اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ابراهیمی در واکنش به درگیری امروز مجلس:

نمایندگان می‌توانند نظرات خود را از "تریبون مجلس" اعلام کنند

خبرگزاری فارس: معاون امور تقنینی دولت گفت: نمایندگان مجلس به جای درگیری با نماینده دولت، می‌توانند به هیئت رئیسه مراجعه کرده و برای صحبت کردن در جلسه علنی وقت بگیرند و از پشت تریبون مجلس نظراتشان را اعلام کنند.

نمایندگان می‌توانند نظرات خود را از "تریبون مجلس" اعلام کنند
سید ابراهیم ابراهیمی معاون امور تقنینی دولت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به درگیری لفظی و فیزیکی امروز رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با سید حسین حسینی نماینده فریمان در صحن علنی مجلس، اظهار داشت: صبح امروز سه‌شنبه، هیئت رئیسه مجلس از بهروز مرادی رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای ارائه توضیحاتی در خصوص طرح دوفوریتی استفساریه ماده ۱۲ قانون یارانه‌ها دعوت کرده بود تا در مجلس حاضر شود.

وی افزود: مرادی پس از ارائه مطالب و توضیحاتش پشت تریبون مجلس، به جایگاه و صندلی‌های مسئولین اجرایی مراجعه می‌کند و در صندلی ردیف جلوی مجلس می‌نشیند.

این مقام مسئول ادامه داد: سپس سید حسین حسینی نماینده فریمان به مرادی مراجعه می‌کند و ضمن اعتراض به سخنان او، مطالب ارائه شده توسط مرادی را کذب و دروغ می‌خواند، آقای مرادی، حسینی را به آمار و اطلاعات رسمی و مستند ارجاع می‌دهد، همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در خصوص آمار فرموده بودند که در ارائه آمار به آمار و مراجع رسمی مراجعه کنید.

وی گفت: مرادی به حسینی می‌گوید که اگر شما حرف‌های مرا قبول ندارید، بهتر است به آمار و منابع رسمی مراجعه کنید و می‌توانید از بانک مرکزی و خزانه نیز سؤال کنید، ولی نماینده فریمان مشاجره را ادامه می‌دهد و به سوی مرادی حمله‌ور می‌شود و به صورت او سیلی می‌زند و رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز از ناحیه گردن دچار جراحت می‌شود.

"پس از این اقدام حسینی، مرادی از خودش دفاع می‌کند و پاسخ هتاکی‌های نماینده مجلس را می‌دهد، عده ای از نمایندگان مجلس شاهد سیلی خوردن نماینده دولت توسط حسینی بودند که فیلم آن نیز موجود است، مرادی ضمن اعتراض به حسینی، خطاب به هیئت رئیسه می‌گوید "مرا اینجا دعوت کرده بودید که سیلی بخورم؟"

معاون امور تقنینی دولت در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با فارس تصریح کرد: پس از آنکه آقای مرادی از مجلس اخراج می‌شود، تعدادی از نمایندگان مجلس مثل حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، حجت‌الاسلام حسینیان و عوض حیدرپور، سید حسین حسینی نماینده فریمان را پیش مرادی می‌برند و او نزد آنان، رسماً از آقای مرادی عذرخواهی می‌کند.

وی اضافه کرد: در طول دوره‌های مختلف مجلس شورای اسلامی تا به امروز، این اولین بار بود که نماینده دولت که برای ارائه توضیحاتی در خصوص قانون‌گذاری به عنوان 'مهمان' وارد مجلس شورای اسلامی می‌شود و این‌گونه از او پذیرایی می‌کنند.

سید ابراهیم ابراهیمی با بیان اینکه دولت و نمایندگان دولت حق پیگیری این موضوع را برای خودشان محفوظ می‌دانند، تأکید کرد: متأسفانه برخی از سایت‌های خبری اتفاق رخ داده را دقیقاً عکس واقعیت انعکاس دادند به این صورت که آقای مرادی شروع‌کننده درگیری فیزیکی بوده است و هتاکی و حمله کرده، ولی افرادی که مرادی را می‌شناسند، می‌دانند که او از فرماندهان جبهه و جنگ و استاندار بوده و جانباز است، ولی هتاکی‌ها و نحوه برخورد نماینده مجلس به نوعی بوده که او را برآشفته کرده است.

معاون امور تقنینی دولت در خاتمه خاطرنشان کرد: حتی اگر آماری که مرادی پشت تریبون ارائه می‌داد، باب طبع نماینده یا نمایندگان مجلس نبوده باشد، قانون برای آن راه حل دارد، نمایندگان می‌توانند به هیئت رئیسه مراجعه کرده و برای صحبت کردن در جلسه علنی وقت بگیرند و از پشت تریبون مجلس نظراتشان را اعلام کنند نه اینکه حمله‌ور شوند و نماینده دولت را مضروب کنند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول