اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ممدوحی:

ملت ایران عزت خود را به مطامع دنیوی نمی‌فروشد

خبرگزاری فارس: عضو خبرگان رهبری گفت: ملت غیور ایران اسلامی در مجالس عزاداری امام حسین(ع) آموخته‌اند که باید در برابر مستکبران و زورگویان ایستادگی و مبارزه کرده و هیچگاه عزت و شرف خود را برای مطامع دنیوی از دست ندهیم.

ملت ایران عزت خود را به مطامع دنیوی نمی‌فروشد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسن ممدوحی سه‌شنبه شب در مراسم سوگواری هیئت فرهنگی مذهبی فداییان ولایت که در مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، اظهار کرد: تا کنون حوادث بزرگی در طول تاریخ رخ داده است که برخی از آنها همچون حمله مغول به ایران و یا حمله یزید به مدینه بسیار انزجارآور است.
وی خاطر نشان کرد: حادثه عظیم کربلا گرچه از نظر زمانی کوتاه و از نظر تعداد کشته شدگان اندک بود، اما کربلا نمایشگاهی از جنایات بشری و بروز و ظهور حیوانات انسان‌نما بود که در آن روز سپاهیان عمر بن سعد از هیچ وحشی‌گری و جنایتی کوتاهی نکردند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با طرح این پرسش که آیا ما واقعا سال‌هاست برای چنین فاجعه انسانی که قهرمانان آن ابن زیاد و ابن سعد و شمر هستند گریه و عزاداری می‌کنیم، تصریح کرد: حقیقت سوگواری و گریه برای اباعبدالله الحسین(ع) بسیار فراتر از جنایات یزیدیان و مظلومیت اهل بیت(ع) است.
وی در ادامه افزود: امام حسین(ع) برای آن قیام کردند که به همه جهانیان نشان دهند انسانی که از خاک خلق شده می‌تواند تا اعلی ملکوت گام برداشته و می‌تواند با شکستن قفس تن، قطره وجود خود را به دریای عظمت الهی پیوند دهد و همه هستی خود را با پروردگار متعال سوداگری کند.
ممدوحی با بیان اینکه معنای فتح و شکست در مکتب والای اسلام با نظریه‌های دنیاپرستان متفاوت است، اظهار کرد: کسی که به ابدیت و به قدرت لایزال الهی پیوسته شکست‌ناپذیر خواهد بود و خداوند متعال در قرآن بارها تاکید کرده است که حزب الله همواره پیروز و سعادتمند هستند.
وی با اشاره به آثار و برکات قیام امام حسین(ع) و رشد روزافزون فرهنگ عاشورا در جهان بشریت خاطر نشان کرد: پیروزی امام حسین(ع) در زنده ماندن و مرگ یزید نبود، پیروزی حقیقی ایشان در کشته شدن خود و یارانش و اسارت اهل بیتش بود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هنوز ندای مظلومیت، حق‌طلبی و استکبارستیزی امام حسین(ع) در پهنه گیتی باقی مانده و اسلام ناب محمدی(ص) با فرهنگ عاشورا در میان ملت‌ها هر روز بیشتر شکوفا می‌شود و این همان پیروزی سیدالشهدا(ع) است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت برخاسته از نهضت جهانی امام حسین(ع) را عامل پیروزی و ثبات نظام مقدس جمهوی اسلامی دانست و عنوان کرد: پیشرفت‌های چشمگیر و قدرت و عظمت کشورمان در عرصه‌های مختلف مرهون خون پاک سیدالشهدا(ع)، معنویت و رهبری ولی فقیه در نظام اسلامی است.
وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس با تکیه بر آموزه‌های عاشورا و درس گرفتن از غیرت و شجاعت ابوالفضل العباس(ع) بر دشمن تا دندان مسلح پیروز شدند تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به قدرت دفاعی بزرگی دست یافته و دشمنان اگر احتمال پیروزی هم می‌دادند تا کنون بارها به ایران حمله نظامی کرده بودند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: ملت غیور ایران اسلامی از دوران کودکی در مجالس عزاداری امام حسین(ع) آموخته‌اند که باید در برابر مستکبران و زورگویان ایستادگی و مبارزه کرده و هیچگاه عزت و شرف خود را برای مطامع دنیوی از دست ندهیم.
وی در ادامه افزود: برگزاری مجالس سوگواری و گریه برای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای آن است که به دنیا بفهمانیم سیدالشهدا(ع) با یزید و ابن سعد نجنگید و کشته نشد، بلکه ایشان با فساد و طاغوت و یزیدیان جنگید و تا امروز هم مبارزه با فساد و استکبار همچنان ادامه دارد.
ممدوحی خاطر نشان کرد: ما با بزرگداشت شهادت امام حسین(ع) در طول تاریخ به همه مستکبران و مستبدان اعلام کرده‌ایم که همچون امام حسین(ع) و یاران وفادارش در برابر زیاده‌خواهی و پایمال کردن حق دیگران ایستادگی کرده و برای گسترش عدالت در سرتاسر جهان مبارزه خواهیم کرد.
انتهای پیام/ج10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول