اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

تولید علم ملاک توسعه‌یافتگی کشورها است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع نیروی انسانی استاندار کردستان یکی از ملاک‌های توسعه‌یافتگی کشورها را صرف هزینه‌های لازم برای تولید علم ذکر کرد.

تولید علم ملاک توسعه‌یافتگی کشورها است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، موسی مرادیانی ظهر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر که در سالن مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، به تاریخچه انجام پژوهش اشاره کرد و اظهار داشت: انسان از زمان پیدایش خود برای مقابله با پدیده‌های مختلف و برقراری تعامل با عوامل گوناگون و بهتر زندگی کردن به انجام پژوهش روی آورد.
وی با اشاره به فرموده حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه علم قدرت است و هرکسی آن را بیابد به وسیله آن برتری می‌یابد و هرکسی به آن دست پیدا نکند بر او غلبه می‌کنند، تصریح کرد: سخنان و توصیه‌های بزرگان دین در رابطه با کسب دانش و انجام تحقیق و تفحص نشان از اهمیت و نقش دانایی و علم در زندگی انسان دارد.
مرادیانی ادامه داد: در قرآن کریم هم بر بحث تفکر بسیار تاکید شده به طوریکه در 11 آیه از کلام‌الله کلمه یتفکرون و 3 آیه تتفکرون که اولی خطاب به پیامبر است که به مردم بگوید روی مسائل و موضوعات فکر کنند و دومی انسان را مورد خطاب قرار داده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع نیروی انسانی استاندار کردستان با بیان اینکه پژوهشگری در ذات و سرشت انسان‌ها نهفته است، گفت: وجه تمایز بارز و برجسته بین انسان با سایر موجودات داشتن قدرت تفکر است.
مرادیانی با بیان اینکه پژوهشگری و علم‌آفرینی ملاک ارزش‌گذاری توسعه‌یافتگی در کشورها است، خاطرنشان کرد: امروزه یکی از ملاک‌های اصلی و بارز در کشورها میزان تولید علم و تحقیقات و پژوهش است.
وی ادامه داد: هزینه‌هایی که برای تولید علم و انجام پژوهش و تحقیق در ملت‌ها صرف می‌شود یکی از  شاخص‌های توسعه‌یافتگی دراین کشورها است.
مرادیانی تصریح کرد: در استان‌های کشور ما نیز هر کدام بیشتر به توسعه مراکز علمی و پژوهش و دانشگاهی توجه بیشتر و هزینه‌های زیادتری را صرف‌ نمودند، اکنون پیشرفت‌های قابل توجهی را کسب کرده‌اند.
معاون توسعه مدیریت و منابع نیروی انسانی استاندار کردستان به بیان انتظارات خود از پژوهشگران پرداخت و عنوان کرد: با توجه به انگیزه‌ها و موضوعات متنوع برای پژوهش لازم است بیشتر به جنبه کاربردی تحقیقات توجه شود.
مرادیانی بر همکاری و همراهی بیشتر پژوهشگران با همدیگر تاکید کرد و افزود: برای پربار کردن پژوهش‌ها داشتن انسجام و همکاری بیشتر امری لازم و ضروری است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول