اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد امام خمینی:

زنجان جزء پنج استان برتر کشور در اشتغالزایی است

خبرگزاری فارس: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کمیته امداد استان زنجان جزء پنج استان برتر در امر اشتغالزایی است.

زنجان جزء پنج استان برتر کشور در اشتغالزایی است
محمد امید امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: ایجاد اشتغال برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از اقدامات بسیار مهم این نهاد در راستای توانمند سازی مددجویان زیر پوشش است.
وی با بیان اینکه در سال‌جاری یک هزار و 500 میلیارد تومان برای ایجاد طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) اختصاص یافته است، ادامه داد: در این راستا با هشت بانک اصلی کشور قرارداد اعطای تسهیلات منعقد شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای ایجاد 2 میلیون و 500 هزار شغل در سال‌جاری ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز تعهد ایجاد 250 هزار فرصت شغلی تعریف شده برای مددجویان زیر پوشش این نهاد در نظر گرفته است.
وی یادآور شد: با اقدامات خوبی که صورت گرفته در حال حاضر قسمت عمده‌ای از تعهدات اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال‌جاری تحقق پیدا کرده است.
امید با اشاره به تشکیل شورای عالی اشتغال و همکاری مطلوب بانک‌های عامل ادامه داد: با آمار به دست آمده بیش از 50 درصد اشتغال تعهد شده کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال‌جاری تحقق پیدا کرده است.
وی در ادامه با اشاره به بیمه مجریان طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآور شد: پس از پایان دوره معین این افراد می‌توانند از مزایای بازنشستگی استفاده کنند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین با اشاره به اینکه برخی از مددجویان زیر پوشش امداد نیازمند سرمایه خاصی برای ایجاد اشتغال نیستند و یا شرایط لازم را برای دریافت وام خود اشتغالی ندارند، ادامه داد: این گروه از مددجویان نیز به مراکز کاریابی معرفی می‌شوند.
وی با بیان اینکه اعتبارات اختصاص یافته به مددجویان زیر پوشش این نهاد در سه سر فصل کاری اختصاص پیدا می‌کند، اضافه کرد: کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی از طرح‌هایی است که در این راستا اجرا می‌شود.
امید با بیان اینکه میزان سقف تسهیلات اعطایی در بخش کار انگیزی 2 میلیون تومان است، اضافه کرد: همچنین سقف تسهیلات اعطایی در بخش توان افزایی 5 میلیون تومان است.
وی همچنین سقف تسهیلات اعطایی در بخش خودکفایی را نیز 7 میلیون تومان اعلام کرد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه با بیان اینکه استان زنجان یکی از استان‌های پیشرو در زمینه اجرا و ایجاد طرح‌های اشتغالزایی است، اضافه کرد: در حال حاضر کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان بیش از میزان تعهدات خود در زمینه اشتغال عمل کرده است.
وی اذعان داشت: تعهد میزان اشتغال استان زنجان اجرای 2 هزار طرح اشتغالزایی بوده است، که در حال حاضر بیش از 2 هزار و 300 طرح اشتغالزایی توسط مسئولان این نهاد ایجاد شده است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول