اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت اسناد جیرفت خبر داد:

تعویض اسناد مالکیت «دفترچه‌‌ای» شهروندان جیرفت و عنبرآباد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان جیرفت گفت: شهروندان حوزه شهری جیرفت و عنبرآباد می‌توانند برای تعویض اسناد مالکیت «دفترچه‌‌ای» به صورت تک‌برگ و رایانه‌ای به این اداره مراجعه کنند.

تعویض اسناد مالکیت «دفترچه‌‌ای» شهروندان جیرفت و عنبرآباد
جواد فاریابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با ارائه گزارش عملکرد شش ماه نخست سال جاری اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان اظهار داشت: 3 هزار و 68 سند مالکیت در نیمه نخست سال جاری توسط این اداره صادر شده است.
وی تعداد شرکت‌های ثبت شده در ثبت اسناد جیرفت را 71 شرکت دانست و افزود: همچنین 28 دفترخانه اسناد رسمی و 14 دفتر ازدواج و طلاق نیز در این اداره به ثبت رسیده است.
فاریابی تصریح کرد: میزان درآمد وصولی توسط اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان جیرفت در نیمه اول سال جاری 6 میلیارد و 150 میلیون و 714 هزار ریال بوده است.
وی بیان کرد: از طرح‌های مهم در دست اقدام اداره ثبت اسناد، اجرای طرح کاداستر «تهیه نقشه کل املاک شهرستان» است.
فاریابی بیان کرد: ثبت مالکیت اراضی و مستحدثات، مدیریت و نظارت بر بازار زمین و نقل و انتقالات و مدیریت استفاده بهینه از زمین از جمله مزایای مهم این طرح است.
وی کاداستر را سیستم و ابزار توسعه ملی ذکر و عنوان کرد: وصول عادلانه مالیات املاک و کاهش اختلافات ملکی از دیگر مزایای مهم این طرح است.
فاریابی خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح فوق تاکنون نقشه کاداستر شهر‌های جیرفت و عنبرآباد تهیه و شهرهای ساردوئیه، جبالبارز، مردهک و دوساری در دست اقدام است.
رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان جیرفت اظهار داشت: قانون رسیدگی به اسناد عادی تا آخر سال جاری تمدید می‌شود.
فاریابی گفت: از ابتدای سال 89 طرح تعویض اسناد مالکیت «دفترچه‌‌ای» به صورت تک‌برگ و رایانه‌ای در این واحد در حال انجام است.
وی اذعان کرد: شهروندان حوزه شهری جیرفت و عنبرآباد می‌توانند برای تعویض به این اداره مراجعه کنند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول