اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز صورت گرفت

کاروان عقیله بنی‌هاشمی در خرم‌آباد راهپیمایی کردند

خبرگزاری فارس: در یک حرکتی نمادین کاروان عقیله بنی‌هاشمی بانوان لرستانی از میدان شقایق تا میدان 22 بهمن راهپیمایی کردند.

کاروان عقیله بنی‌هاشمی در خرم‌آباد راهپیمایی کردند
مسئول برگزاری و راه‌اندازی کاروان عقیله بنی‌هاشمی در لرستان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد گفت: هدف از برگزاری و راه‌اندازی این کاروان اصل مسیر کاروان به خاطر اهداف فرهنگ‌سازی حضرت زینب (س) است.
مریم چنگایی افزود: بعد از ماجرای کربلا در واقع حرکت اصلی به دوش حضرت زینب(س) بوده و بانوان لرستانی می‌خواهند با این حرکت نشان دهند، که ما هم همراه حضرت زینب(س) این حرکت را ادامه می‌دهیم و مطمئناً این حضرت پشتوانه حرکت ماست.
 وی گفت: در واقع حضرت زینب (س) راه امام حسین(ع) را ادامه داده و کربلا را زنده نگه داشته تا به امروز که بانوان لرستانی نیز مسیر راه حضرت زینب(س) را ادامه می‌دهند، تا کربلا همیشه و در هر زمان‌ حفظ شود.
چنگایی در ادامه افزود: هدف بعدی ما این است، که این فرهنگ بازسازی عتبات عالیات را برای مردم جا بیندازیم که این ستاد چه مسئولیت‌هایی و در چه زمینه‌هایی فعالیت دارد.
وی با اشاره به مسئولیت‌های این ستاد گفت: یکی از مسئولیت‌های ما بازسازی حرم معصومان (ع) در عراق است، که به کمک و عنایت مردم این کار انجام می‌پذیرد و مردم آشنا می‌شوند، با این حرکت و به نام حضرت زینب (س) ادامه‌دهنده راه شهدای کربلا هستند.
چنگایی گفت: این حرکت حدود چهار سال است، که در کلیه شهرهای استان به همراه سخنرانی و مراسم‌های مذهبی و عزاداری برگزار می‌شود.
مسئول برگزاری و راه اندازی کاروان عقیله بنی‌هاشمی در لرستان گفت: این مرسم‌ها از عاشورا آغاز شده و تا اربعین ادامه دارد، که از خرم‌آباد شروع شده و به نوبت در سراسر استان برگزار می‌شود.
وی گفت: کمک‌های مردمی که توسط ستاد عتبات عالیات لرستان جمع‌آوری می‌شود، برای بازسازی حرم‌های معصومان(ع) که در عراق وجود دارد، صرف می‌شود.
چنگایی در خصوص راه‌اندازی این کاروان گفت: این طرح از سوی واحد خواهران ستاد بازسازی عتبات عالیات استان لرستان به صورت خود جوش با هماهنگی مسئولان صورت گرفته است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول