اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمهور:

گام دوم هدفمند کردن یارانه‌ها امسال اجرایی می‌شود/همه یارانه را به مردم می دهیم

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور با بیان اینکه با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها سال آینده یکی از صادرکنندگان اصلی بنزین در دنیا می‌شود، گفت: گام دوم هدفمند کردن یارانه‌ها در سال جاری اجرا می‌شود.

گام دوم هدفمند کردن یارانه‌ها امسال اجرایی می‌شود/همه یارانه را به مردم می دهیم
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران محمود احمدی نژاد امروز در اجتماع مردم ورامین در استادیوم تختی این شهرستان ضمن تسلیت سالروز شهادت امام سجاد (ع) با اشاره به برنامه های دولت در ارتباط با تحول اقتصادی اظهار داشت: دولت موانع پیشرفت ایران را بررسی کرده و برنامه تحول اقتصادی را با هفت سرفصل انتخاب کرد که از دو سال قبل اجرا می‌شود و یکی از دغدغه‌های دولت در هدفمندی یارانه‌ها بهره‌وری و کیفیت پایین و فاصله طبقاتی بسیار بالا بود که تجربه شده بود و قرار شد بخشی از آنها حل شود.
رئیس جمهور افزود: امروز یک سال از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها می‌گذرد و به فضل الهی دستاوردهای بسیار بزرگی در کشور حاکم شده است.
وی با بیان اینکه با اجرای کامل طرح هدفمندی یارانه‌ها فاصله‌های طبقاتی به حداقل می رسد، عنوان کرد: قبل از اجرای این طرح فاصله طبقاتی داشتیم و جمعیتی از کشور نیاز شدید داشتند و دسته‌ای دیگر به میزان 30 تا 40 برابر از یارانه‌ها استفاده می‌کردند و با اجرای کامل طرح هدفمندی، فاصله‌ها به حداقل می رسد.
احمدی‌نژاد در تشریح طرح هدفمند کردن یارانه خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اتفاق این بود که دولت محدودیت‌ها را برداشت و این فرصت را ایجاد کرد که مردم در مدیریت اقتصاد و یارانه ها مشارکت کنند و در واقع دولت حق هر ایرانی را به خودش پرداخت کرد.

همه یارانه‌ها به خود مردم داده می شود
رئیس‌جمهور با اشاره به پرداخت همه یارانه‌ها به خود مردم تا سه سال آینده خبر داد و گفت: به فضل الهی، هوشمندی و تعهد مردم سبب شد که دستاوردهای بزرگی به دست بیاید و تا دو سه سال دیگر همه یارانه‌ها را در اختیار خود مردم قرار می‌دهیم تا خودشان تصمیم بگیرند از حقشان چگونه استفاده کنند.

گام دوم هدفمندکردن یارانه ها در سال جاری اجرا می‌شود
احمدی نژاد از اجرای گام دوم هدفمندکردن یارانه‌ها خبر داد و افزود: تلاش داریم در سال جاری گام دوم هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کرده و حق مردم را در جیب خودشان بگذاریم.
رئیس جمهور در ارتباط با مخالفت عده‌ای با طرح هدفمندکردن یارانه‌ها اظهار داشت: عده‌ای در داخل کشور با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها مخالف بودند و با سنگ اندازی‌ها و بهانه‌های گوناگون مخالفت می‌کردند و دشمنان خارجی نیز همین طور بودند و همین دو گروه امروز می‌خواهند فضای اقتصادی کشور را متلاطم نشان دهند تا از سویی سودهایی به جیب بزنند و از سویی پیشرفت کشور را مختل کنند.
وی در ادامه تاکید کرد: بسیاری از شایعات نتیجه طرز فکر این دو گروه است تا بازار را ملتهب کنند، دائم شایعه پراکنی می‌کنند تا رفتارهای معمول و اقتصادی مردم را دچار اختلال کنند و جیب خودشان را پر کنند، در حالی که شرایط اقتصاد کشور آرام و با ثبات است و مشکلی نداریم.

در صورت بروز هر مشکلی از مردم کمک می گیریم
احمدی نژاد با اشاره به حمایت مردم از انقلاب اسلامی بیان داشت: اگر در هر جای کشور مشکلی پیش بیاید برای حل آن مشکل از مردم کمک می گیریم، در حال حاضر هیچ چیز کم نیست، قحطی نیامده و انبارها پر است.

ذخایر طلای ما تا 15 سال آینده بس است
رئیس‌جمهور از پر بودن ذخایر طلا و ارزی کشور خبر داد و گفت: ذخایر ارزی ما آن قدر زیاد است که هیچ گاه در طول تاریخ به این میزان نبوده و ذخیره طلای ما برای 15 سال‌ بس است.
وی تاکید کرد: مردم مراقب باشند که عده‌ای نیایند با دلال بازی به اقتصاد ضربه بزنند تا جیب‌هایشان پر پول شود.
احمدی‌نژاد تصریح کرد: اگر مشکلی در این زمینه‌ها باشد، دولت نخستین کسی است که مردم را در جریان می گذارد.
رئیس جمهور همچنین به دستاوردهای اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: اگر هدفمندی یارانه‌ها اجرا نمی‌شد در سال جاری فقط برای واردات بنزین 15 میلیارد دلار پرداخت می‌کردیم اما، با اجرای این طرح ایران سال آینده یکی از صادر کنندگان اصلی بنزین در دنیا می شود.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول