اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی میرجاوه:

مبارزه با عرفان‌های کاذب نیازمند قوانین مناسب است

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی میرجاوه گفت: برای مقابله و برخورد با عرفان‌های کاذب در کشور باید متولیان امر، قوانین و مقررات مناسبی را وضع کنند.

مبارزه با عرفان‌های کاذب نیازمند قوانین مناسب است
حجت‌الاسلام مراد نورایی یار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: قوه قضاییه، مقننه، دستگاه‌های فرهنگی، تبلیغی، دینی و عالمان اسلامی برای جلوگیری از به انحراف کشیده شدن مردم توسط مدعیان دروغین عرفان باید قوانین و مقررات مناسبی را وضع کنند.
وی افزود: صاحبان عرفان‌های کاذب به بهانه اهل طریقت بودن، خود را بی‌نیاز از احکام شریعت می‌دانند، لذا دچار گمراهی و فساد می‌شوند. 
رئیس تبلیغات اسلامی میرجاوه اضافه کرد: عارف و سالک اسلامی به تمامیت دین می‌اندیشد و به بهانه طی طریقت و رسیدن به حقیقت، از احکام ظاهری و فقهی تخطی نمی‌کنند، اما در عرفان‌های دروغین، شخص با زهدگرایی متکلفانه و افراطی و زاهدنمایی به ترک دنیا تظاهر می‌کند. 
نورایی بیان کرد: عارف راستین در عین زهد، پیراستگی و بی‌رغبتی به دنیا از نعمت‌های الهی بهره گرفته و به جای تکدی‌گری، برای رضای خداوند متعال گام می‌بردارد، لذا چنین عارفی اگر چه ریاضت فوق طاقت را بر خود تحمیل نمی‌کند، بلکه هیچ‌گاه خود را به مشتهبات نفسانی و کسب رفاه، آسایش، خوشگذرانی و کامیابی دنیوی مشغول نمی‌کند.
وی عنوان داشت: با دقت در آیات و دستورات قرآن و با مراجعه و تقلید از فقها در زمان غیبت امام‌ عصر(عج) می‌توان عرفان‌های کاذب را شناسایی و از آنها دوری جست. 
رئیس تبلیغات اسلامی میرجاوه تأکید کرد: شناسایی و معرفی فرقه‌های دروغین می‌تواند در کاهش مشکلات جوانان مؤثر واقع شود، لذا شناسایی و بیان عواقب بد پیروی از این فرق برای جوانان و معرفی عرفان اصیل اسلامی به آنها می‌تواند بسیاری از مشکلات این‌ چنینی را رفع کند.
نورایی افزود: بر اساس اندیشه معصومین(ع)، ریاضت عمل کردن به شریعت است، تنها در سایه دستورات دین مبین اسلام و پیروی از پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) است که می‌توان به کمال حقیقی و واقعی رسید و تنها صراط مستقیم همین است که اگر از این صراط مستقیم منحرف شویم در دام شیادان، گمراهان و شیاطین افتاده که جز بدبختی و سقوط چیزی را به همراه ندارد. 
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول