اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان هیرمند:

توفان‌های شن عمر تجهیزات پزشکی را کاهش داده است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان هیرمند گفت: بروز توفان‌های شن در منطقه هیرمند، عمر تجهیزات پزشکی را از پنج سال به یک سال کاهش داده است.

توفان‌های شن عمر تجهیزات پزشکی را کاهش داده است
محمدایمان آبیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: بروز توفان‌های مداوم و پراکنده شدن ریزگردها باعث شده تا عمر وسایل و تجهیزات پزشکی به شدت کاهش یابد و این خود مشکلات عدیده‌ای را با توجه به محرومیت منطقه ایجاد می‌کند.
وی افزود: علاوه بر تجهیزات پزشکی، امکانات اداری هم از این توفان‌ها در امان نبوده و هر ساله خسارات سنگینی به بخش‌های بهداشتی و درمانی منطقه وارد می‌کند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان هیرمند بیان داشت: تجهیزات آزمایشگاهی‌، امکانات احیا و تجهیزات مربوط به پزشکی که عمر مفید آنان پنج سال پیش‌بینی شده به کمتر از یک سال کاهش یافته است.
آبیلی یادآور شد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بالغ بر 600 میلیون ریال خسارت تنها از محل استهلاک تجهیزات پزشکی که ناشی از وقوع توفان بوده به منطقه وارد شده است و این امر توجه ویژه مسئولان را در این خطه از کشور می‌طلبد.
وی خاطرنشان کرد: با وجود تمامی مشکلات موجود و محرومیت و دوری از مرکز این شبکه به همت پرسنل خدوم خود سعی کرده است تا در امر خدمت رسانی در حوزه‌های بهداشتی و درمانی منطقه خللی وارد نشود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان هیرمند گفت: منطقه سیستان و به ویژه هیرمند همواره در طول تاریخ از هجوم شن‌های روان و توفان در امان نبوده و این خود مشکلات متعددی را برای مردم و مسئولان بهداشتی منطقه ایجاد کرده است.
آبیلی با اشاره به اینکه رفع معضل توفان در این منطقه عزم ملی را می‌طلبد افزود: امروز شاهد اختصاص اعتبارهای ویژه و بزرگ در زمینه مهار ریزگردها در مناطق مرکزی و غرب کشور هستیم و این در حالی است که منطقه هیرمند همواره با این مشکلات دست و پنجه نرم کرده و می‌کند.
وی تصریح کرد: روند اختصاص اعتبارات به ویژه در حوزه درمانی و بهداشتی باید به گونه‌ای باشد تا خدمات رسانی مطلوب‌تری به شهروندان این خطه از میهن اسلامی ارائه شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان هیرمند ضمن توصیه به افراد سالخورده به شهروندان که از بیماری‌هایی از قبیل سل، تنفسی، قلبی، آسم و دیابت رنج می‌برند خواست تا از منازل خود خارج نشوند و در صورت نیاز فقط از ماسک‌های مخصوص فیلتردار ان‌95 استفاده کنند.
آبیلی عنوان کرد: بروز توفان‌های شن همچنین باعث شده تا زنان بارداری که نیاز به مراقبت‌ها و خدمات پزشکی دارند نتوانند به مراکز درمانی رجوع کنند و واکسیناسیون منطقه نیز تحت‌الشعاع این پدیده قرار گیرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول