمعیت بدهکار به نظام هستم و در واقع بدهکار به امام و رهبری بوده و گروه و حزبی ندارم.

فرماندار سابق تهران در پاسخ به این سؤال که آیا به طور مستقل در انتخابات شرکت می‌کنید؟ تصریح کرد: مستقل نیستم اما بعدا متوجه می‌شوید که با چه گروهی در انتخابات شرکت می‌کنم.

وی همچنین در خصوص روند برگزاری انتخابات آینده مجلس گفت: هر فردی به آینده سیاسی و مشارکت و اعتلای کشور اعتقاد دارد حتما در انتخابات شرکت می‌کند؛ در انتخابات گذشته به دلیل اینکه برخی خود را طلبکار نظام می‌دانستند و اینکه نظام به آنها بدهکار است، ساختارشکنی کردند.
 
طلا تأکید کرد: در حال حاضر در به روی همه باز است مگر طبق ماده ۳۸ یا ۳۰ کسانی نتوانند داوطلب شوند یا اینکه شرایطی که نباید داشته باشند را دارند یا شرایطی که باید داشته باشند را ندارند و در واقع ساختارشکنی کردند.
 
فرماندار سابق تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه‌های شما در صورت ورود به مجلس چیست؟ اظهار داشت: اگر بخواهم برنامه هایم را بگویم تبلیغ می‌شود؛ اما یکی از برنامه‌هایم این است که به هم ریختگی جغرافیایی شهرستان تهران را درست کنم؛ چرا که بسیاری از مشکلات اسلامشهر، ری و شمیرانات ناشی از به‌هم ریختگی جغرافیایی در شهرستان تهران است که موجب می‌شود بسیاری از ادارات نتوانند کار خود را انجام دهند.
وی در پاسخ به این سوال که ایا از لیست حامیان دولت و احمدی نژاد شرکت خواهید کرد یا نه؟ بیان داشت: همه داوطلبان باید چهار شاخص را داشته باشند؛ اولین شاخص این است که ساختارشکن نباشند و قوانین و چارچوب‌های نظام جمهوری اسلامی را قبول کند. در گذشته دشمنانی داشتیم که براندازی در ذهن آنان موج می‌زد که نمونه آنها کنفرانس ژنو۱ و ژنو۲ است و این خود بزرگترین نمونه ساختارشکنی است.
طلا در ادامه سخنان خود به دومین شاخص داوطلبان اشاره و اضافه کرد: عدم انحراف از آرمان‌های امام، مقام معظم رهبری و شهدا از مهمترین این ویژگی‌هاست.
فرماندار سابق تهران دوری از صاحبان قدرت "یعنی کسانی که احساس می‌کنند میز و صندلی‌ها به آنها وفادار هستند" را  ویژگی سوم داوطلبان دانست.
وی چهارمین ویژگی داوطلبان را دوری کردن از صاحبان ثروت عنوان کرد و اظهار داشت: صاحبان ثروت تلاش می‌کنند کسانی وارد مجلس شوند که با قانونگذاری طبق خواسته آنها راه را برای آنها هموار کند؛ باید گفت که بنده از این چارچوب عدول نمی‌کنم.
طلا در مقایسه مجلس ششم و هفتم اظهار داشت: مجلس ششم و هفتم کاملا از یکدیگر جدا هستند چرا که مجلس ششم موجب ساختارشکنی شد اما مجلس هفتم و هشتم ساختارشکن نبودند.
وی ادامه داد: مجلس هفتم و هشتم از برخی شاخصه‌های اصولگرایی که اصلی ترین آنها آرمان‌گرایی است فاصله داشت.
طلا همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص تعامل دولت و مجلس خاطرنشان کرد: دولت از مجلس انتظاراتی داشت و مهمترین آن این بود که دولت را به رسمیت بشناسد و در واقع هر دو علیرغم داشتن استقلال با یکدیگر تعامل داشتند؛ در کل این تعامل چارچوب منطقی داشت و نمایندگان هم تا آنجایی که احساس می‌کردند حرف خودشان را می‌زدند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول