اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان خبر داد

ثبت 57 هزار واقعه ازدواج در خانه روستاییان سیستان‌و‌بلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: در راستای اجرای تفاهمنامه با ثبت اسناد و املاک کشور و حضور دفتریاران در مناطق روستایی، 57 هزار واقعه ازدواج درب منازل روستاییان به ثبت رسیده است.

ثبت 57 هزار واقعه ازدواج در خانه روستاییان سیستان‌و‌بلوچستان
علیرضا زاهدی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: ثبت احوال سیستان‌و بلوچستان در راستای پیشبرد اهداف کلان سازمان ثبت احوال کشور که سازمانی یادگیرنده، کارآمد، اثر بخش، خلاق، تحول گرا، نظام‌مند و نتیجه‌گرا برای عرضه خدمات جامع الکترونیک در زیرساخت‌های دولت الکترونیک استقرار نظام جامع شناسایی ایرانیان و انتشار به روز آمار تحولات جمعیتی و کسب جایگاه رتبه نخست در منطقه اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.
وی افزود: راه‌اندازی نخستین اداره ثبت احوال مکانیزه کشور در زاهدان به منظور خدمات رسانی سریع و آسان به  مراجعان، راه‌اندازی سامانه صدور شناسنامه  مکانیزه  در تمامی ادارات ثبت احوال و حذف کامل سیستم دستی به صورتی که دیگر در استان شناسنامه دستی صادر نشده و هیچ شناسنامه‌ای نیز عکسدار نخواهد شد و شناسنامه تمامی مراجعان تعویض و به صورت مکانیزه صادر می‌شود، ایجاد و راه‌اندازی 12 اداره و نمایندگی جدید در استان که مشکلات مردم در رفت و آمد از مناطق روستایی با مسیرهای طولانی و صعب‌ا‌لعبور به شهر که موجب دیر ثبتی وقایع حیاتی می‌شد را مرتفع می‌کند، از مهم‌ترین اقدامات ثبت احوال سیستان و بلوچستان بوده است.
وی با بیان اینکه  ثبت احوال استان با 43 مرکز اداری در استان بزرگ‌ترین تشکیلات اداری را دارد، گفت: فضای ادارات بازسازی و بهسازی شده که با اجرای این طرح عملا اتاق‌ها مجزا و متعدد ادارات در یکدیگر ادغام و تبدیل به یک سالن بزرگ و مناسب با دیوارهای شیشه‌ای بلند شده‌اند که موجب دسترسی و اشراف ارباب رجوع بر نحوه کار کارمندان و تسریع و تسهیل در ارائه خدمات و تکریم واقعی مراجعان شده است.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امضای تفاهمنامه با سایر دستگاه‌های دولتی از جمله آموزش و پرورش، دفتر امور روستایی استانداری، ثبت اسناد و املاک، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و زابل به منظور خدمات‌رسانی آسان به جمعیت‌های هدف از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است.
زاهدی‌نیا از آغاز آرشیو الکترونیکی بیش از 3 میلیون سند سجلی در استان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح مشکل رفت و آمد و یا ارسال مدارک برای صدور شناسنامه به اداره صدور مرتفع و خدمات‌دهی در هر نقطه از استان به مراجعه کنندگان امکان‌پذیر خواهد بود.
وی بیان کرد: 947 هزار و 250 برگ سند سجلی اسکن و آماده بهره‌برداری شده است.
مدیرکل ثبت احوال سیستان‌و بلوچستان افزود: راه‌اندازی سامانه پیام کوتاه به شماره 300074248 برای ارتباط تنگاتنگ با مردم و ارسال مشخصات وقایع از طریق پیامک، ثبت 88 درصد ولادت‌ها در مهلت قانونی 15 روز که نسبت به رقم گذشته 28 درصد در ابتدای دولت نهم با رشد 60 درصدی روبه‌رو بوده، ثبت 69 درصد وقایع وفات در مهلت قانونی 10 روزه که نسبت به رقم 26 درصد در ابتدای دولت نهم با رشد 43 درصدی رو به رو بوده از دیگر اقدامات ثبت احوال سیستان و بلوچستان در راستای خدمات رسانی به مردم بوده است.
زاهدی‌نیا کسب رتبه نخست ثبت ازدواج در کشور، کسب رتبه چهارم ثبت وقایع وفات، کسب عنوان دستگاه برتر جشنواره شهید رجایی در سال 88، کسب رتبه نخست در زمینه فعالیت‌های عمرانی و ساخت ساختمان‌های جدید، کسب رتبه دستگاه برتر کشوری در زمینه بهسازی فضاهای اداری، کسب رتبه دستگاه برتر در زمینه افزایش درآمدهای استان و کسب رتبه دستگاه برتر کشوری در زمینه ثبت وقایع حیاتی از مهم‌ترین افتخارات ثبت احوال سیستان و بلوچستان بوده است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول