اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار فارس:

مردم فارس در انتخابات حضور حداکثری دارند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس گفت: با ثبات مدیریتی موجود در استان فارس و با فراهم شدن تمام شرایط و ضوابط قانونی، شاهد مشارکت حداکثری مردم این استان در انتخابات نهمین دوره مجلس هستیم.

مردم فارس در انتخابات حضور حداکثری دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، کمال فیروزآبادی عصر دوشنبه در نشست خبری با محوریت اطلاع‌رسانی انتخابات، با اشاره به ویژگی‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و وجود قوانین مناسب و محکم در برگزاری انتخابات در میهن اسلامی اظهار داشت: امروزه قانون اساسی جمهوری اسلامی و سایر قوانین منشعب از آن، مبنا و الگوی فعالیت دیگر کشورهای منطقه و جهان قرار گرفته و در این راستا نیز قانون انتخابات با دارا بودن 10 فصل و 94 ماده یکی از جامع‌ترین و بی‌نقص‌ترین قوانین انتخاباتی دنیا است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس با اشاره به آغاز ثبت نام از داوطلبان نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون ثبات مدیریتی در سطح اجرایی استان فارس ایجاد شده و خلا مدیریتی در استان فارس وجود ندارد و در همین راستا علاوه بر اجرای مانورهای انتخاباتی، فرمانداران و بخشداران استان فارس، دوره‌های آموزشی ویژه‌ای را طی کرده‌اند و همچنین زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برگزاری انتخابات در استان فارس فراهم شده است.
رئیس ستاد انتخابات استان فارس با تاکید بر لزوم مشارکت و همکاری تمام‌جانبه تمام دستگاه‌های اجرایی استان فارس در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات گفت: بر اساس ماده 11 قانون انتخابات، تمام دستگاه‌ها مکلف به در اختیار گذاشتن امکانات و توان کاری خود، بر حسب اعلام نیاز ستاد انتخابات این استان، هستند و در این مورد نیز رسانه‌ها باید در اطلاع‌رسانی و فعال کردن ظرفیت‌های مردمی مشارکت تمام‌جانبه داشته باشند.
وی در تشریح اهم فعالیت‌های انتخاباتی در استان فارس گفت: بر اساس آخرین اطلاعات موجود، تاکنون بیش از 78 نفر (74 مرد و 4 زن) در حوزه‌های انتخابیه سراسر استان فارس ثبت نام قطعی شده‌اند که از این تعداد 11 نفر دارای تحصیلات کارشناسی، 58 نفر تحصیلات کارشناسی ارشد و هشت نفر نیز تحصیلات دکترا داشته‌اند و ثبت نام نامزدهای انتخابات نیز تا 9 دی ماه ادامه دارد.
فیروزآبادی تشکیل هیئت‌های اجرایی، تعیین صلاحیت، بررسی شکایات و تبلیغات را از دیگر مراحل پیش‌بینی شده برای برگزاری انتخابات عنوان کرد و ابراز داشت: هر یک از این فعالیت‌ها، بر اساس زمان‌بندی مشخص اجرا می‌شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس از تشکیل هیئت‌های اجرائی انتخابات متشکل از 11 نفر که هشت نفر از معتمدان، یک نفر شورای بخش یا شهرستان، یک نفر رئیس ثبت احوال بخش یا شهرستان به ریاست بخشدار و یا فرماندار تا پایان هفته خبر داد.
وی تصریح کرد : هیئت‌های بازرسی مطابق با ماده 25 قانون انتخابات برای بازرسی و کنترل جریان انتخابات توسط وزارت کشور شکل گرفته است که اعضای آن در مرکز استان پنج نفر و در حوزه‌های فرعی و شهرستان سه نفر هستند.
رئیس ستاد انتخابات استان فارس پیروی از قانون را محور اصلی فعالیت نامزدهای انتخابات و سایر دست‌اندر‌کاران این بخش دانست و گفت: باید زمینه‌ای فراهم کنیم تا شاهد مشارکت حداکثری مردم در این امر باشیم و ما برای انجام سایر وظایف و حقوق تعیین شده فقط قانون انتخابات را مبنای کاری خود قرار می‌دهیم که این مسئولیت متوجه تمام نامزدهای انتخاباتی نیز است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با ثبات مدیریتی موجود در استان فارس و با فراهم شدن تمام شرایط و ضوابط قانونی، شاهد مشارکت حداکثری مردم شریف فارس در انتخابات نهمین دوره از مجلس شورای اسلامی هستیم و این حرکت در پیمودن مسیر توسعه و آبادانی استان فارس نیز بسیار موثر است.
فیروزآبادی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان فارس خواست تا نسبت به رعایت تمام جوانب قانونی و اخلاقی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول