اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن نقاشان اسلواکی:

مردم اسلواکی معنویت هنر ایرانی را دوست دارند

خبرگزاری فارس: مردم کشور اسلواکی با شعرا و سینمای ایران آشنا هستند و جنبه‌های معنوی هنر ایران را بسیار دوست دارند.

مردم اسلواکی معنویت هنر ایرانی را دوست دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، یوری‌دولان هنرمند نقاش اسلواکی در حاشیه بزرگداشت استاد کمال‌الملک و هشتمین دوسالانه ملی نقاشی ایران در نیشابور اظهار داشت: زیبایی هنر کمال‌الملک در هنر انسانی او است که با نوعی هنر معنوی و ماورایی تلفیق شده است و در طول تاریخ هنرمندان زیادی از او ایده گرفته‌اند و امروز من شاهد هستم هنرمندان جوان ایرانی رهرو او هستند و به سبک و سیاق او احترام گذاشته از آن پیروی می‌کنند و من از دیدن آثار کمال‌الملک لذت می‌برم.
رئیس انجمن نقاشان اسلواکی درباره برگزاری ورک‌شاپ در محل کاروان‌سرای عباسی نیشابور افزود: بسیار ایده خوبی بوده است که مسئولان برگزاری بزرگداشت استاد کمال‌الملک و هشتمین دوسالانه ملی نقاشی ایران چنین فضای سنتی را برای ورک‌شاپ انتخاب کرده‌اند چون سبب می‌شود جوان‌های حاضر در این برنامه به گذشته خود پل زده و ارتباط برقرار کنند.
یوری‌دولان در مورد آثار شرکت‌کنندگان عنوان داشت: هنرمندان حاضر مفهوم هنر را به خوبی درک کرده و بعضی از ایشان استاد هستند، برخی هنر معاصر کار می‌کنند، گروهی هنر مدرن و عده‌ای هم کار تلفیقی از هنر معاصر و مدرن را استفاده می‌کنند و استنباط من این است که وظیفه خویش را فهمیده‌اند.
وی در مورد مردم فرهنگ دوست و هنرمند نیشابور خاطر نشان کرد: برای سومین بار است که به ایران می‌آیم، ایرانیان مردمی مهربان هستند و نیشابوری‌ها مهمان‌نواز بوده‌اند و در مدت اقامت کوتاهم در این شهر تاریخی با چند هنرمند نقاش، شاعر، موسیقی‌دان و فیروزه‌تراش آشنا شده‌ام که در سالروز میلاد حضرت مسیح سیمرغ فیروزه‌ای به من هدیه دادند.
یوری‌دولان در مورد فرهنگ و تمدن ایران که دارای قدمتی کهن است افزود: ایران داری تمدن غنی و کهن است و من آثار مولانا، فردوسی، حافظ، سعدی و خیام را خوانده‌ام و در ایران برای من فال حافظ گرفتند که با زندگی من همخوان بود.
رئیس انجمن نقاشان کشور اسلواکی در مورد آثار خیام تصریح کرد: آثار خیام همانند یک نقاشی آبستره است که مفاهیم بزرگ را به صورت موجز و خلاصه بیان می‌کند.
انتهای پیام/م30/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول