اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

مقدم‌فر : بهترین راهبرد اتحاد و انسجام اصولگرایان است

تحریم ظاهری انتخابات و حضور فعال باطنی، تاکتیک جدید جریان فتنه است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: استراتژی دشمنان انقلاب اسلامی این است که در بین اصولگرایان اختلاف و انشقاق ایجاد کنند و به نظر ما اتحاد، انسجام و وحدت در بین اصول‌گرایان بهترین راهبرد در انتخابات است. تحریم ظاهری انتخابات و حضور فعال باطنی، تاکتیک جدید جریان فتنه است.

تحریم ظاهری انتخابات و حضور فعال باطنی، تاکتیک جدید جریان فتنه است
به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا»، نشست بررسی «حماسه 9 دی و تأثیرات سیاسی اجتماعی آن در سطح داخلی و خارجی» به همت جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار با حضور محمدکریم عابدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم طبس و حمیدرضا مقدم‌فر معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جمعه دوم دی‌ماه در سالن اجتماعات شهرک فجر برگزار شد.

عابدی طی سخنانی اظهار داشت: شما فرزندان شاهد و ایثارگر الگو و خط مشی خود را با کار فرهنگی آغاز کرده‌اید و این بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: از ابتدای خلقت انسان تا به امروز هدف همه یکی بوده است. از حضرت آدم (ع) تا حوا و موسی و عیسی (علیهماالسلام) و پیامبر بزرگ اسلام (ص) و در عصر حاضر حضرت امام خمینی(ره)  و مقام معظم رهبری، همه این بزرگان جزء شجره طیبه هستند، شجره‌ای که در مقابل شجره خبیثه قرار دارد.

* شجره طیبه و خبیثه همیشه در تقابل با هم بوده است

وی بیان داشت: شجره خبیثه همچون بادکنک بزرگ است و ثروت زیادی در دست آن است. هارون و قارون‌ها این ثروت‌ها را در دست داشتند و امروز هم با شکل جدید خود شجره خبیثه و طیبه با هم در تقابل هستند.

نماینده مردم طبس در ادامه افزود: سال 42 امام (ره) علیه قانون ننگین کاپیتولاسیون قیام کرد و با وحدت و حمایت مردم 15 سال بعد به پیروزی رسیدیم و 80 هزار مستشار آمریکایی از ایران اخراج شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: کلید و رمز شجره طیبه «واعتصموا بحبل الله و لاتقربوا و یدالله فوق ایدیهم» است، یعنی دست خداوند بالای همه دست‌ها است و صاحب شجره طیبه خود خدا و حضرت ولی‌عصر «عج» است.

* ساختن انسان‌های بصیر و آگاه شرط مصونیت انقلاب اسلامی

وی در ادامه سخنان خود گفت: در رأس شجره طیبه ساختن افراد و انسان‌های بصیر و آگاه است که هر چه تعداد آنها بیشتر باشد انقلاب در مصونیت بیشتری قرار دارد.
 
وی با بیان توانمندی‌های مختلف علمی کشور از جمله راه‌اندازی سوخت 20 درصد در یکی دو ما‌ه آینده در نیروگاه اتمی و پرتاب دو ماهواره جدید به فضا خاطرنشان کرد: دشمنان ما از این توانمندی‌های ما بسیار وحشت دارند.

* همه کفر با امکانات کامل در فتنه 88 حضور داشتند

عابدی در ادامه افزود: در فتنه سال 88 همه کفر به صورت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری علیه نظام و انقلاب به صحنه آمدند و خیلی از افرادی که دم از نظام می‌زدند، در تور آنها گرفتار شدند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: با خواست خدا این فتنه بزرگ سرکوب شد و در این ماجرا هشت نفر از سران کفر جهانی از جمله آمریکا، فرانسه، انگلیس، از سران فتنه حمایت علنی کردند اما این افراد و طرفدارانشان هیچگونه تکذیب نکردند و حمایت آنها را تایید کردند.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری در 29 خرداد 88 آنان را نصیحت کردند اما باز هم آنها توجهی نکردند و نمایندگان در پشت تریبون مجلس در حرکتی هماهنگ با شعار مرگ بر خاتمی، کروبی و موسوی حرکتی را انجام دادند که در مجالس دنیا چنین حرکتی بی‌سابقه است و در 9 دی مردم با راهپیمایی عظیم از جریان فتنه اعلام انزجار کردند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: ما در مجلس نهم سخت‌ترین روزها را می‌گذرانیم و باید مقابل جریان فتنه و جریان انحرافی بایستیم و کسانی به مجلس بروند که عاشق اسلام، شهدا و امام (ره) باشند.

*مقدم‌فر: ابهامات و پیچیدگی‌های انتخابات آینده از انتخابات گذشته بیشتر است

در ادامه این نشست حمیدرضا مقدم‌فر معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشتند: اولاً خدا را شاکریم که چنین جمع‌هایی از فرزندان شاهد تشکیل می‌شود که هم، کار فکری و هم کار میدانی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: نظام خیلی به محتوا و عمق چنین تشکل‌هایی نیاز دارد و شما باید سعی کنید اسیر پوسته و تابلو و عنوان نباشید و به دنبال تولید، اثرگذاری و محتوا باشید.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران درباره انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ما در شرایط حساس قرار گرفته‌ایم و پیچیدگی‌ها و ابهامات این انتخابات بیشتر از انتخابات قبلی است. در گذشته در انتخابات تکلیف مردم از جهت صف‌بندی‌ها و آرایش‌های سیاسی برای حضور مشخص بود؛ ولی در این انتخابات گرفتار پیچیدگی‌ها و ابهاماتی هستیم و ضروری است که شرایط را به خوبی درک کرده و فکر نکنیم انتخابات همین چیزی است که در رسانه‌ها و اطلاعیه‌ها اعلام می‌شود.

* در فتنه 88 دشمن را با موفقیت از صحنه بیرون کردیم

مقدم‌فر ادامه داد: اولاً انتخابات مجلس عرفی است که نانوشته عرف شده و هر کس به سمت انتخابات مجلس برود، انتخابات ریاست جمهوری نیز به همان شکل رقم می‌خورد. ثانیاً ما از فتنه 88 عبور کردیم و دشمن را با موفقیت از در بیرون کردیم اما او می‌خواهد مجدداً از پنجره وارد شود.

وی افزود: دشمنان دو سال در اتاق فکر خود در آمریکا و در اندیشکده‌هایشان در آمریکا و اروپا فکر می‌کنند که چطور در بین ما رخنه کنند. می‌خواهند بررسی کنند نقش دفع فتنه 88 یا به تعبیر حضرت آقا جنگ احزاب به دست چه کسی بود؟ نیروی بسیج بود، ایثارگران بودند یا ولایت‌ فقیه؟ آنها با تمام توان رسانه‌ای تبلیغاتی، دیپلماسی رسمی و مردمی دو سال است برای این انتخابات تلاش می‌کنند و می‌خواهند از این انتخابات نهم به اهداف خود دست پیدا کنند.

* تحریم ظاهری انتخابات و حضور فعال باطنی، تاکتیک جدید جریان فتنه

معاون فرهنگی سپاه پاسداران تصریح کرد: شما از آرایش فعلی اصحاب فتنه و اصلاح‌طلبان می‌توانید به برنامه آینده آنها پی برده و آن را آنالیز کنید. امروز جریان فتنه چند تکنیک و تاکتیک را با هم عملیاتی می‌کنند. اولا انتخابات را تحریم می‌کنند بدون اینکه اسمی ببرد. آنها فشار می‌آورند و می‌گویند شرایط برای حضور ما در انتخابات مهیا نشده است و ما لیست نخواهیم داد و باید زندانیان ما آزاد شده و انتخابات آزاد باشد. اما در باطن قضیه چیز دیگری است که در انتخابات حضور فعالی داشته باشند و در ظاهر انتخابات حضور نداشته باشند یعنی «حضور فعال در باطن و تحریم و عدم شرکت در ظاهر».

مقدم‌فر راهبرد جریان فتنه را این‌گونه بیان کرد: آنها می‌خواهند در پنهان با عناصر و کارت‌های سفید که در فیلتر شورای نگهبان رد نمی‌شوند و در جریان فتنه و جریان انحرافی حضور نداشته‌اند در انتخابات حضور فعال داشته باشند و می‌گویند تا می‌توانید اینها را وارد مجلس کنید یا همین تعداد نفری را که هم در مجلس هستند در مجلس آینده حفظ کنید. یعنی ابتدا شرکت فعال و در صورت عدم موفقیت، به تغییر و از آن خود کردن مجلس، انتخابات را دچار دو وضعیت دیگر کنید.

* ایجاد ناامنی و برهم زدن اوضاع اجتماعی راهبرد دیگر جریان فتنه

وی در ادامه تصریح کرد: راهبرد جریان فتنه با تکیه بر استراتژی آمریکا، انگلیس و اسرائیل، ایجاد ناامنی و بر هم زدن اوضاع اجتماعی است. مقام معظم رهبری نیز یک ماه پیش فرمودند انتخابات، فرصت است و دشمن قصد دارد آن را به ناامنی و چالش امنیتی تبدیل کند.

*‌ استفاده از مدل روسی و سوری استراتژی جریان فتنه در انتخابات آتی

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تبیین راهبرد جریان فتنه با استفاده از استراتژی آمریکایی انگلیسی گفت: آنها معتقد هستند اگر نتوانستیم بر اساس الگوی فتنه 88 ناامنی ایجاد کرده و جامعه را بر هم زنیم، به نظرشان بااستفاده از دو مدل سوریه‌ای و روسیه‌ای موفق خواهند شد.

وی ادامه داد: در فتنه 88 مدل سوریه‌ای در تهران به کار گرفته شد و این بار آنان می‌گویند از مدل روسیه‌ای استفاده کنیم. مدلی که اعتراضات را از استان‌ها به مرکز کشور بکشاند یعنی از شهرستان‌ها و استان‌ها شروع کرده و به مرکز منتقل شود و چالش در آن تبدیل به تظاهرات شود.

مقدم‌فر اظهار داشت: شکل و راهبرد جریان فتنه این است که مشارکت مردم را پایین بیاورند چرا که در وضعیت اول بر تحریم، عدم شرکت توسط افرادی مانند موسوی، کروبی، خاتمی،‌ موسوی خوئینی‌ها،‌ مجمع مدرسین و مجمع روحانیون و اپوزیسیون که عدم شرکت را بیشتر گفته و تاکید دارند که رقابت نیست و ما لیست نمی‌دهیم.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران گفت:‌ در مجلس هشتم میزان مشارکت مردم 51 درصد و در انتخابات ریاست جمهوری سال 88، 85درصد همراه شد. ولی با راهبردی که به جریان فتنه اعلام شده، باید مشارکت را به زیر 35 درصد برسد و اینگونه به دنیا اعلام کنند که چون آنها شرکت نکرده‌اند مردم پای صندوق‌ها نیامده‌اند.

* تکرار شایعه تقلب و عدم سلامت انتخابات سناریوی جدید سرویس‌های اطلاعاتی غرب

وی افزود: اینها در آخرین جلساتی که داشتند بر سر اینکه ما سازمان رأی نداریم و احزاب مشارکت و مجاهدین منحل شده‌اند، بحث داشته‌اند و اذعان دارند که مردم از آنها متنفرند.

مقدم فر در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: مبنای گروه‌های اپوزیسیون و نظام سلطه این است که با پایین آمدن مشارکت مردم بگوید دیگر قدرت نرم جمهوری اسلامی کاهش پیدا کرده است. البته اصلاح‌طلبانی که نظام را قبول دارند و جز فتنه نیستند در انتخابات شرکت می‌کنند و حتی بخش‌هایی از کارگزارن که در فتنه هم بودند و منحل نشده‌اند، قصد شرکت در انتخابات را دارند.

* هشدار رهبری دو ماه مانده به انتخابات سال 88

وی به تشریح فعالیت‌های سرویس‌های اطلاعاتی غرب اشاره کرد و افزود: راهبردی که از جانب سرویس‌های اطلاعاتی به داخل ارسال می‌شود عبارتند از ناامنی و بلوا از طریق درگیر‌های قومی و قبیله‌ای، تکرار شایعه تقلب، عدم سلامت انتخابات، اعتراض به رد صلاحیت‌ها و ایجاد مسائل امنیتی؛ و دیگر اینکه چالش‌هایی از قبیل عدم شرکت و نتیجه گرفتن از عدم حضور جریان فتنه را به راه بیندازند.

مقدم‌فر با اشاره به اینکه لایه‌هایی از جریان فتنه و ارتباطی با هم در ارتباط هستند، گفت: دشمنان در لایه‌های پنهان کار می‌کنند و هرگز خسته و ناامید نمی‌شوند.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری در اول فرودین سال 88 یعنی دو ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری در حرم مطهر امام رضا (ع) فرمودند "عده‌ای می‌خواهند سلامت انتخابات را زیر سؤال ببرند"، آن روز کسی متوجه این تذکر حضرت آقا نشد و ایشان اساس فتنه را فرمودند؛ تا اینکه بعد از فتنه و در جریان دادگاه 88، بهزاد نبوی، تاجزاده و دیگران آمدند و ابطحی در آنجا اعلام کرد: تقلب رمز آشوب بود. بعد تازه یک عده‌ای این موضوع را فهمیدند. این همان چیزی بود که رهبری پیش‌بینی کردند و بدان هشدار دادند.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: امروز هم مقام معظم رهبری فرموده‌اند می‌خواهند انتخابات را که یک فرصت است به یک چالش امنیتی تبدیل کنند و ما باید مراقب باشیم. مسئولین ما باید شناسایی و افشاگری کنند و افکار مردم را روشن سازند.

* رمز پیروزی در فتنه 88 حضور مومنانه مردم بود

وی در ادامه بیان داشت: مقام معظم رهبری فتنه 88 را یک بیماری نام بردند و فرمودند 9 دی کشور را از نظر سیاسی و اجتماعی واکسینه کرد و در دیدار اخیرشان با ستاد 9 دی که خدمت ایشان رسیدیم فرمودند: فتنه 88 با کار اطلاعاتی، امنیتی و نظامی مداوا نمی‌شد و یک راهکار خاص داشت و آن حضور مومنانه مردم در صحنه بود. اما به راستی چند کارگروه آمدند و فکر کنند این بیماری چه بود؟ و این واکسینه شدن چه بود؟

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بسیار حکیم هستند و تمام کلمه به کلمه صحبت‌هایشان معنادار است. اما ما چقدر فکر کردیم و پیامد فتنه 88 و 9 دی ما را به چه چیزی رساند. ما در فتنه 88 دستگاه‌های رسانه‌ای و اطلاعاتی‌مان غافلگیر شدند و در هشت ماه در دفاع مقدس قرار داشتیم که با مدیریت مقام معظم رهبری توانستیم پیروز شویم.

مقدم‌فر خاطرنشان کرد: امروز هم استراتژی دشمنان انقلاب اسلامی این است که در بین اصولگرایان اختلاف و انشقاق ایجاد کنند و به نظر ما اتحاد، انسجام و وحدت در بین اصول‌گرایان بهترین راهبرد در انتخابات است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول