اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی انتشارات دارالحدیث؛

شهادت‌نامه امام حسین(ع) به چاپ چهارم رسید

خبرگزاری فارس: چاپ چهارم کتاب شهادت‌نامه امام حسین(ع) از سوی سازمان چاپ و نشر دارالحدیث منتشر شد.

شهادت‌نامه امام حسین(ع) به چاپ چهارم رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کتاب شهادت‌نامه امام حسین(ع) برای چهارمین بار از سوی سازمان چاپ و نشر دارالحدیث منتشر شد.
در این کتاب، تأثیرگذارترین برهه از زندگى امام حسین(ع) یعنى برهه انسان‏ساز و آزادى‏بخش قیام کربلا مطابق آنچه در دانش‏نامه امام حسین(ع) آمده است البته در مقیاسى کوچک‏تر و با اختصارى روشمند، روایت شده است.
کتاب «شهادت‌نامه امام حسین(ع)»، گزیده‏اى هزار صفحه‏اى از دانش‏نامه امام حسین(ع) است.
این کتاب از هفت بخش اصلی تشکیل شده و مهم‏ترین مباحث مربوط به حماسه عاشورا، پیشگویى درباره شهادت امام حسین(ع)، خروج امام حسین(ع) از مدینه تا ورود به کربلا، از رسیدن امام حسین(ع) به کربلا تا شهادت ایشان، وقایع پس از شهادت امام حسین(ع)، عزادارى و گریه براى امام حسین(ع) از عناوین فصل‌های این کتاب است.
نویسنده در معرفی کتاب آورده است: برهه‏اى از زندگانى امام حسین(ع) که در آن، حماسه بى‏نظیر کربلا به منصه ظهور رسیده را مى‏توان حساس‏ترین مرحله از عمر شریف آن بزرگوار به شمار آورد. این حساسیت را باید در تأثیر شگرف نهضت کربلا در حفظ و ماندگارى دین و زدودن پیرایه‏هاى آن که توسط کانون‏هاى زر و زور و تزویر در ادوار مختلف بر آن، تحمیل شده‏اند و نیز در بیدارى ملت‏هاى ستم‏دیده جست‌وجو کرد.
نویسنده این کتاب در بخش پیشگویى درباره شهادت امام حسین(ع) تصریح کرده است: در این بخش خبرهاى آسمانى رسیده درباره شهادت امام حسین(ع) و پیشگویى‏هاى پیامبر خدا(ص) و امیرمؤمنان(ع) و دیگر پیشوایان و بزرگان درباره شهادت امام حسین(ع)، در قالبى نظام‏یافته ارائه شده است. به علاوه، قطعیت صدور این دسته از روایات، مورد تأکید قرار گرفته و توضیح داده شده که مقدر بودن شهادت امام حسین(ع) و پیشگویى آن، منافاتى با اراده و اختیار او ندارد.
در بخش پایانی کتاب مباحثی مانند احادیث متعدد در سفارش به عزادارى، مصیبت‏خوانى و گریستن و گریاندن براى سالار شهیدان و معرفى نخستین عزاداران امام(ع) پس از واقعه کربلا، اهمیت ویژه روز عاشورا و آداب این روز و نیز سوگ‌مندى جهان آفرینش در مصیبت‏هاى سالار شهیدان، گزارش شده است.
چاپ چهارم کتاب شهادت‌نامه امام حسین(ع) به شمارگان 2 هزار نسخه و قیمت 16 هزار تومان چاپ شده و از سوی محمد محمدی ری شهری با همکاری سید محمود طباطبایی‌نژاد و سید‌روح‌الله سید‌طبائی تالیف شده است.
انتهای پیام/ج20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول