اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زابل:

رعایت قوانین سجلی یک واجب شرعی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زابل گفت: رعایت قوانین سجلی یک واجب شرعی بوده و حفظ شناسنامه حفظ ملیت ماست.

رعایت قوانین سجلی یک واجب شرعی است
به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم طباطبایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای المهدی(عج) زابل برگزار شد، اظهار داشت: سوم دی ماه روز ملی ثبت احوال را به همه زحمتکشان این عرصه تبریک گفته و امیدواریم که بیشتر از گذشته با ثبت احوال همکاری نزدیک داشته باشند.
وی افزود: ثبت احوال کشور ما در آستانه یک پیشرفت بوده و آن الکترونیکی شدن تمامی خدمات ثبت احوال است.
خطیب جمعه زابل تصریح کرد: هویت یک ملت در رابطه با اسناد سجلی آن ملت پیدا می‌شود.
طباطبایی بیان کرد: هویت یک ملت اسناد سجلی آن است که باید در حفظ و نگهداری شناسنامه و مدارک خود دقت کافی داشته و کسانی که فوت یا ازدواج می‌کنند در هر نقطه‌ای از کشور برای ابطال اسناد فوت شده هر چه سریع‌تر اقدام کنند.
وی ادامه داد: مردم باید با مأموران ثبت احوال همکاری کنند زیرا رعایت قوانین سجلی یک واجب شرعی است و حفظ شناسنامه حفظ ملیت ماست.
خطیب جمعه زابل به هفتم دی ماه سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: این نهضت بزرگ را به همه خدمتگزاران عرصه علم و دانش تبریک می‌گوییم.
طباطبایی خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی که قرآن کتاب آسمانی آن است و اولین کلمه نازل شده آن نیز با اقراء آغاز می‌شود پسندیده نیست که حتی یک فرد مسلمان بی سواد در این جامعه وجود داشته باشد.
وی یادآور شد: سواد آموزی یک امر واجب است و باید عزم ملی و همکاری همگانی داشته باشیم و کاری بکنیم که حتی یک فرد بی سواد هم در جامعه نباشد.
امام جمعه زابل عنوان کرد: خواندن و نوشتن یک امر واجب و نشانه یک مومن مسلمان و واقعی است.
طباطبایی گفت: خداوند در قرآن به پیامبر اکرم (ص) می فرماید": مادامی که تو در بین آدم‌ها هستی من آنها را عذاب نمی‌دهم و مادامی که مردم اهل توبه و استغفار باشند خداوند آنها را عذاب نمی‌دهد."
وی افزود: اگر ما می‌خواهیم در امان عذاب‌های الهی قرار گیریم باید اهل توبه و استغفار بوده و توبه ما واقعی و متناسب با نوع گناه باشد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول