اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

بیانیه سازمان بسیج مهندسین:

دستاوردهای حماسه 9 دی‌ماه نباید مورد غفلت قرار گیرد

خبرگزاری فارس: سازمان بسیج مهندسین در بیانیه‌ای تاکید کرد: تنش اجتماعی در قبال فتنه و پاسداشت عاشورا، تحت رهبری ولی امر مسلمین، عناصر اصلی شکل گیری حماسه 9 دی می‌باشند. علاوه بر زمینه‌های شکل گیری آن حماسه بزرگ دستاوردهای آن نباید مورد غفلت قرار گیرد.

دستاوردهای حماسه 9 دی‌ماه نباید مورد غفلت قرار گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان بسیج مهندسین بمناسبت سالروز حماسه 9 دی ماه بیانیه‌ای صادر کرده است که متن کامل آن در ذیل آمده است.

دقت در سیرت و صورت خلقت آدمی نشان می‌دهد که حضرت باری تعالی انسان را بین (بیم و امید) (خوف و رجاء) (بشیر و نذیر) (رحمت و عقوبت) قرار داده است و در نگاه‌های تاریخی هر یک از شرایط و خصایص مذکور سایه می‌گستراند. اما این بدین معنی نیست که تدبیر و اقدام به موقع انسان‌ها نتواند سهم هریک را در ماندگاری بیشتر کند.

قطعاً تشخیص و اقدام به موقع خواص گسترش (امید) و (رجاء) را رهنمون می‌شود و عدم تشخیص و اقدام به موقع، سرنوشت یک قوم یا ملت را به گونه‌ای دیگری رقم می‌زند که قرآن کریم مملو از داستانهای مذکور است. در عصر حاضر ملت و نظام جمهوری اسلامی بزنگاه و صحنه عملی این سنت الهی است.

تشخیص حضرت امام خمینی (ره) در سال 1341، فهم ایشان در روز 21 بهمن 1357، تشخیص ایشان در اتمام جنگ در تیرماه 1367، تشخیص رهبری معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) در مقابله ایشان با نظر افراطیون مبنی بر کمک به صدام در سال 1369 (حمله اول آمریکا به عراق) ، در خلق حماسه 23 تیرماه 1378 و مدیریت فتنه 1388 نمونه‌هایی از تشخیص و اقدام به موقع در نظام حکومتی اسلام است، رهبری دینی نقش تعیین کننده در بسیج اجتماعی توده‌ها دارد و جامعه امروز ما به حمداله از این نعمت بزرگ برخوردار است.

تاریخ انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که شروع انقلاب اسلامی در عرصه اجتماع از عاشورا شروع شد ( عاشورای 1342 ) در عاشورای 1357 شعله ور گردید و در عاشورای 1388 تثبیت مجدد شد. سؤال اساسی این است که حماسه نهم دی ماه 1388 چگونه آفریده شد ؟ تعمق در آن حماسه ماندگار، نشان می دهد که چهار عامل اصلی آن را آفریده‌اند: 1– رهبری دینی 2– تشخیص به موقع مردم 3– عاشورا 4– رفتار فتنه‌گران.

تنش اجتماعی در قبال فتنه و پاسداشت عاشورا، تحت رهبری ولی امر مسلمین، عناصر اصلی شکل گیری حماسه 9 دی می‌باشند. علاوه بر زمینه‌های شکل گیری آن حماسه بزرگ دستاوردهای آن نباید مورد غفلت قرار گیرد.

حماسه 9 دی یک بار دیگر جایگاه مردمی نظام جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان کشید. حماسه 9 دی اعتماد به نفس ملی را ارتقاء داد و باز تولید امید را در قلب یکایک وفاداران و خواص انقلاب اسلامی به بار نشاند.

حماسه 9 دی رفتار دشمنان را مجدد تنظیم کرد و در مقابل شوکت و عظمت این ملت بزرگ احساس کرنش کردند. حماسه 9 دی نشان داد که امروزی و همیشگی شدن، مسئله عاشورا و قابل تکرار بودن فرهنگ حسینی مسئله ای واقعی است اما تجربه عاشورایی 61 هجری باعث گردید تا ملت ما پرچم دار عدم تکرار آن فاجعه فراموش ناشدنی باشد. حماسه 9 دی که با حضور چهل میلیون از ملت ایران آفریده شد، نشان داد که مدیریت نظام اسلامی توانسته همان چهل میلیونی که در 23 خرداد به پای صندوق رای آمدند را مجدداً در میدان ببیند. روی دیگر این سکه ، قدرت نظام در جذب حداکثری است. در تهران بزرگ بیش از 4 میلیون نفر در حماسه 9 دی شرکت کردند، مردم فتنه 1388 را نه در مقابل دولت که در مقابل نظام، اسلام، ولایت و جمهوریت دیدند و فراتر از سلایق و علایق، در وسط میدان حضور یافتند و به تثبیت آن حماسه در تاریخ همت گماشتند.

مهندسین بسیجی بر این باورند که حماسه مذکور نیاز به تبیین حقیقی و گسترده دارد و دستاوردها و زمینه‌ها و شکل گیری آن باید به عنوان تجربه‌ای گرانسنگ ثبت و ضبط شود و نیز اینکه حماسه در انحصار هیچ فرد و جریانی نیست. بانی آن ملت بزرگ ایرانند و فقط باید در پرونده ملت ثبت شود. وارث آن حماسه عظیم ملت بزرگ ایران است و پاسداشت آن هم بصورت مردمی دنبال شود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول