اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر ژاپن در ایران

مراودات خارجی نقشی مهم در توسعه کشورها دارد

خبرگزاری فارس: سفیر ژاپن در ایران گفت: مراودات و روابط بین‌المللی نقشی مهم در توسعه کشور ژاپن داشته است.

مراودات خارجی نقشی مهم در توسعه کشورها دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، کینچی کومانو دقایقی پیش در دیدار با استاندار هرمزگان با اشاره به دوره تحصیل‌اش در ایران (قبل از انقلاب) اظهار داشت: شهرهای ایران نسبت به چهار دهه پیش بسیار پیشرفته‌تر، بزرگ و زیبا شده است.
وی ادامه داد: زمانی که تحولات را مورد ارزیابی قرار می‌دهم، می‌بینم که ایران از نظر آموزش و پرورش، بهداشت و دیگر امور نیز تغییراتی بنیادین را رقم زده است.
سفیر ژاپن در ایران با بیان اینکه هر کاری را با هدف حفظ ارتقای رابطه مردم ژاپن و ایران به عنوان سفر انجام می‌دهد، ادامه داد: عمده مناطق صنعتی ژاپن به طور کلان در مناطق ساحلی احداث شده است که می‌‌توان گفت هرمزگان نیز می‌‌تواند از چنین الگویی بهره بیشتری بگیرد.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر اصولی متکی و تأکید دارد، یادآور شد: البته باید توجه داشت که مراودات با کشورهای خارجی اصولی مهم در توسعه کشورها به شمار می‌رود که اگر این امر نباشد کشورها با مشکلاتی در امور توسعه‌ای خود و روابط خارجی روبه‌رو می‌‌شوند.
کمانو با بیان اینکه باید واقع‌بین بود به بمباران هسته‌ای شهرهای ژاپن توسط آمریکا اشاره کرد و افزود: مردم ژاپن هیچگاه بمباران‌های هسته‌ای آمریکا را فراموش نمی‌کنند.
سفیر ژاپن در ایران با اشاره به حجم روابط کشورش با کشوری همانند آمریکا یادآور شد: ژاپن بخشی از دستاوردها و موفقیت‌های خود را حاصل ارتباطات بین‌المللی گسترده می‌داند.
وی همچنین افزود: باید قبول داشت که در روابط اقتصادی ایران با کشورهای دیگر مشکلاتی به وجود آمده است.
کمانو در این راستا گفت: سرمایه‌گذاران ژاپنی مشتاق به حضور در ایران هستند اما به نوعی تحت تأثیر شرایط موجود قرار دارند.
کمانو در بخش دوم سخنان خود با بیان اینکه شناسایی حقیقت و شناساندن امور و مسائل کشور ایران و مردم آن، از اولویت‌های اصلی سفارت ژاپن است، گفت: به عنوان سفیر ژاپن وظیفه خود می‌دانم که حقایق را بشناسم و واقعیت‌ها را به مسئولان و مردم کشورم انتقال دهم.
وی افزود: اعتقاد و احترام به سنت‌ها در بین مردم ایران و ژاپن می‌تواند به عنوان یک اصل مشترک، پایه‌‌ای برای تحکیم و توسعه روابط باشد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول