اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقتدا صدر خواستار محاکمه طارق الهاشمی در مقابل پارلمان شد

خبرگزاری فارس: رهبر جریان صدر ضمن هشدار درباره اقداماتی که وحدت ملی عراق را تهدید می‌کند، خواستار محاکمه و بازخواست معاون اول رئیس جمهور عراق در مقابل پارلمان و ملت این کشور شد.

مقتدا صدر خواستار محاکمه طارق الهاشمی در مقابل پارلمان شد
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، "مقتدا صدر" رهبر جریان صدر امروز دوشنبه خواستار محاکمه و بازخواست "طارق الهاشمی" معاون اول رئیس‌ جمهورعراق و یکی از رهبران فهرست العراقیه در مقابل پارلمان عراق شد.

وی در یک استفتاء درباره مسئله هاشمی و اتهامات وارده به او و خیانت ملی او گفت: تکرار چنین اموری می‌تواند به کشور، وحدت و امنیت آن آسیب وارد کند.

صدر با اشاره به اینکه هرگونه عزل و نصبی باید بطور قانونی صورت گیرد تصریح کرد: محاکمه هاشمی باید زیر نظر پارلمان و ملت عراق صورت گیرد.

وی در ادامه خواستار اعطای فرصت کافی به دستگاه قضایی عراق برای برقراری عدالت شد.

در پی اعتراف چند تن از محافظان طارق الهاشمی مبنی بر ارتباط او با تروریست‌ها و انفجار اخیری که در پارلمان عراق صورت گرفت و گفته می‌شود یک سوء قصد ناکام علیه "نوری المالکی" نخست‌وزیر عراق بوده است، دستگاه قضایی این کشور حکم بازداشت هاشمی را صادر کرد اما او به منطقه کردستان گریخت و برخی منابع از فرار او به ترکیه خبر دادند.

هاشمی با رد اتهاماتش، خواستار بررسی و پیگیری پرونده‌اش در منطقه کردستان عراق شده است. این در حالی است که فهرست العراقیه نیز در پاسخ به این اتهامات تمام اعضای خود را از پارلمان عراق بیرون آورده است و در راستای فاز جدید کارشکنی‌هایش علیه روند سیاسی کشور وزرای خود را از کابینه مالکی بیرون آورد.

انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول