اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال جاری

بیش از 69 میلیارد ریال در واحدهای صنعتی کردستان سرمایه‌گذاری شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان از سرمایه‌گذاری 69 میلیارد و 724 میلیون ریال واحدهای صنعتی کردستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

بیش از 69 میلیارد ریال در واحدهای صنعتی کردستان سرمایه‌گذاری شد
محمود قادرمرزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: این میزان سرمایه‌گذاری در 9 ماهه سال گذشته 53 میلیارد و 739 میلیون ریال برای احداث هفت واحد صنعتی و اشتغالزایی 65 نفر بوده است.
وی افزود: از ابتدای سال ‌جاری تاکنون 21 واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان ایجاد شده که زمینه اشتغال 157 نفر را فراهم کرده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از هفت هکتار زمین برای این واحدهای صنعتی استان واگذار شده، تصریح کرد: این میزان در سال گذشته 54 هکتار بوده که 86 درصد کاهش داشته است.
قادرمرزی تعداد قراردادهای منعقد شده برای واحدهای صنعتی استان از ابتدای سال جاری تاکنون را، 37 مورد عنوان کرد و بیان داشت: این میزان در سال گذشته 30 مورد بوده که 23 درصد رشد نشان می‌دهد.
وی از رشد دو برابری تعداد واحدهای صنعتی بهره‌برداری شده استان در طول 9 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و اضافه کرد: همچنین زمینه اشتغال‌زایی این واحدها در طول سال ‌جاری در مقایسه با سال گذشته از رشد 142 درصدی برخوردار بوده است.

* اجرای طرح مطالعاتی احداث تصفیه‌خانه کامیاران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در ادامه از اجرای 100 درصدی طرح مطالعاتی و احداث تصفیه‌خانه شهرک صنعتی شهرستان کامیاران در طول سال ‌جاری خبر داد و اظهار داشت: 50 درصد اجرای این طرح توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از محل منابع ملی، 40 درصد توسط استان و 10 درصد دیگر نیز توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان از امسال تا سال 92 اجرایی می‌شود.
قادرمرزی با اشاره به مصوبات دور سوم رئیس جمهوری به استان کردستان افزود: مطالعه و ایجاد شهرک صنعتی مشترک با کردستان عراق بر اساس تفاهمنامه مابین دو کشور در طول سال‌های 90 و 91، اجرا و تکمیل خوشه صنعتی مصالح ساختمانی توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان در سال‌های 90 تا 92 از مهم‌ترین این مصوبات در استان است.
وی از اجرای طرح مطالعاتی و امکان‌سنجی مجتمع‌های صنعتی چنو(سنندج)، یوسف‌آباد(دهگلان) و قروه برای ایجاد ناحیه صنعتی و الحاق به شهرک‌های صنعتی خبر داد و تصریح کرد: مطالعه ایجاد منطقه صنعتی تجاری کردستان با سلیمانیه عراق و هماهنگی با کشور عراق از دیگر مصوبات سفر سوم هیئت دولت به کردستان است.

* اتمام تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی 1 و 3 سنندج

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در ادامه از اتمام ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی یک و سه در شهر سنندج خبر داد و گفت: این تصفیه‌خانه که از مصوبات سفر دوم هیئت دولت به کردستان است در طول سال‌های 88 و 89 به اتمام رسیده است.
قادرمرزی افزود: همچنین تصفیه‌خانه شهرک‌های صنعتی بیجار و سنندج 2 در سال‌های 88 و 89 از محل تامین اعتبارات منابع ملی شرکت مادر تخصصی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به اتمام رسیده است.
وی به اجرای طرح مطالعه و امکان‌سنجی و ایجاد شهرک صنعتی در شهرستان قروه و ناحیه صنعتی در شهر سریش‌آباد در سال‌های 88 و 89 اشاره کرد و گفت: این طرح که از مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به کردستان است در طول سال گذشته به اتمام رسیده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان یکی دیگر از مصوبات دوم سفر هیئت دولت به استان را اختصاص 240 میلیارد ریال برای تملک زمین و احداث و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سال‌های 88 و 89 از محل منابع ملی و استانی عنوان کرد و بیان داشت: طرح مطالعه شناختی توسعه دو خوشه صنعتی مصالح بتنی استان در سال گذشته به پایان رسید.
قادرمرزی در پایان از ایجاد مرکز خدمات فنی کسب و کار در شهرک صنعتی سنندج یک در سال‌های 88 و 89 از محل منابع داخلی خبر داد و اضافه کرد: همچنین مرکز موقت کسب و کار شماره 3 سنندج در سال‌ جاری راه‌اندازی شده و مراحل راه‌اندازی مرکز اصلی شهر سنندج نیز با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجر است.
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول