اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

احمدی‌نژاد در همایش مدیران قرارگاه سازندگی خاتم:

ساختن ایران از جنس فداکاری و ایثارگری های دوران دفاع مقدس است

خبرگزاری فارس: رییس‌جمهور ساختن ایران را اقدامی مکتبی و انقلابی و بالاترین عمل صالح دانست و گفت: امروز تلاش برای ساختن ایران از جنس فداکاری و ایثارگری هایی است که در دوران دفاع مقدس وجود داشت.

ساختن ایران از جنس فداکاری و ایثارگری های دوران دفاع مقدس است

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس،محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور شب گذشته در نهمین همایش فرماندهان و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، با قدردانی از همه کسانی که در راه عزت و آرمان‌های الهی ایران اسلامی تلاش می‌کنند و‌ با تاکید بر اینکه همه باید خود را مسئول ساختن و پیشرفت کشور بدانند،‌ اظهار داشت: در مسیر ساختن کشور بحث پیمانکار و کارفرما موضوعیتی ندارد بلکه همه باید دست در دست هم در مسیر اعتلا و پیشرفت روزافزون ایران اسلامی و رسیدن به قله های پیشرفت تلاش کنند.

رییس‌جمهور وجود آرمان‌های بلند و متعالی را علت شتاب‌بخشیدن به ساختن ایران در بهترین شکل ممکن دانست و گفت: ملت ایران دارای آرمان‌های بلند و پیام های رهایی بخش و مکتبی الهی است که تنها راه نجات بشر در استقرار این مکتب است و همه باید در راستای معرفی و انتشار آن تلاش کنند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه از پشتوانه‌های اصلی اثبات حقانیت یک مکتب موفقیت آن در عرصه عمل است ،‌اظهار داشت: دستاوردها و پیشرفت‌‌ها همواره سند حقانیت یک مکتب و اندیشه قلمداد می‌شود.

رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: یکی از عوامل شکست مارکسیست‌ها با اینکه در عرصه نظریه فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای انجام دادند این بود که در صحنه عمل دستاورد قابل عرضه‌ای در حوزه اقتصادی و اجتماعی نداشتند اما در نقطه مقابل ، لیبرالیسم بسیاری از اندیشه‌های ناحق خود را در جهان به پشتوانه دستاوردهای مادی، پیش برده و آن را به معیار و الگو تبدیل کرده است. اگر چه ایرادات فراوانی به اندیشه لیبرالیسم و دموکراسی غرب وارد است اما این اندیشه به واسطه برخی دستاوردهای خود در محیط اقتصادی و اجتماعی توانسته است اراده خود را به دیگران تحمیل کند.

وی تصریح کرد: اینکه یک نظریه و اندیشه از پشتوانه عملی برجسته‌ای برخوردار باشد، موضوع بسیار مهمی است که نباید از آن غفلت کرد.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران برای اثبات کارآمدی اندیشه و مکتب نجات‌‌بخش خود نیازمند دستاوردهای عملی است، اظهار داشت: اگر ملتی بهترین پیام‌ها را برای نجات بشریت داشته اما کشورش در فقر و عقب‌ماندگی باشد، کسی به پیام او توجهی نخواهد کرد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه نظام سلطه از پیشرفت ایران هراس دارد، گفت: در مقابل اقدامات سلطه‌گران باید ایران را به پیشرفته‌ترین کشور جهان تبدیل کرد و باید توجه داشت که رسیدن به پیشرفت با الگوها و تئوری‌های غربی امکانپذیر نیست باید نظریه‌ها و تئوری‌های بومی ارائه کرد و بر مبنای آن در مسیر پیشرفت گام برداشت.

احمدی‌نژاد در ادامه اصلاح ساختارهای فنی و اجرایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: نظامات فنی و اجرایی در کشورمان در دوران گذشته و با نگاه پیشرفت ایران و تبدیل شدن به یک الگو تدوین نشده است و امروز زمان آن است که این ساختار براساس نیازها و ظرفیت های بالای ملت ایران اصلاح شده و در خدمت پیشرفت و آبادانی کشور قرار گیرد.

رییس‌جمهور همچنین بر لزوم اصلاح مشاوره و طراحی‌ها در احداث پروژه‌های بزرگ فنی و مهندسی تاکید کرد و گفت: با خلاقیت و ابتکار عمل می‌توان پروژه‌های بزرگ را در زمان کوتاه و با کیفیت و قابلیت مناسب به پایان رساند لذا ضرورت دارد که شیوه‌های طراحی و اجرا اصلاح شود.
 
احمدی‌نژاد بر استاندارد کردن هزینه انجام پروژه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: اگر هزینه هر واحد کار در مناطق مختلف کشور معین شود بخش قابل توجهی از هزینه‌ها پایین آمده و پروژه ها به سرعت به نتیجه می رسد.

وی لزوم تلاش برای صدور کالا و خدمات فنی و مهندسی به سایر کشورها و حضور فعال در عرصه های جهانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر کالا و خدمات فنی و مهندسی کشورمان از کیفیت بالایی برخوردار باشد به سرعت از سوی کشورها و ملت‌های جهان مورد اقبال قرار خواهد گرفت چرا که ملت‌ها می‌دانند جمهوری اسلامی ایران در اقدامات خود نگاه استعماری ندارد. باید توجه داشت که صدور کالا و خدمات صرفاً اقدامی تجاری نیست بلکه تأثیرات فرهنگی آن بسیار بیشتر از عواید اقتصادی است.

رییس جمهور تصریح کرد: باید در بخش صنعت و خدمات فنی و مهندسی به جایگاه مرجع بودن در جهان تبدیل شویم و باور دارم که متخصصان کشورمان از ظرفیت و شایستگی رسیدن به این جایگاه برخوردار هستند.
 
احمدی نژاد همچنین ضرورت محرومیت‌زدایی و رسیدگی به محرومین را مورد تأکید قرار داد و گفت: اگر همه اشرافیت‌طلب‌ها هم علیه ما طغیان کنند، دست از حمایت از محرومین برنخواهیم داشت چرا که به تبعیت از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی محرومین را ولی‌نعمتان خود دانسته و رفع محرومیت را تکلیف خود می‌دانیم.

وی خاطر نشان کرد: اطمینان دارم که به فضل الهی و با همت بلند ملت ایران، می‌توان کشور را به بالاترین قله‌های پیشرفت رسانید چرا که اندیشه، همت‌، نوآوری و بالاتر از همه مکتب حیات‌بخش و عشق به اهل بیت (ع) و امامت و ولایت در ایران زنده است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول