اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان:

انتخابات سالم در گرو اجرای دقیق قانون انتخابات است

خبرگزاری فارس: رئیس‌کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت: برگزاری بهتر انتخابات مجلس شورای اسلامی در گرو اجرای دقیق قانون انتخابات خواهد بود.

انتخابات سالم در گرو اجرای دقیق قانون انتخابات است
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دادگستری سیستان‌و بلوچستان، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در نشست ستاد پیشگیری از جرائم احتمالی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایجاد فضای سالم در انتخابات امری ضروری است و باید انتخابات در فضای سالم و با رعایت کامل قوانین و مقررات اجرا شود.
وی افزود: رئیس قوه قضائیه با صدور بخشنامه دستور تشکیل ستادی با مشارکت مسئولان قضایی و اداری سازمان‌‌ها را صادر کرده است و این ستاد در مرکز استان نیز راه اندازی شده است.
حمیدی ادامه داد: وظیفه این ستاد کمک به مجریان انتخابات است و ما قصد دخالت در امور اجرایی را نداریم.
رئیس کل دادگستری سیستان‌وبلوچستان با تاکید بر اینکه این ستاد تنها بر اجرای صحیح قانون و دادن تذکرات مناسب و شناسایی و پیشگیری از جرائم انتخاباتی تشکیل شده است، بیان داشت: جرائم انتخاباتی توسط رای دهنده، ستاد انتخاباتی یا بعضاً برخی از کاندیداها صورت می‌پذیرد که باید بصورت دقیق رصد شوند.
حمیدی خاطرنشان کرد: این ستاد به ریاست رئیس کل دادگستری استان‌ها در مراکز استان‌ها تشکیل و در شهرستان‌ها نیز رئیس حوزه قضایی به عنوان رئیس ستاد و دادستان بعنوان دبیر ستاد انتخاب می‌شود.
وی افزود: اجرای دقیق قوانین انتخابات و پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی می‌تواند تنش‌های اجتماعی و جریانات انحرافی را از بین ببرد.
رئیس کل دادگستری سیستان‌وبلوچستان با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان در جریان انتخابات گذشته کمترین تنش را داشته است، گفت: شعبات ویژه رسیدگی به جرائم احتمالی انتخابات در حوزه‌های قضائی این استان تشکیل شده و قاضی این شعبات نیز معرفی شده است.
حمیدی افزود: باید مسائل قانونی برای ستادهای انتخاباتی ارسال و برای کاندیداها جلسات توجیهی گذاشته شود تا انتخابات با کمترین تنش و در فضایی سالم برگزار شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول