اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته ورزش در آب استان اصفهان:

ساده‌ترین روش ورزشی راه رفتن در آب است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته ورزش در آب استان اصفهان گفت: در آب کم عمق مانند ناحیه کم عمق استخر یا در آب‌های عمیق مانند دریا، می‌توان راه رفتن در آب را به عنوان ساده‌ترین روش ورزشی پیاده کرد.

ساده‌ترین روش ورزشی راه رفتن در آب است
لاله کردوانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: یکی از ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین حرکات ورزشی که فرد می‌تواند انجام دهد راه رفتن و پیاده‌روی در زمین چمن، زمین خاکی و سایر موارد است.
وی با بیان اینکه راه رفتن در استخر، رودخانه کم عمق و دریا از دیگر تمرینات ورزشی است، تصریح کرد: افزایش گردش خون، رفع کوفتگی و خستگی و احساس راحتی نتیجه انجام حرکات در آب است.
رئیس کمیته ورزش در آب استان اصفهان تاکید کرد: یکی از روش‌های موثر برای رفع بیماری‌های روانی، افسردگی، اضطراب، بدخوابی و بی‌حوصلگی راه رفتن در آب است.
وی با اشاره به اینکه بیشتر افراد در اثر کار یکنواخت و بی‌تحرکی دچار انحرافاتی در بدن خود می‌شوند، اظهار داشت: انجام حرکات ورزشی آبی نقش بسزایی در اصلاح وضعیت ظاهری اشخاص از جمله افتادگی شانه‌ها دارد.
رئیس کمیته ورزش در آب استان اصفهان با اشاره به اینکه غوطه‌وری در آب فشار وارد بر دستگاه قلب و عروقی را کاهش می‌دهد، بیان داشت: شناوری بدن تا ناحیه گردن، فشار را بر قسمت‌های پایین بدن اعمال کرده و برگشت خون به قلب را تسهیل می‌کند.
وی گفت: دمای 25 تا 28 درجه سانتی‌گراد حرارت مطلوب برای ورزش در آب است و 28 درجه سانتی‌گراد برای بیماران و سالمندان که با شدت کمتر فعالیت می‌کنند  و 25 درجه سانتی‌گراد نیز برای افراد سالم و ورزشکاران پیشرفته که شدت فعالیت بالایی دارند.
کردوانی با بیان اینکه ورزش در آب دارای سه سطح است، تاکید کرد: مبتدی، متوسط و پیشرفته تشکیل دهنده این سه سطح است.
وی افزود: ورزش در آب به روش‌های متنوعی مانند هیدروتراپی (غوطه‌وری در آب)، اسپاتراپی (نوشیدن آب معدنی) و بالن‌تراپی (حمام‌هایی مانند گل و لای معدنی) برگزار می‌شود.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول