اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مسابقات استقامت قهرمانی کشوری؛

تیم سوارکاری کردستان به مقام دوم دست یافت

خبرگزاری فارس: تیم سوارکاری استان کردستان در مسابقات استقامت قهرمانی کشور با موفقیت به عنوان دوم دست یافت.

تیم سوارکاری کردستان به مقام دوم دست یافت
رئیس هیئت سوارکاری کردستان در ‌گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با اشاره به موفقیت سوارکاران این استان در مسابقات قهرمانی کشور، اظهار داشت: این دوره رقابت‌ها هفته گذشته با شرکت 10 استان کشور به میزبانی استان یزد برگزار شد.
به گفته عبدالمومن مردوخ شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات کشوری در ماده‌های 40، 60، 80 و 100 کیلومتر با همدیگر به رقابت پرداختند.
وی در ادامه بیان داشت: تیم سوارکاری استان با ترکیب شش نفره هیمن فرجی، اسماعیل حسینی، زانیار جعفری، آوات حیدری و شکور قریشی به مربیگری اقبال میهمی درمسابقات کشوری حضور یافتند، که علاوه بر کسب عنوان دوم تیمی کاپ اخلاق این دوره از رقابت‌ها را به خود اختصاص دادند.
رئیس هیئت سوارکاری کردستان افزود: در ماده 100 و 40 کیلومتر هیمن فرجی و اسماعیل حسینی مدال نقره را کسب کردند و در ماده 80 کیلومتر نیز زانیار جعفری، آوات حیدری و شکور قریشی به ترتیب عناوین سوم تا چهارم دست یافتند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین تیم سوارکاری لرستان توانست به مقام اول این دوره مسابقات دست یابد و تیم یزد نیز مقام سوم این میزبانی را به خود اختصاص داد.
 مردوخی در ادامه گفت‌وگو با فارس به اهمیت سوارکاری در بین مردم و تاکیدات پیامبر گرامی اسلام (ص) برای یادگیری این رشته ورزشی اشاره کرد و گفت: سوارکاری از ورزش‌هایی است که در چند دهه اخیر مورد توجه خاصی قرار گرفته‌ و با توجه به سابقه طولانی این رشته ورزشی می‌توان از آن به عنوان کهن‌ترین ورزش‌ها نام برد.
وی همچنین تاکید کرد: ورزش سوارکاری به دلیل قدمت بسیار زیادی که دارد امروزه نه تنها به عنوان یک رقابت سالم و مفید، بلکه به عنوان سرگرمی به منظور گذراندن اوقات فراغت مورد توجه مردم قرار گرفته‌ است.
به گفته وی سوارکاری با توجه به اینکه نسبت به خیلی از سایر رشته‌های ورزشی پرهزینه به نظر می‌رسد اما هر ساله تعداد بیشتری به این ورزش روی می‌آورند.
رئیس هیئت سوارکاری کردستان در پایان به قدمت این رشته ورزشی در کشورمان اشاره کرد و تصریح کرد: سوارکاری در ایران در چند سال گذشته مورد توجه قرار گرفته‌ و تأسیس باشگاه‌های متعددی در این زمینه موجبات پیشرفت آن را فراهم می‌کند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول