اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مریوان خبر داد:

تحقق 5.5 میلیارد تومان بودجه امسال شهرداری مریوان

خبرگزاری فارس: شهردار مریوان گفت: از بودجه 7 میلیارد تومانی سال جاری شهرداری مریوان تاکنون 5 میلیارد و 500 میلیون تومان آن محقق شده است.

تحقق 5.5 میلیارد تومان بودجه امسال شهرداری مریوان
محمدعلی باغانی در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرگزاری فارس در سنندج با بیان اینکه بحث سد معبر دست‌فروشان و میوه‌فروشان در سطح شهر مریوان از مدت‌ها پیش دغدغه مسئولان بوده است، اظهار داشت: شهرداری با اقتدار و آرامش کامل مسیر ورودی شهر مریوان را پاکسازی کرده، در یک مسیر 300 متری 70 دستگاه وانت بار ترافیکی  شدیدی را ایجاد کرده بود.
وی از ساماندهی این میوه‌فروشان در سه مکان در نظر گرفته شده خبر داد و گفت: در حال حاضر برخی از دست‌فروشان در این مکان‌ها ساماندهی شده و برخی هم در سطح شهر پراکنده شده‌اند که تلاش ما تثبیت امور ساماندهی تمامی دست‌فروشان در سطح شهر است.
شهردار مریوان با بیان اینکه اعتبارات سال گذشته شهرداری صرف پروژه‌های عمرانی شده، افزود: در حال حاضر ساختمان فعلی شهرداری برای ساخت مجتمع تجاری خدماتی مجوز گرفته، طراحی جنب املاک مجتمع خورشید زریبار برای ساخت مجتمع جدید شهرداری مریوان انجام شده و مطالعات سایت گردشگری و تفریحی هم به اتمام رسیده است.

* اجرای چهار پروژه در حال ساخت در مریوان

باغانی رویکرد جدید مجموعه شهرداری را استفاده از سرمایه‌های موجود در سطح شهر مریوان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر چهار پروژه فعال عمرانی در سطح شهر مریوان وجود دارد.
وی احداث پارک چهار هکتاری، بدنه‌سازی بلوار زریبار، پل روگذر و زیرگذر دریاچه و ساماندهی ورودی‌های شهر را از پروژه‌های در حال اجرای این شهر عنوان کرد و افزود: تاکنون برای این پروژه‌ها 3 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه صرف شده و برای تکمیل آنها به اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.

تحقق بیش از 5 میلیارد تومان بودجه شهرداری مریوان

به گفته شهردار مریوان از بودجه 7 میلیارد تومانی سال جاری شهرداری مریوان تاکنون 5 میلیارد و 500 میلیون تومان آن محقق شده است.
باغانی بدهی‌های شهرداری مریوان را سه میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین دلیل ایجاد این بدهی‌ عدم توجه به ماده 101 قانون شهرداری و عدم اجرای آن توسط شهروندان است.

* 5000 واحد مسکونی غیرمجاز در مریوان

باغانی با بیان اینکه در شهر مریوان چیزی حدود 5 هزار واحد مسکونی غیرمجاز وجود دارد، گفت: ساخت و ساز غیرمجاز فرآیندی است که طی سالیان گذشته شکل گرفته و مهم‌ترین عامل ایجاد آن عدم تعامل و ارتباط میان مردم و مسئولان است.
وی افزود: روند رشد جمعیتی مریوان به نسبت شهرهای هم‌جوار از رشد بیشتری برخوردار بوده و طرح‌های جامع تفصیلی آن طور که باید نتوانسته‌اند جوابگوی ساماندهی ساخت و ساز در مریوان باشند و این امر سیستم مدیریت شهری را دچار تزلزل کرده است.
به گفته شهردار مریوان طرح تفصیلی شهر مریوان در سال 86 ابلاغ و در سال 88 بازنگری شده و در سال جاری با جدیت پیگیر آن هستیم تا بتوانیم معضل عرضه و تقاضای مسکن مریوان را حل کنیم.
باغانی گفت: با اجرای این طرح که متولی آن سازمان مسکن و شهرسازی است، بیش از 70 درصد ساخت و سازهای غیرمجاز در مریوان از بین می‌رود.
وی افزود: برخوردهای مقطعی جوابگوی ساخت‌وساز غیرمجاز نیست و باید چاره‌ای ریشه‌ایی و عمیق برای این معضل اجتماعی اندیشیده شود.

* عدم استقبال مریوانی‌ها از مسکن تاخیر در اجرای پروژه‌هاست

شهردار مریوان درباه مسکن مهر مریوان و ریزش تقاضا برای این واحدهای مسکونی، گفت:عدم نهادینه شدن هویت و فرهنگ آپارتمان‌نشینی در شهر مریوان، تاخیر در روند اجرایی پروژه‌های مسکن مهر، واگذاری وام‌های خودمالکی در مریوان از جمله مهم‌ترین دلایل عدم استقبال مردم از مسکن مهر است.
به گفته باغانی محلات قدیمی شهر مریوان ظرفیت لازم را برای ساخت‌وساز ندارند به همین دلیل ساخت و ‌سازهای جدید و البته غیرمجاز در مناطق حاشیه صورت می‌گیرد.
شهردار مریوان با بیان اینکه سیاست کلی شهرداری ارتباط بیشتر مجموعه با مردم است، گفت: روابط عمومی با جدیت وارد بحث فرهنگی شده و بحث شاد کردن فضای شهر  و ارتباط مستقیم با محلات را در دستور کار قرار داده است تا بتوانیم شهرداری را به عنوان نهادی اجتماعی در میان شهروندان مطرح کنیم.

* برگزاری جشنواره هنر ماندگار در مریوان

باغانی به برگزاری جشنواره هنر ماندگار در سطح شهر مریوان در بهار آینده خبر داد و گفت: با شناسایی فضاهای سطح شهر مریوان هنرمندان در این جشنواره آثار خود را درباره تاریخ و فرهنگ کردستان به عنوان میراث فرهنگی ثبت می‌کنند.
برگزاری سمینار مربوط به ساخت و ساز غیرمجاز در مریوان و توزیع سی‌دی و بروشور و نرم‌افزارهای کامپیوتری از دیگر برنامه‌های در دست اقدام روابط عمومی شهرداری مرزیوان است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول