اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد بازسازی عتابت عالیات خوزستان:

بازسازی ایوان طلای علوی2هزار و500 کیلو طلا نیاز دارد

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد بازسازی عتابت عالیات خوزستان گفت: بازسازی ایوان طلای حرم علوی در نجف اشرف بیش از 2 هزار و 500 کیلو طلا نیاز دارد.

بازسازی ایوان طلای علوی2هزار و500 کیلو طلا نیاز دارد
حجت‌الاسلام  سید محمود موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار داشت: مرمت ایوان طلای صحن مطهر امام علی (ع) به مساحت ۵۰۰ متر از طرف ستاد عتبات عالیات خوزستان در حال انجام است.
وی با اشاره به میزان طلای مورد نیاز برای مرمت و بازسازی این ایوان طلا افزود: برای این اقدام مبارک بیش از 2 هزار و 500 کیلو طلا نیاز است که این فیض به مردم شریف استان خوزستان رسیده است که آن را اهدا کنند.
وی با اشاره به شرایط موجود در این کارگاه افزود: در شرایط کنونی بیش از ۴۰ درصد این کار بزرگ و عظیم به پایان رسیده است.
 وی افزود: از 12 هزار و 500 خشت طلائی که به مبلغ  ۱۲ میلیارد و 500 میلیون تومان باید تامین شود که در مقابل ارادت مردم خوزستان به این امام همام رقم ناچیزی است.
موسوی خاطرنشان کرد: تاکنون مبلغ ۳میلیارد تومان از 12 میلیارد و 500 میلیون تومان آن از سوی مردم خیر خوزستان محقق شده است و بدیهی است مردم محب اهل بیت خوزستان کل ایوان طلا را مزین خواهند کرد.
مسئول پیگیری مرمت عتبات عالیات استان خوزستان تصریح کرد: یک ریال هزینه دولتی در این امر خیر وجود ندارد، تماما مردم با علاقه و میل خود این کمک‌ها را کرده‌اند، حتی طلا و انگشتری که هدیه می‌شود عین آن ذوب شده و برای تزئین به نجف اشرف ارسال می‌شود.
موسوی خاطرنشان کرد: مردم شریف دزفول در سال‌های گذشته آب تصویه حرم مطهر حضرت ابوالفضل (ع) ر ا نیز به هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیون تومان در کمترین زمان ممکن تامین کردند.
وی از مسئولان و رسانه‌ها خواست تا با اطلاع رسانی، مردم مومن و متدین خوزستان را از این امر خیر مطلع ساخته و یکهزار خشت ایوان زرین حضرت امیر المومنین (ع) به نام مردم همیشه در صحنه دزفول در دفتر مولایمان ثبت شود.
وی از این حرکت و این کمک‌ها به عنوان یک آزمایش بزرگ یاد کرد و یادآور شد مردم دزفول همیشه و از هر آزمایشی سربلند بیرون آمده‌اند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول