اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در استان اصفهان

ناجیان استخرهای اصفهان آموزش دیدند

خبرگزاری فارس: مسئول آموزش مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس استان اصفهان گفت: برای نخستین بار در استان اصفهان احیای قلبی ریوی به ناجیان غریق منتخب استخرها آموزش داده شد.

ناجیان استخرهای اصفهان آموزش دیدند
مرتضی قادری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برگزاری طرح بها و آموزش روش‌های احیا برای بیماران قلبی و ریوی اظهار داشت: طرح بها از سال 1386 به عنوان یکی از اولویت‌های آموزش سلامت جامعه در دستور کار این مرکز قرار گرفت و جمع زیادی از مردم استان اصفهان در قالب این طرح، با اقدامات حیاتی در زمان برخورد با مصدومان آشنا شدند.
وی افزود: ارتقا سطح دانش فراگیران دوره، در زمینه مهارت‌های احیای قلبی ریوی به منظور کاهش میزان مرگ و میر قابل پیشگیری در حوادث، از مهم‌ترین اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی است که برای رده‌های مختلف از جوامع اجتماعی و کارگری برگزار می‌شود.
مسئول آموزش مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس استان اصفهان با بیان اینکه حوادث ورزشی در استخرها به ویژه برای شناگرهایی که با مهارت شنا به خوبی آشنا نیستند، امری طبیعی است، اظهار داشت: ناجیان غریق استخرها نخستین افرادی هستند که با فرد غرق شده مواجه می‌شوند، بنابراین باید با مهارت احیای قلبی ریوی آشنا باشند و فرد حادثه دیده را پیش از رسیدن نیروهای امدادی نجات دهند.
وی ادامه داد: در راستای فراگیر کردن آموزش مهارت‌های احیا برای بیماران قلبی ریوی، اورژانس اصفهان این بار ناجیان غریق منتخب استخرهای استان اصفهان را در دوره‌ای آموزشی با مهارت‌های اصولی احیای قلبی ریوی آشنا کرد تا این افراد بتوانند از مرگ حادثه دیدگان تا پیش از رسیدن اورژانس جلوگیری کنند.
قادری اضافه کرد: این دوره آموزشی بر اساس توافق انجام شده میان هیئت پزشکی ورزشی و مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، انجام شده است.
وی بیان داشت: در این دوره آموزشی 20 نفر از منتخبان ناجی غریق استان حضور داشتند و در قالب 12 ساعت آموزش تئوری و عملی علاوه بر فراگیری روش‌های احیا، نحوه‌ برخورد با انسداد راه هوایی مصدوم را نیز فرا گرفتند.
مسئول آموزش مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس استان اصفهان یادآور شد: مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در سال 89، به میزان 20 هزار نفر ساعت دوره‌ آموزشی احیا قلبی ریوی را برای گروه‌های مورد هدف برگزار کرد و بیش از 4 هزار نفر از مردم استان اصفهان در قالب این طرح آموزش دیدند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول