اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشتمین دوسالانه ملی نقاشی ایران/

ارسال 6500 نقاشی به جشنواره ‌دوسالانه نقاشی ایران‌

خبرگزاری فارس: دبیر علمی همایش بزرگداشت استاد کمال‌الملک و هشتمین دوسالانه ملی نقاشی ایران گفت: بخش ورک‌شاپ (کارگاه آزاد هنری) این همایش از خود دوسالانه اهمیت بیشتری دارد.

ارسال 6500 نقاشی به جشنواره ‌دوسالانه نقاشی ایران‌
به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، احمد وکیلی در همایش بزرگداشت استاد کمال‌الملک و هشتمین دوسالانه ملی نقاشی ایران در تالار ادیب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان اظهار داشت: 105 نفر متقاضی شرکت در این کارگاه بودند که 26 نفر از سراسر ایران در آن پذیرفته شدند.
وی افزود: یونی دولان رئیس انجمن نقاشان کشور انجمن اسلواکی و همسر هنرمندش به اتفاق داریوش حسینی و احمد خلیلی‌فر جزو برجستگان این دوسالانه هستند.
وی از هنرمندان خواست بالاترین توان را در نقاشی‌های خود ارائه دهند تا افراد میهمان اروپایی با توان بالای نقاشی ایرانی آشنا شوند.
وی تصریح کرد: رفتار مناسب و هنر بالای ما ایرانی‌ها می‌تواند تبیین‌کننده فرهنگ و تمدن کشورمان باشد.
به گفته این مقام هنری، 6 هزار و 625 اثر به این دوسالانه ارسال شد که از این تعداد 4 هزار و 685 اثر در بخش آزاد و یک هزار و 589 اثر در بخش ویژه مسابقه بودند.
وکیلی افزود: هیئت داوران متشکل از عبدالحمید پازوکی، دکتر همایون سلیمی، دکتر مصطفی گودرزی، کاظم چلیپا و مهرداد ختایی یک هزار و 600 اثر ارسالی به دبیرخانه دو سالانه را انتخاب کردند.
وی یادآور شد: در بخش مسابقه ویژه یک هزار و 47 اثر ارسالی از سوی زنان و 542 اثر ارسالی از سوی مردان بوده که سن بزرگ‌ترین شرکت‌کننده 86 سال و سن کوچک‌ترین شرکت‌کننده 10 سال بوده است.
وی اعضای شورای سیاست‌گذاری هفتمین دو سالانه ملی نقاشی ایران را حسین محبوبی، مرتضی گودرزی و دکتر محمدجوادی‌پور از پیشکسوتان و استادان نقاشی کشور و دکتر حسن سلطانی رئیس بخش کارشناسی ارشد دانشگاه هنر، رضوان صادق‌زاده رئیس بخش نقاشی دانشگاه هنر، احمد خلیلی‌فر رئیس بخش نقاشی دانشگاه سوره، خانم شاد قزوینی رئیس بخش نقاشی دانشگاه الزهرا (س)، دکتر کفشچیان مقدم رئیس بخش نقاشی دانشگاه تهران، غلامعلی طاهری مشاور دکتر محمود شالویی رئیس مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خودش (احمد وکیلی) معرفی کرد.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول