اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فرار دسته جمعی خانواده‌های سران فهرست "العراقیه" به اردن

خبرگزاری فارس: یک منبع آگاه در فرودگاه سلیمانیه عراق از فرار دسته‌جمعه خانواده‌های "طارق الهاشمی"، "صالح المطلک" و برخی دیگر از سران فهرست العراقیه به اردن خبر داد.

فرار دسته جمعی خانواده‌های سران فهرست "العراقیه" به اردن
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "النخیل"، برغم آنکه "طارق الهاشمی" معاون اول رئیس‌جمهور عراق و یکی از رهبران فهرست العراقیه در مقابل رسانه‌ها سوگند یاد کرده است که هیچ ارتباطی با تروریست‌ها ندارد و کاملا بی‌گناه است، اما تمام اعضای خانواده خود و خانواده‌های برخی مقامات مسئول این فهرست را به خارج از عراق منتقل کرده است.

یک منبع آگاه در فرودگاه "سلیمانیة" عراق اعلام کرد که یک هواپیمای وابسته به یک شرکت ترکی تعدادی زیادی از اعضای خانواده‌های سران فهرست العراقیه از جمله خانواده "هاشمی" را از عراق خارج کرده است. این خانواده‌ها نیز با خودروهای وابسته به ریاست پارلمان، یک خودروی متعلق به وزارت آموزش و پرورش عراق و چند خودروی متعلق به یکی از برجسته‌ترین شیوخ الانبار به فرودگاه سلیمانیه منتقل شدند.
 
بنا بر این گزارش، اعضای خانواده "صالح المطلک" معاون برکناری نخست‌وزیر عراق، "الجبوری"، "الجمیلی" و برخی دیگر از رهبران العراقیه در میان مسافران این هواپیما بودند که فورا به اردن منتقل شدند. گفته می شود که این هواپیما به درخواست بارزانی و یک مقام مسئول ترکیه برای انتقال خانواده‌های سران العراقیه به خارج از عراق اجاره شده بود.

این منبع آگاه افزود: تمام حساب‌های هاشمی و مطلک در بانک‌های اردن از همان روز نخست آغاز بحران سیاسی در عراق خالی شده است و مشخص نیست که به کجا منتقل شده است.

از سوی دیگر در سفارت انگلیس در عراق، برخی مقامات دیپلماتیک ترکیه و اردن با یکدیگر دیدار کردند و "نوری المالکی" نخست‌وزیر عراق تماس‌هایی از سوی مقامات مسئول قطر و سعودی دریافت کرده است که تمام اینها در راستای حل و فصل مشکل به وجود آمده بر سر پرونده طارق هاشمی و مطلک است اما مالکی همچنان بر موضع خود پافشاری می کند زیرا مدارک متعددی درباره دخالت این دو رهبر العراقیه در کارشکنی‌ها در روند سیاسی عراق وجود دارد.

در پی اعتراف چند تن از محافظان طارق الهاشمی مبنی بر ارتباط او با تروریست‌ها و انفجار اخیری که در پارلمان عراق صورت گرفت و گفته می‌شود یک سوء قصد ناکام علیه "نوری المالکی" نخست‌وزیر عراق بوده است، دستگاه قضایی این کشور حکم بازداشت هاشمی را صادر کرد اما او به منطقه کردستان گریخت و برخی منابع از فرار او به ترکیه خبر دادند.
 
هاشمی با رد اتهاماتش، خواستار بررسی و پیگیری پرونده‌اش در منطقه کردستان عراق شده است. این در حالی است که فهرست العراقیه نیز در پاسخ به این اتهامات تمام اعضای خود را از پارلمان عراق بیرون آورده است و در راستای فاز جدید کارشکنی‌هایش علیه روند سیاسی کشور وزرای خود را از کابینه مالکی بیرون آورد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول