اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای گسترش تجارت غلات صورت گرفت

سفر معاون وزیر کشاورزی قزاقستان به گلستان

خبرگزاری فارس: به منظور بررسی و مطالعه زیرساخت‎ها و توانمندی‎های استان گلستان در زمینه تجارت غلات با کشورهای حوزه دریای خزر معاون وزیر کشاورزی کشور قزاقستان به گلستان سفر کرد.

سفر معاون وزیر کشاورزی قزاقستان به گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان، معاون وزیر کشاورزی قزاقستان و مدیرعامل شرکت غله دولتی این کشور به همراه جمعی از تجار و بازرگانان مرتبط با امر غلات در سفری یک روزه به استان گلستان از مرز تجاری اینچه‎برون بازدید به عمل آوردند.
در این دیدار که مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان و جمعی از فعالان اقتصادی استان نیز حضور داشتند زیرساخت‎های اقتصادی این منطقه در خصوص صادرات و واردات غلات به خصوص گندم مورد بازدید قرار گرفت.
حمیدرضا میرآفتاب در حاشیه این بازدید گفت: شرکت دولتی غله قزاقستان متولی امر تولید و صادرات غلات کشور مذکور است و به همین منظور درصدد است زمینه‎های ورود پررنگ‎تر خود را به بازارهای جهانی تجارت غلات رونق بخشد.
وی همچنین ادامه داد: حضور این هیئت به منظور بررسی راهکارهای راهبردی جهت تحقق این مسئله است.
وی گفت: با توجه به مذاکرات حضوری انجام شده در محل گمرک اینچه‎برون، رحمان‎اف معاون وزیر کشاورزی قزاقستان اعلام کرده قزاقستان با تولید سالانه بالغ بر 20 میلیون تن گندم و با توجه به میزان اندک مصرف با مازاد حدود 13 میلیون تن گندم در سال مواجه است که در همین راستا به دنبال صادرات آن از راه‎های مختلف و حضوری فعال در بازارهای جهانی به خصوص بازار مصرف جنوب ایران است.
میرآفتاب افزود: استان گلستان از نظر زیرساخت‎ها و توانمندی بالفعل و بالقوه خود در حوزه کشورهای حوزه دریای خزر دارای استعداد ویژه‎ای است و برآورد امکان واردات و صادرات بیش از 2 میلیون تن گندم کشورهای تولیدکننده در شمال ایران از مسیر استان گلستان دور از ذهن نیست.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا و به منظور استفاده از حداکثر توان استان در این خصوص تلاش شده است تا کشورهای همسایه‎ای که دارای صنعت کشاورزی قوی به خصوص در زمینه تولید گندم و غلات هستند را در این امر شریک و سهیم کنیم.
وی گفت: یکی از این کشورها که در این زمینه دارای توانمندی فوق‎العاده‎ای است، کشور قزاقستان است که در رده کشورهای صادرکننده غلات و گندم در جهان صاحب نام است و تلاش است تا با استفاده از ظرفیت‎ها و پتانسیل‎های موجود در بخش خصوصی و دولتی این کشور صنعت و تجارت غلات در کشور ما به خصوص در استان گلستان دارای رشد چشمگیری شود.
میرآفتاب در خصوص بازدید این هیئت دولتی تجاری گفت: این هیئت که با هماهنگی اداره کل کشورهای مشترک المنافع  وزارت امور خارجه و کشور به استان گلستان سفر کرده‎اند در بازدید از مرز خاکی اینچه‎برون، مرز آبی بندر در حال تاسیس خواجه نفس و خطوط ریلی در حال احداث استان و دیگر توانمندی‎ها و دستاوردهای استان گلستان در زمینه توسعه تجارت غلات بازدید به عمل آوردند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان خاطرنشان کرد: در پایان این دیدار طی نشست مشترکی که با معاون وزیر کشاورزی قزاقستان در دفتر معاون عمرانی استاندار گلستان به همراه مدیر کل امور اقتصادی استانداری برگزار شد طرفین در خصوص احداث سیلوی 100 هزار تنی در مرز اینچه برون و منطقه آزاد تجاری اترک به بحث و تبادل نظر پرداختند و براساس قوانین جاری بین‎المللی توافقات ضمنی حاصل شد.
انتهای پیام/خ30/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول