اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آبفای روستایی نیکشهر:

کارگاه آموزشی آبداران روستایی در نیکشهر برگزار شد

خبرگزاری فارس: مدیر آبفای روستایی نیکشهر گفت: کارگاه آموزشی آبداران روستایی با حضور کارشناسان فاضلاب در نیکشهر برگزار شد.

کارگاه آموزشی آبداران روستایی در نیکشهر برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، مراد رئیسی در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی اظهار داشت: هدف از اجرای این کارگاه بررسی موانع و مشکلات آب روستایی و جلوگیری از هدر رفت آب، نحوه قرائت و آموزش رفع شکستگی‌ها، وصول مطالبات، استفاده از وسایل مختلف در زمینه حل مشکلات آب روستایی، کلر زنی آب، نگهداری از چاه و موتور پمپ و حفاظت و نگهداری از تأسیسات آب است.
وی افزود: این کارگاه آموزشی با حضور کارشناسان فاضلاب استان به مدت یک روز برگزار شده است.
مدیر آبفای روستایی نیکشهر ادامه داد: از 650 روستای نیکشهر فقط 191 روستا دارای شبکه آب شرب هستند که 40 درصد آنها فرسوده و از کار افتاده‌اند و هر چه سریع‌تر باید بازسازی شوند.
رئیسی بیان داشت: شهرستان نیکشهر با 210 هزار نفر جمعیت بیش از 70 درصد روستایی هستند و به دلیل کوهستانی بودن منطقه و بالا بودن سنگ کف، سفره‌های آب زیرزمینی کم است.
وی تصریح کرد: اکنون بیش از 20 حلقه چاه آب شرب در سطح شهرستان با افت شدید و کاهش چشمگیر آب مواجهه‌اند که به صورت جیره‌بندی آب روستاها با مشکل تأمین می‌شود و نیاز به لایروبی و کف شکنی دارند.
مدیر آبفای روستایی نیکشهر یادآور شد: تعداد 86 روستا با شش دستگاه تانکر هر خانوار در ماه 120 لیتر آبرسانی می‌شوند و تعداد 82 روستا با مهار آب چشمه به صورت ثقلی توسط 390 کیلومتر لوله آبرسانی شده که به دلیل عدم اختصاص اعتبار خشکسالی فاضلاب نیکشهر در بحث آبرسانی روستایی با مشکل جدی مواجه است.
رئیسی از مسئولان خواست برای اختصاص اعتبار برای آبرسانی سیار، در اختیار گذاشتن 150 کیلومتر لوله برای انتقال آب مطمئن به روستاها را مورد تأکید قرار داد.
تعدادی از آبداران از کمی حقوق گلایه کردند و خواستار پرداخت حقوق و مزایا طبق قانون کار شدند.
آنان از کمبود اتصالات و خرابی کنتور روستاها گلایه داشتند و خواستار رفع مشکلات شدند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول