اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان بازرسی:

منطقه آزاد چابهار می‌تواند قطب تولید و صادرات کشور باشد

خبرگزاری فارس: معاون تولید و توسعه سازمان بازرسی گفت: با توجه به موقعیت چابهار، علاوه بر مزیت‌های بندری و شهری، می‌تواند قطب تولید و صادرات کشور باشد.

منطقه آزاد چابهار می‌تواند قطب تولید و صادرات کشور باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد چابهار، محمد هاشم رهبر در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: با توجه به موقعیت چابهار، علاوه بر مزیت‌های بندری و شهری باید خارج از نگاه واردات نگاهش یک قطب و منشأ تولید و صادرات باشد و هماهنگی‌ها و حرکت‌ها نیز هم راستا شود.
وی ضمن تأکید بر رویکرد صادراتی شدن مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد چابهار با تأکید بر سخنان مدیرعامل منطقه آزاد چابهار از جمله الزامات اولیه را در دستیابی به اهداف پررونق و فعال‌تر شدن چابهار، یکپارچگی و همدلی دستگاه‌ها در آماده سازی زیرساخت‌ها عنوان کرد.
معاون تولید و توسعه سازمان بازرسی بیان کرد: به طور کلی باید زیرساخت‌ها از یک همگونی برخوردار شود تا سرمایه‌گذار بتواند با رضایت خاطر سرمایه‌گذاری کند و ما باید سیاست‌های تقویتی بیشتری را در پیش بگیریم که شاهد این تلاش‌ها برای تقویت بنادر چابهار با سیاست‌هایی که بخشی از آن را اداره کل بنادر و کشتیرانی در پیش گرفته، هستیم.
رهبر تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های فراوانی دارد که در زمینه‌های مختلف توان و چهره خود را نشان داده است ولی باید تبلیغات بهینه‌ای برای نشان دادن جایگاه خود انجام و نوع نگاه مردم کشور را به چابهار را تغییر دهد و رسالت سازمان ایجاد این ذهنیت است.
معاون سازمان بازرسی گفت: باید در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی مسئولان ثبات وجود داشته باشد، سال جهاد اقتصادی سال مشارکت عمومی و همه جانبه در همه محورها است و با توجه به روند محرومیت‌های اقتصادی جهانی باید خود را تجهیز کنیم و از منابع بالقوه و راهکار‌های اشاره شده پایداری ایجاد کنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز در این دیدار با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مسئولان نظام و دولتمردان، فعال سازی ترانزیت چابهار است، گفت: توسعه و تسهیل به منظور تسهیل در امر ترانزیت و توسعه محور شرق موجب تحول و پررونق شدن آن در این زمینه می‌شود.
شهباز یزدانی بیان کرد: با توجه به اینکه دسترسی آسان به کشورهای آفریقایی، هند و پاکستان برای تأمین دام و مواد پروتئینی یکی از مزیت‌های منطقه آزاد چابهار است ما در حال تنظیم راهبردی برای سازمان به منظور تأمین فرآورده‌های دامی هستیم.
وی افزود: با تکمیل  راه آهن و اسکله‌های چابهار، سرمایه گذاران می‌توانند از بنادر مهم دنیا کالاهای خود را به مقصد چابهار حمل و از طریق خط ریلی به افغانستان و کشورهای آسیای میانه و CIS  ترانزیت کنند.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ادامه داد: مسیر چابهار به دلیل موقعیت ویژه ساحل لنگرگاهی و توپوگرافی بهترین شاهراه تردد کشورهای CIS و جذب سرمایه گذاران و در نهایت تبدیل شدن به یک مگاپورت و هاب منطقه‌ای است که در مسیر کریدور شمال به جنوب این بندر را دارای بهترین مزیت و موقعیت بسیار ویژه‌ای در کل کشور کرده است.
یزدانی با اشاره به اثراتی که سازمان می‌تواند داشته باشد، گفت: گردشگری و توریسم نیز با توجه به جاذبه‌های قوی چابهار از راهکارهای اشتغال‌زایی در منطقه است که در صورت ساماندهی و زیرساخت‌های موردنیاز نیاز به هرگونه کمکی با توجه به مزیت‌های دراز مدت را می‌طلبد و ما خواهان توجه و همدلی همه ارگان‌ها و نهادها هستیم.
وی اظهار داشت: با توجه به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در زمینه توجه به چابهار ما خواهان بازگشایی گره‌ها و راه افتادن یک رونق اقتصادی در منطقه هستیم که تصمیم‌هایی به همین منظور اتخاذ شده است و سرمایه گذاران می‌توانند برابر قوانین مناطق آزاد نسبت به واردات و صادرات کالاهای خود از طریق منطقه آزاد بدون محدودیت‌های سایر بنادر اصلی اقدام کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به این که الزامات توسعه ترانزیت یکی پس از دیگری در حال شکل گیری است، افزود: توسعه اسکله‌های چابهار، آغاز عملیات اجرایی احداث راه آهن و ایجاد خط کشتیرانی مستقیم از ضرورت‌های توسعه ترانزیت از طریق چابهار بوده که با در نظر گرفتن اعتبارات لازم از سوی دولت در حال انجام هستند.
در حاشیه این نشست جمعی از کشاورزان و باغدار بومی با معاون تولید و توسعه بازرسی کل کشور دیدار کردند و برخی از مشکلات از جمله سوخت و آب مورد نیاز کشاورزان را در میان گذاشتند.
کشاورزان باغدار باهوکلات از توابع شهرستان چابهار ضمن معرفی منطقه با اشاره به زمین‌های بسیار حاصلخیز از تحول چشمگیری که در زمینه اشتغال و توسعه باغات بوجود آمده است خواهان توجه به این بخش تولیدی شدند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول