اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

کمال‌الملک هنرمندی برجسته و فردی ضداستبداد بوده است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: کمال‌الملک هنرمند برجسته و فردی ضداستبداد بوده که دغدغه‌های اجتماعی و سیاسی داشته است.

کمال‌الملک هنرمندی برجسته و فردی ضداستبداد بوده است
به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی ظهر امروز در همایش بزرگداشت استاد کمال‌الملک و هشتمین دوسالانه ملی نقاشی ایران در تالار ادیب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، اظهار داشت: رژیم طاغوت این هنرمند را به‌جای یک روستای سرسبز نیشابور به یک روستای کویری تبعید کرد که این هم جای سوال دارد.
 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: جای برگزاری همایش بزرگداشت استاد کمال‌الملک که بر گردن همه نیشابوریان حق دارد در کنار همایش‌های سالانه بزرگداشت روزهای ملی عطار و خیام و سال‌روز ورود امام رضا(ع) به نیشابور خالی بود که امروز برگزار شد.
او با بیان اینکه هنر بالفطره مقدس است، تصریح کرد: هنرمندان چون به انسان‌ها و شریعت خدمت می‌کنند، کار الهی انجام می‌دهند و باید هنرمندان را ارج نهاد.
وی آنگاه درباره مسائل فلسفی هنر سخن گفت و افزود: در هر صورت کار هنرمند، چه تقلید باشد و چه تقلید تقلید، می‌تواند برداشتی از طبیعت را که برداشت خالق و مخلوق است به تصویر بکشد.
نماینده شهرستان‌های نیشابور و فیروزه در مجلس، افزود: هنر متعهدانه در نظام جمهوری اسلامی مورد توجه است، هر چند نواقصی وجود دارد.
حسینی با اشاره به کتاب تاریخ ویل‌دورانت، افزود: در تورق این کتاب و سایر کتاب‌های تاریخی می‌بینیم هر گاه دولت‌ها به هنرمند بها دادند، حکومتشان قوت گرفته است.
وی تصریح کرد: مناسب است که دولت‌های کشورمان در خدمت هنرمندان باشند که قشر با اخلاص، با محبت و فرهیخته‌ای هستند.
اضافه می‌شود:
1- در این همایش از پنج هنرمند نقاش، پیکره‌تراش و معمار برجسته نیشابور که در جشنواره‌های ملی بارها درخشیده‌اند، تجلیل به عمل آمد.
این هنرمندان عبارتند از: محمدعلی فضلی، سید میرمحسن میرزاده، علی‌رضا قدمیاری، محمد حلاج و حبیب‌الله متحدین.
2- حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و دیگر نماینده نیشابور در مجلس، ساعاتی در این مراسم حضور داشت.
3- معاون استاندار و فرماندار نیشابور به‌صورت ویژه از کمیته اطلاع‌رسانی همایش به مسئولیت سید باقر میرعلمدار و مجری مراسم با اجرای زهره اکبرآبادی به عنوان یک زوج هنری تقدیر به‌عمل آورد.
4- میهمانان همایش به‌اتفاق هنرمندان و مسئولان نیشابور، آرامگاه نقاش شهیر ایران زمین، استاد کمال‌الملک را گلباران کردند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول